Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز| رئیس پلیس راه کشور با اشاره به افزایش تردد خودروها در تعطیلات نوروز امسال در جاده ها، گفت: با وجود شرایط نامساعد جوی در دور اول سفرها، کاهش چهار درصدی تصادفات منجر به فوت در کشور ثبت شده است.
به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا؛ سردار محمدحسین حمیدی گفت: امید داریم با همراهی مردم در دور دوم سفرها، این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: مردم در پایان دور دوم سفرها، برنامه ریزی لازم را داشته و برگشت به شهرهای خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند تا گرفتار مشکلات و ترافیک سنگین در جاده ها نشوند.

سردارحمیدی گفت: خستگی باعث می شود تا رانندگان کنترل لازم بر وسیله نقلیه را نداشته و در طول مسیر با انحراف به چپ دچار مشکل شوند؛ بیشتر برخورد رو درروی خودروها و واژگونی ماشین ها به این دلیل اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راه کشور افزود: سرنشینان باید در این زمینه رانندگان را مجاب به استراحت کنند.
وی با اشاره به اینکه هنوز تعطیلات تمام نشده و بعد از پایان دور دوم سفرها، دستگاه ها باید آمارهای خود را ارائه دهند و با پزشکی قانونی به جمع بندی برای ارائه گزارش نهایی برسیم، یادآور شد: مردم با مدیریت سفرها می توانند در این ایام سفر ایمننی داشته باشند.

رئیس پلیس راه کشور در ادامه با اشاره به حضور به موقع نیروهای شرکت کننده در طرح نوروزی در حوادث و سوانح در استان گلستان گفت: این مساله نشان دهنده همدلی و همکاری دستگاه ها و سازمان های متولی می باشد که می تواند برای برخی استان های کشور الگو قرار گیرد.

حمیدی ادامه داد: 2 مساله موتورسیکلت سواران و رعایت نکردن حریم راه ها از عمده مشکلات در این استان بوده و اگر فکری به حال آن نشود، مشکلات حادتری در آینده ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از موتورسیکلت در گلستان بسیار انجام می شود و جزو استان های اول در استفاده از این وسیله نقلیه و حتی رتبه های نخست در زمینه حوادث ناشی از استفاده آن در کشور می باشد که این یک نقطه ضعف برای گلستان محسوب می شود.

وی تاکید کرد که اگر مسئولان برای حل آن فکری اساسی داشته باشند، ما نیز در سطح کشور، با سازمان های مربوطه اعم از وزارت کشور و کمیسیون های مربوطه و نیز مجلس شورای اسلامی می توانیم اقدامات خوبی برای استان انجام دهیم.

سردارحمیدی عنوان کرد: همچنین رعایت نکردن حریم راه ها و وجود شغل های کاذب در این محدوده ها مشکلاتی را در حوزه جاده ای استان گلستان ایجاد می کند.

به گفته وی، باید برای حل این موضوع نیز فکر اساسی از جمله حصارکشی و مشخص شدن محدوده های کاری، انجام شود.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد، بسیاری از جاده های اصلی این استان از داخل شهرها و روستاها عبور می کند.
از سوی دیگر با توجه به کشاورزی بودن این استان استفاده از موتورسیکلت در آن رواج بالایی دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود ۳۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده ضمن اینکه تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه طی این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیر زمینی خواهد شد. 

او افزود: پرندگان هم با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلبشان بازگشته اند.

کوهستانی با اشاره به این که به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند ادامه داد: بعلاوه باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشورهمسایه (افغانستان) آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر هم بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان این که در تعطیلات نوروز حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این تالاب دیدن کردند بیان کرد: اما تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳