Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شریان نیوز،رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: تلاش ما این است که دوی پارس را یک برند بین‌المللی کنیم.

به گزارش فارس، مجید کیهانی در نشست خبری دوی بین‌المللی تهران (جام پارس) اظهار داشت: از ابتدای ورودم به فدراسیون یکی از موضوعاتی که در دستور کارمان قرار داشت و مدنظرمان بود، این بود که ورزش دوومیدانی را به داخل شهر بیاوریم و بتوانیم از این طریق مردم را جذب این رشته کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال گذشته به دنبال طراحی دوی خیابانی بزرگ در کشور بودیم، همانند کشورهای بزرگ دنیا که این کارها را انجام می‌دهند. در کشور ما هم لازم بود مسابقه‌ای به این شکل انجام شود. طبق تصمیمی که گرفتیم شهر تهران برای همیشه میزبان یک دوی بین‌المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای این رقابت سه مسابقه 10، 21 و دوی 42 کیلومتر را در نظر گرفتیم که در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

کیهانی ادامه داد: این مسابقه به صورت همگانی برگزار می‌شود و قهرمانان صاحب‌نام دنیا حضور نخواهند داشت اما از قهرمانان داخلی، همه هستند. تلاش می‌کنیم در سال آینده هم در قسمت قهرمانی و هم همگانی این مسابقه برگزار شود. تاکنون هم حدود 600 دونده داخلی و 160 دونده خارجی برای حضور در مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند. تلاش ما این است که دوی پارس را یک برند بین‌المللی کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه آیا از قهرمانان کشور دعوت شده است یا خیر، گفت: ما از کسی دعوت نکردیم، ثبت‌نام آزاد است و هر کسی می‌تواند شرکت کند. جعفر مرادی قهرمان ماراتن کشور هم حتماً شرکت می‌کند و این فرصت برایش فراهم است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود اسپانسر مسابقات یک شرکت هلندی است، عنوان کرد: به هیچ وجه این‌طور نیست. اسپانسر‌های داخلی تمام هزینه‌های مسابقات را پرداخت می‌کنند و هیچ هزینه‌ای برای ما ندارد.

کیهانی با اشاره به اینکه نظر ما این بود که مسیر مسابقه طوری باشد که مردم بتوانند دوندگان را تماشا کنند، افزود: این مسیری که انتخاب شد، بهترین و جمع‌وجورترین مسیری بود که می‌شد انتخاب کرد، چون کمترین چالش را دارد. نظر ما این بود که بتوانیم دو برند شهر تهران یعنی برج آزادی و برج میلاد در طول مسیر مسابقه قرار داشته باشند، اما با این شرایط طول مسیر مسابقه بیشتر می‌شد و فعلاً برای امسال برج آزادی در مسیر قرار دارد. اگر همین مسیر خوب باشد برای سال آینده هم انتخاب می‌کنیم، اما پیشنهاد بهتر بود، تغییر خواهیم داد. در مجموع موضوعات شهری برای برگزاری یک مسابقه بسیار مهم است و باید همه شرایط راهم شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه آیا تبلیغات خوبی برای این مسابقه شده است یا خیر، گفت: سعی کردیم این کار را انجام دهیم انتخاب 18 فروردین هم به خاطر روز سلامت بود. برای سال آینده زمان مسابقه به نیمه اول اردیبهشت تغییر خواهد کرد.

وی درمورد اینکه آیا دوندگان آمریکایی هم حضور خواهند داشت، اظهار داشت: مجوز شورای برون‌مرزی برای تمام دوندگان کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی صادر شده، اما پروسه صدور ویزا باید طولانی باشد، اما در مجموعه منعی برای حضور آنها نداریم. به عنوان مثال دو سال پیش هم کشور آمریکا ویزای حضور ما در مسابقات قهرمانی جهان را زمانی صادر کرد که مسابقات به پایان رسیده بود و این موضوعات ممکن است اتفاق بیفتد. ما تمام اسامی ثبت‌نام کنندگان را به وزارت خارجه داده‌ایم و کارهای صدور ویزا مربوط به آنها خواهد بود. از میان 160 دونده خارجی 50 خانم و سایر نفرات آقا هستند. در میان دوندگان ایرانی هم تاکنون 56 خانم و حدود 450 دونده مرد ثبت‌نام کرده‌اند.

کیهانی در مورد اینکه آیا مسیر مسابقه بانوان تغییر کرده است یا خیر، افزود: به هیچ عنوان تغییر نکرده است. از ابتدا هم قرار بود مسابقه بانوان در ورزشگاه آزادی برگزار شود. افتخارآفرینی بانوان ورزشکار با حجاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری ارزشمند است و ما هم به این نکته توجه ویژه داریم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی در مورد تمهیدات پزشکی برای این مسابقه گفت: اورژانس تهران پوشش کامل می‌دهد. یک اتوبوس و چندین دستگاه آمبولانس در خط آغاز و طول مسیر مسابقه حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نام ماراتن را برای این مسابقه در نظر نگرفتید گفت: اصلاً این مسابقه ربطی به ماراتن ندارد و فقط یک دوی آزاد 42 کیلومتر است و در تمام دنیا هم این رسم وجود دارد و دوی آزاد طول و مسافت مشخصی ندارد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم اما روان است

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 
 
وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه بابایی – در مسیر شرق به غرب تا مقطع نیروی زمینی، آزادراه تهران کرج در مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب – نیروی زمینی، زین الدین– روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی هستند.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت  هستند.
 
وی گفت: همکاران بنده در معابر حضور دارند و اجازه تغییر مسیر‌های ناگهانی را به رانندگان مانند آزادی - شهیدان نمی‌دهند. اگر خودرویی در اثر تغییر مسیر ناگهانی با خودروی دیگر برخورد نماید باعث تصادف خسارتی و نهایتا تصادف جرحی ساده می‌شود ولی اگر با یک موتورسیکلت برخورد صورت گیرد، ممکن است باعث فوت راکب موتورسیکلت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • این مسابقه در تهران صفرصفر نمی‌شود!
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • چهره مصمم بیرانوند برای ادامه درخشش در لیگ
  • حضور زین الدین زیدان در مراسم اهدای جوایز مسابقه اسپرینت گرندپری میامی + عکس
  • مدیریت عجیب آمریکایی‌ها؛ بیرمنگام به دسته سوم انگلیس سقوط کرد