Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از سالها تلاش رژیم های استکباری برای به کرسی نشاندن نظام سکولار در این ز مرز و بوم، مردم ایران در مبارزه جدی با طاغوتیان و مستکبران زمان، نتیجه را به گونه ای دیگر تغییر دادند.
مردم ایران نشان دادند که در پناه ایزد منان و ائمه معصومین(ع) می توانند حکومت را بر پایه عدل استوار کنند و حکومتی که عدل در آن پایه ریزی شود بی شک دین و سیاست در آن عجین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که این مردم میراث دار پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی بن علی طالب (ع) هستند که همواره در امور سیاسی پیش قدم بودند و احادیث و روایات در کتاب مختلف اسلامی، گواهی روشن بر این سخن است.
مردم ایران با حضور حداکثری خود پای صندوق های رای، ولایتمداری و ولایت پذیری خود را به جهانیان ثابت کردند و حکومتی را بنیان نهادند که حکومت مردم بر مردم بود نه سلاطین و مستکبران بر مردم.
با بنیان نظام جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت و اسلامیت در کنار هم قرار گرفتند و جمهوریت با آرای عمومی مردم بر اساس نظام انتخابات و اسلامیت با مراجعه به نصح صریح قرآن، احادیث، روایات، سنت و سیره معصومین(ع) شکل گرفت.
اکنون که 38 سال از تشکیل حکومت مردم بر مردم می گذرد و روز به روز بر عزت این نظام افزوده می شود امیدواریم سایه عزت الهی همواره در این نظام مستدام باشد و مسئولان به عنوان خادمان مردم، آنچه که به عنوان وظیفه در اختیار آنها قرار گرفته را با روحیه ای اسلامی- انسانی به مرحله عمل برسانند.

** مردم در روز جمهوری اسلامی شناسنامه انقلاب را به ثبت رساندند
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: تاریخ معاصر ایران پر از روزهای شکوهمند و با عظمت است و مردم ایران در روز جمهوری اسلامی « 12 فروردین 58» شناسنامه وزین انقلاب را به ثبت رساندند.
مجید کریمیان، افزود: مردم در این روز به ندای بر حق حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و تعلق خاطرشان را به مبانی انقلاب یعنی همان اسلامیت، ثابت کردند.
وی با اشاره به اینکه جمهوریت در نظام اسلامی، رکنی اساسی است، عنوان کرد: این جمهوریت همواره باعث شده که مردمی بودن و مقبولیت نظام را در داخل و خارج کشور به رخ جهانیان بکشد.
به گفته وی با اینکه دموکراسی غربی شاید به نوعی نماد موفقیت فرهنگ و نظام غربی تلقی می شود اما به طور یقین با جمهوریت و مردمی بودن در جمهوری اسلامی ایران تفاوت دارد که نشانه های مشهودی از این تفاوت در جمهوری اسلامی موجود است.
وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران، مردم سالاری دینی وجود دارد و روز 12فروردین سال 1358رزمایش رای دهندگانی را شاهد بودیم که با تعلق اعتقادی و درونی برای حفظ ساختار اسلامی نظام پا به عرصه ای گذاشتند که در هیچ تاریخی از زمان و در هیچ نقطه ای از جهان همانند آن دیده نشده است.
وی در ادامه تاکید کرد: جمهوریت و اسلامیت در کنار هم نشانه قوت این نظام و انقلاب است که امیدواریم با حفظ این دو انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی موعود(ع) تحویل دهیم.
انشاا...

** حضور مردم در 12 فروردین 58 مهر تاییدی بر حقانیت انقلاب اسلامی بود
همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، گفت: حضور مردم همیشه در صحنه ایران در 12 فروردین 11358 مهر تاییدی بر انقلابی بود که انقلابیون زحمت زیادی را برای به دست آوردن آن کشیده بودند.
حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده، اظهار کرد: مردم ایران با رای 98.2 درصدی خود به نفع جمهوری اسلامی ایران در اولین رفراندوم قانونی این کشور، نشان دادند که انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی است و نیازی به حکومت های استکباری ندارد.
وی از حضور مردم به عنوان اتحادی منسجم یاد کرد و افزود: همین اتحاد رمز پیروزی این انقلاب بود، این در حالی است که مردم ثابت کردند این انقلاب با ایجاد کودتا به وجود نیامده بلکه بر اساس خواسته های بر حق مردم بود که در سایه پروردگار عالمیان به کرسی نشانده شده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم زاده، تاکید کرد: در این میان همواره انتخابات و احترام به رای و نظر مردم در اندیشه حضرت امام (ره) جایگاه والایی داشت و امام خمینی (ره) نگاهشان به نظر مردم بود و میزان را رای مردم عنوان کردند و مقام معظم رهبری هم بارها مردم را ولی نعمتان نظام دانسته اند، و این اندیشه بر حق رهبران دینی ماست.
به گفته وی با پیروزی انقلاب اسلامی و مراجعه به آرای عمومی(رفراندوم) پس از چند ماه، پیام مردمی بودن انقلاب به جهان صادر شد و این خود پیروزی بزرگی است که باید همواره از آن مواظبت کرد.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین راه های حفظ و مواظبت از نظام این است که مسئولان به عنوان خادمان مردم صادقانه خدمت کنند و به رای و نظر مردم که ولی نعمتان نظام هستند احترام بگذارند.
وی در ادامه حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در 29اردیبهشت ماه 96 را مهر تایید دو باره ای بر حقانیت این نظام دانست و عنوان کرد: مردم ایران بار دیگر با حضور کم نظیر خود حماسه ای عظیم خلق خواهند کرد که تمام بد خواهان این نظام و انقلاب را متحیر خواهند کرد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، نهم فروردین ماه 96، در بیانیه ای که در اختیار ایرنا قرار داد از 12 فروردین به عنوان تجسم عینی جمهوریت در برپایی حکومت اسلامی یاد کرد.
در این بیانیه آمده بود: 12 فروردین، روز حقیقی پیاده سازی جمهوری در متن اسلام، تحقق اراده و عزم ملی، اتحاد عمومی و انسجام اسلامی ملت ایران در برپایی حکومت اسلامی است.
در این بیانیه تاکید شد که 12 فروردین روز تثبیت و معرفی نظام،مدل حکومتی جدید و کارآمد در عرصه بین المللی است که بر دو پایه بنیادین جمهوریت در کنار اسلامیت و با درایت امام راحل، تبعیت، همراهی، همدلی عمومی مردم فهیم ایران به جهان و عرصه سیاست عرضه شد.
در فرازی از این بیانیه خطاب به مردم همیشه در صحنه ایران آمده بود: با کسب شناخت و حضور گسترده و آگاهانه مردم در پای صندوق های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای انتخاب رئیس جمهوری اصلح، مؤمن و متعهد، متخصص و دلسوز مردم و شوراهایی همدل و همزبان و همراه مردم و شهروندان، بار دیگر به استقلال و آزادی، جمهوری اسلامی و عزت و شرف، اقتدار و وحدت ملی رای آری داده تا افتخاری دوباره در دفتر خاطره ایران اسلامی ثبت شود.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق