Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست>دولت - دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو(ام.گ.او) در مراسمی ویژه به حسن روحانی اعطا شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "سادوو نیچی" رییس دانشگاه دولتی مسکو در این مراسم که با حضور جمع زیادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، گفت که به پاس خدمات و اقدامات روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در مسیر تقویت و توسعه روابط علمی و آکادمیک میان ایران و روسیه، دکترای افتخاری این دانشگاه به ایشان اعطا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت که اعطای این دکترای افتخاری پس از تایید شورای علمی دانشگاه انجام گرفت.

رییس جمهور با تشکر از اعطای دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو، در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سخنانی مهمترین مسایل بین المللی را تشریح کرد.

روحانی که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه عصر دوشنبه وارد مسکو شد، پس از این مراسم در دانشگاه دولتی مسکو، مذاکرات رسمی با رییس جمهوری روسیه در کرملین خواهد داشت و روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور عصر دوشنبه نیز با دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

روحانی همچنین قرار است عصر امروز در بنای یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم حضور یابد.

دیدار با ایرانیان مقیم روسیه در مسکو ، پایان بخش برنامه های سفر رسمی دو روزه رییس جمهور به روسیه خواهد بود.

29214

کلید واژه‌ها : حسن روحانی - مسکو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت