Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان کشور با طراحی «درپوش فشاری ایمنی کودک» راهی را برای کاهش مرگ‌ومیر و مصدومیت کودکان بر اثر مسمومیت با مواد شیمیایی،‌ دارویی و بهداشتی گشودند.

محمد رفائیان، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طرح "درپوش فشاری ایمنی کودک" اظهار کرد: به طور متوسط سالانه بیش از 9 هزار نفر کودک بر اثر مسمومیت با مواد شیمیایی،‌ دارویی و بهداشتی کشته و مصدوم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرگ‌ومیر کودکان پیامدهای جبران‌ناپذیر مادی و معنوی برای خانواده و جامعه به همراه دارد، به همین دلیل از اهداف توسعه هزاره سوم کاهش مرگ و میر کودکان است.

رفائیان ادامه داد: در حال حاضر بهترین نوع درپوش ایمنی موجود در بازار به دو روش باز می‌شود؛ به این صورتکه در روش اول کودک بیش از اندازه آن را به زمین فشار می‌دهد و به صورت اتفاقی آن را باز می‌کند و در روش دوم کودک با باز کردن در، آن را از حالت ایمنی خارج و به راحتی به مواد دارویی، شوینده و شیمیایی دسترسی پیدا می‌کند.

این محقق با اشاره به طرح درپوش فشاری ایمنی کودک، تصریح کرد: در این اختراع ایمنی صد در صد برای ظروف تضمین می‌شود، به گونه‌ای که درپوش ایمنی کودک طوری طراحی و ساخته شده است که تنها با نیروی واردشده توسط یک انگشت انسان بزرگسال قابل باز شدن است و سپس در به طور خودبه‌خود بسته شده و از بروز مسمومیت برای کودکان جلوگیری می‌کند.

رفائیان اظهار کرد: بیش از 40 درصد مسمومیت کودکان با متادون و بیش از 50 درصد مسمومیت کودکان با مواد دارویی است و وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با حمایت از این اختراع می‌تواند دستیابی به این اهداف مشترک را تسهیل کند.

به گزارش ایسنا، طرح درپوش فشاری ایمنی کودک در اولین همایش روز فناوری سلامت، رتبه سوم اختراع دانشجویی را کسب کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل