Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@06:01:56 GMT

پمپ های انتقال نفت بهینه سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۴۴۵۲

پمپ های انتقال نفت بهینه سازی شد

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بیژن عالی پور با اعلام نصب نسل جدید پمپ‌های انتقال نفت(HPS )، مجموعه‌های بوستر کلاستر ۷۱ میدان نفتی رگ سفید در مناطق نفت خیز جنوب، اظهار کرد: پروژه‌ نصب این پمپ ها از خردادماه سال گذشته آغاز شد و در مدت ۹ ماه اجرا و راه اندازی شد. با احداث تأسیسات مورد نیاز و نصب این پمپ ها، ظرفیت انتقال نفت خام در مجموعه‌های تفکیک ۱۸ و ۷۱ میدان رگ سفید در مجموع به میزان ۱۶ هزار بشکه در روز رسید و افزایش فشاری از PSI ۲۵۰ به حدود PSI ۶۰۰ نیز فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نصب این پمپ ها در مجموعه‌های تفکیک شماره ۲۲ و ۲۳ میدان رگ سفید نیز در حال اجرا است که حدود یک ماه دیگر راه‌اندازی خواهد شد؛ ظرفیت نرمال هر پمپ در این مجموعه ها حدود ۱۶ هزار بشکه در روز است و با نصب پمپ های مذکور در میدان رگ سفید امکان استمرار و افزایش تولید از تعدادی از چاه های کم فشار و بسته این میدان با مجموع دبی حدود ۱۶ هزار بشکه در روز فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هزینه‌ی ارزی و ریالی اجرای این بخش از پروژه را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و یادآور شد: همزمان با اجرای قرارداد فوق، قرارداد دیگری نیز با هدف تجهیز کلاسترهای گلخاری و مجموعه های تفکیک شماره ۱۱ و ۱۴۵ میدان بی‌بی حکیمه‌ در دست اجرا است که تا پایان شش ماهه نخست سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

عالی پور عنوان کرد: با اجرای این پروژه در مجموعه گلخاری، استمرار و افزایش ظرفیت تولید روزانه تا ۲۶ هزار بشکه به سامان خواهد رسید و در مجموعه‌های بی‌بی حکیمه نیز پمپ‌های یدک در کنار پمپ‌های موجود به منظور استمرار و جلوگیری از وقفه در تولید نفت حدود ۲۷ هزار بشکه در روز، نصب خواهند شد.

بر اساس این گزارش، پمپ های HPS نسل جدید پمپ های انتقال نفت است که با فناوری پمپ های درون چاهی (EPS ) جایگزین سامانه های رایج افزایش فشار نفت شده است. همچنین در طراحی این پمپ ها از تکنولوژی جدید دور متغیر (Variable Frequency Drive) به منظور افزایش بازدهی پمپ و استفاده از انرژی استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استانهای فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رییس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‌‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران