Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مهدی هاشمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از جمله بازیگرانی است که بسیار سخت نقش ها را قبول کرده و در بیشتر مواقع در آثار شاخص به ایفای نقش می پردازد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مهدی هاشمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از جمله بازیگرانی است که بسیار سخت نقش ها را قبول کرده و در بیشتر مواقع در آثار شاخص به ایفای نقش می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرمهدی هاشمی قرمزی در سال ۱۳۲۵ در لنگرود به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. فعالیت در تئاتر به عنوان بازیگر را به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ آغاز کرد.

هاشمی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس تلویزیون، سینما و تئاتر ایران است. او همسر گلاب آدینه بازیگر و برادر ناصر هاشمی کارگردان سینما است.

هاشمی بارها به خاطر بازی‌هایش در سینما و تلویزیون تحسین شده و در آثار کارگردانان بزرگ سینمای ایران چون بهرام بیضایی و رخشان بنی اعتماد نقش آفرینی کرده‌است.

مهدی هاشمی بازیگر دهه 60 و نیمه اول دهه 70 سینمای ایران، اولین بازی سینمایی‌اش را در فیلم زنده باد ساخته خسرو سینایی تجربه کرد. اما بازی او در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان بود که نامش را سر زبان‌ها انداخت و او را به شهرت رساند.

بازی او در فیلم دو فیلم با یک بلیط سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره نهم فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد. مهدی هاشمی در دهه 70 باز هم در فیلم‌های همسر و معجزه خنده درخشید.

وی پس از 6 سال دوری از سینما، بار دیگر با فیلمی ساخته مسعود کرامتی با نام روز کارنامه به سینما و با مجموعه تلویزیونی هزاران چشم به کارگردانی کیانوش عیاری به تلویزیون بازگشت.

برخی از آثار هنری مهدی هاشمی: آقا یوسف 1388کارآگاهان، ۱۳۸۶
روزگار قریب، ۱۳۸۶
هزاران چشم، ۱۳۸۱ چراغ جادو
سلطان و شبان
معجزه خنده، ۱۳۷۵
الو! الو! من جوجو ام، ۱۳۷۲
همسر، ۱۳۷۲ ناصرالدین شاه آکتور سینما، ۱۳۷۰ دو فیلم با یک بلیط، ۱۳۶۹ انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند