Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@05:12:58 GMT

ورود 305 هزار دستگاه خودرو به استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۳۱۷۱

ورود 305 هزار دستگاه خودرو به استان اردبیل

قادر تقی زاده روز سه شنبه از تردد 595 هزار و 478 دستگاه خودرو در راههای ارتباطی استان به صورت رفت و برگشت از 25 اسفند تا ششم فروردین خبر داد و افزود: مجموع تردد خودروهای مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
وی آمار خودروهای ورودی از جاده آستارا به اردبیل را 105 هزار و 201 دستگاه خودرو ، جاده سرچم - اردبیل 61 هزار و 112 دستگاه خودرو با 16 درصد افزایش ، جاده سراب - نیر 62 هزار و 780 دستگاه خودرو ، جاده اسالم - خلخال 9 هزار و 815 دستگاه خودرو ، جاده کلیبر - اصلاندوز 30 هزار و 612 دستگاه خودرو و جاده اهر - مشگین شهر را 34 هزار و 739 دستگاه خودرو با 13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی با اشاره به نصب دوربین های پلاک خوان در راههای ارتباطی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و امکان آمارگیری از خودروهای استان های دیگر به استان اردبیل به شرط نصب برنامه های مربوطه اظهار کرد: آمارگیری از خودروها با نصب برنامه به صورت دقیق تر انجام می گیرد.
به گفته معاون گردشگری استان ، دوربین های پلاک خوان خودروهای ورودی به استان اردبیل را از خودروهای با پلاک اردبیل تمییز داده و امکان برآورد دقیق تر گردشگران ورودی از سایر استان ها به استان را ممکن می سازد.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه در انتظار گام های آرام و نگاه کنجکاو علاقمندان به تاریخ و فرهنگ است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
همچنین موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل از دیگر جاذبه هایی است که گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد