Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازگرگان؛ در جلسه صبح امروز مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان که با حضور دکتر سلیمان عباسی مشاور وزیر بهداشت و مسئولان و خیران سلامت و امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس حاج آخوند عبدالکریم جاور برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: راه اندازی مرکز اورژانس (تروما) در بیمارستان شهید مطهری و مرکز تصویربرداری پزشکی بیمارستان شهدای 12دی با اعتبار یک میلیارد تومان که برای تشخیص سرطان سینه تجهیز و ساخته شده است، جزء اولویتهای امسال ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فاضل افزود: ساخت مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز و بخش های ICUو CCUبیمارستان پیامبر اعظم نیازمند 21میلیارد تومان اعتبار است که در تلاشیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و متخصصان قلب تا شهریور امسال پیشرفتهایی حاصل شود.

وی همچنین از صدور مجوز تیپ یک سرطان برای شیمی درمانی و غربالگری در بیمارستان پیامبر اعظم خبر داد و گفت: بزودی شاهد استقرار متخصص سرطان مقیم در این مرکز خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در صورت تامین ساختمان به دنبال گرفتن مجوز از وزارت بهداشت و درمان برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی گنبدکاووس هستیم و مسئولان شهرستانی هم قول همکاری خیران برای اهداء ساختمان را اعلام کردند.

وی همچنین از پیگیری برای دریافت بودجه ملی برای مبارزه با بیماری سالک در استان و مجوز سطح بندی وزارت بهداشت ودرمان و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت بیمارستان 800تخت خوابی گنبدکاووس خبر دادو در ادامه گفت: امسال از سیستم ارجاع بیماران روستایی استفاده خواهیم کرد که مراحل درمان روستاییان بصورت پایلوت در گنبد کاووس اجرایی می شود.

قره جه طیار نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تاکید بر تعیین تکلیف تملک زمین بیمارستان 800تختخوابی گنبدکاووس از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواستار توجه جدی به ساخت مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز بیمارستان پیامبر اعظم و مرکز جامع سرطان و تلاش برای به روز نمودن تجهیزات بیمارستانی شد.

مهندس عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه از نشست با مسئولان عالی وزارت دفاع در روزهای گذشته در تهران و قول مساعد وزارت دفاع برای انتقال سند تملک زمین 44هکتاری بیمارستان 800تخت خوابی گنبدکاووس خبر داد.دکتر صابری رئیس شبکه بهداشت ودرمان گنبدکاووس با اشاره به تخصیص 25میلیارد و 730میلیون تومان اعتبار به شبکه بهداشت ودرمان گنبدکاووس برای پرداخت بدهی بیمارستانها در حوزه دارو تزریق نقدینگی خبرداد و گفت: شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس 445متر حق انتفاع زمین در کوی پلیس را برای ساخت مرکز بهداشتی درمانی شماره 6 گنبدکاووس اهدا کرده است.

دکتر سلیمان عباسی مشاور وزیر بهداشت هم گفت: بدنبال اخذ مجوز از وزیر بهداشت ودرمان برای ایجاد پایگاه اورژانس هوایی درگلستان هستیم.انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی