Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@13:55:01 GMT

درآمدزایی میلیاردی برخی زنان کارآفرینان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۷۲۲۹

درآمدزایی میلیاردی برخی زنان کارآفرینان

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: بیش از 2000 زن کارآفرین با قابلیت های متفاوت شناسایی کرده‌ایم که برخی از آنان درآمدزایی میلیاردی دارند و در زمینه‌هایی مانند اداره گلخانه توت فرنگی و گل رز فعالیت می‌کنند.

ثریا شارقی افزود: برخی زنان کارآفرین استان تهران هم صادر کننده و هم تولید کنندگان موفقی هستند و در حوزه‌هایی مانند چای و زعفران و پرورش ماهی‌های زینتی فعال هستند و برای کشور ارزآوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: در حوزه زنان ما روی دو سه موضوع تمرکز کردیم. یکی اشتغال آنان است که مشکل کل کشور است اما به‌ طور قطع در بین زنان وضعیت بدتری دارد.

وی در ادامه گفت: آسیب اجتماعی با تاکید بر زنان بی‌سرپرست واشتغال آنان نیز در اولویت فعالیت‌های ماست و سمن‌های زنان و ارتقای مدیریتی آنان نیز در دستور کار قرار دارد. موضوع کودکان هم اخیرا جزو کارها بوده و در کارگروه زنان و خانواده باید دنبال شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران افزود: همچنین بررسی اجمالی در زمینه اشتغال‌زایی در استان تهران انجام داده‌ایم و اولویت خود را حمایت از کارآفرینان قرار داده‌ایم تا سرخورده نشوند. آنان در صورت تداوم فعالیت می‌توانند اشتغال‌زایی کنند. ضمن آنکه افراد دیگر می‌توانند کارآفرینان را الگو قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم از کارآفرینان زن حمایت کنیم . به طور قطع موجب دلزدگی جویندگان کار می‌شویم و اشتغال‌زایی دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی خاطرنشان کرد: لازم است شرایط را برای کارآفرینان مساعد کنیم . در حال حاضر بزرگترین مشکل آن‌ها در کل ایران، فروش تولیداتشان بویژه در زمینه صنایع دستی است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه دولت توجه خاصی به موضوع مشاغل خانگی دارد، گفت: مشاغل خانگی در حوزه تولید مواد غذایی مشکل مجوز بهداشت داشته‌اند. بنابراین دولت در حال اتخاذ تدابیری است که با ساختار مشاغل خانگی مجوزهای بهداشتی صادر شود. چنین اقداماتی می‌تواند نوید بخش باشد تا زنان بتوانند در این حوزه کار خود را ادامه دهند.

شارقی در پایان با اشاره به شناسایی زنان کارآفرین استان تهران اظهارکرد: بانک اطلاعاتی این دسته از زنان را تشکیل داده‌ایم و با ساخت کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، زنان کارآفرین استان تهران ارتباطات خوبی باهم برقرار کرده‌اند و از تجربه‌های یکدیگر استفاده می‌کنند. این کانال کاربردی است و به پیشبرد حمایت از کارآفرینان کمک می‌کند. کارآفرینان، حوزه‌های مختلفی دارند و تعداد محدودی از دانش بنیان ها وارد شده اند و به شدت قابلیت دارند و این زنان با عشق و علاقه کار می‌کنند و بی تفاوتی به آن‌ها گناه است.بنابراین باید کمک و حمایت شوند و اقتصاد ما را همین افراد می‌سازند و باید از همین افراد استفاده کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند