Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@05:35:15 GMT

در ساعات آینده ... اقدامات شدید امنیتی در غزه

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۶۶۰۱

در ساعات آینده ... اقدامات شدید امنیتی در غزه

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از العالم، به دنبال ترور مازن فقها ز فرماندهان گردان های عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین حماس، این گروه اعلام کرد قصد دارد اقدامات شدیدی علیه افرادی که در غزه برای اسرائیل جاسوسی می کنند به اجرا بگذارد. مجازات جاسوسی برای اسرائیل، اعدام است.
ایاد البزم سخنگوی وزارت کشور نوار غزه گفت: این اقدامات در ساعات یا روزهای آینده اتخاذ خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین وسیله احتمال اقدام نیروهای این وزارتخانه به دستگیری، محاکمه یا حتی اعدام متهمان مطرح خواهد بود.
یادآور می شود مازن فقها از فرماندهان گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس 24 مارس (چهارم فروردین جاری) به ضرب گلوله چهار فرد ناشناس در نزدیکی منزلش در غزه به شهادت رسید. جنبش حماس، رژیم صهیونیستی و جاسوس های این رژیم را به انجام ان عملیات متهم کرد. از سوی دیگر، گردان های قسام تهدید کردند انتقام خون فقها را خواهند گرفت. از زمان دستگیری مازن فقها صدها پست بازرسی امنیتی حماس در بخش های مختلف نوار غزه برپا شده اند.
حماس در چارچوب اقدامات امنیتی اش، گذرگاه اریز میان نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 را بست و اما روز دوشنبه آن را به طور جزئی مجددا باز کرد. این جنبش همچنین اقدامات امنیتی شدیدی در مرزهای نوار غزه از جمله مرز با مصر اتخاذ کرد.
با این وجود، جنبش حماس اعلام کرد با توجه به ضرورت تأمین نیازهای بشردوستانه در غزه، به کارمندان خارجی سازمان ملل و صلیب سرخ اجازه خواهد داد وارد نوار غزه شوند.

512

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

جنبش حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال دفتر این جنبش به سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: با تمام احترامی که برای کشورهای عربی به عنوان پشتیبان ملت و آرمان فلسطین قائل هستیم، اما خبر منتشر شده روز سه‌شنبه) در روزنامه اللواء لبنان مبنی بر درخواست حماس برای انتقال به سوریه را تکذیب می‌کنیم. این جنبش از کشور برادر سوریه و هیچ کشوری دیگری نخواسته است که به آنجا منتقل شود.

پیش از این «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

الانصاری روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است