Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-26@21:26:15 GMT

ابطال کارت شناسایی مسلمانان روهینگیا در هند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۵۹۹۸

ابطال کارت شناسایی مسلمانان روهینگیا در هند

سرویس دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


دولت هند در اقدامی نژادپرستانه کارت شناسایی بسیاری از مسلمانان میانمار مقیم ایالت «جامو» را ابطال کرده است.

به گزارش بی‌باک،به دنبال ابطال کارت شناسایی بسیاری از مسلمانان روهینگیا در ایالت جامو در هند، وزیر مسکن این ایالت، نشستی را با مقامات ارشد نیروی امنیت مرزها و رئیس دیوان عالی میانمار جهت یافتن راه‌ حلی برای این مشکل برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این نشست گفت: دولت هند مسلمانان روهینگیا را به عنوان مهاجر به رسمیت نمی‌شناخت و طبق مصوبه اتباع خارجی، ماندن آن‌ها غیر قانونی محسوب می‌شد، به همین دلیل مهاجران میانماری مجبور شدند از طریق مرزهای بنگلادش یا میانمار و یا راه دریایی خلیج بنگال وارد ایالت جامو شوند.

وزیر مسکن جامو افزود:‌ وزارت اتباع خارجی، این مشکل را با دولت میانمار در میان گذاشت اما دولت هند حاضر به پذیرفتن این مسلمانان به عنوان شهروند نیست.

طبق گزارش وزیر مسکن جامو حدود ۴۰ هزار مسلمان روهینگیا در هند وجود دارند که از بین آنها ۵۷۰۰ نفر در ایالت جامو زندگی می‌کنند.

دولت میانمار، مسلمانان روهینگیا را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور می‌کند که بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در اردوگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.

بسیاری از مسلمانان روهینگیایی برای نجات از نسل‌کشی در میانمار مجبور به فرار به کشورهای همسایه شده‌اند؛ اما اگر بتوانند زنده از دریا و از چنگال قاچاقچیان انسان عبور کنند، در کشورهای مقصد نیز با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه زندگی مواجه هستند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

کد خبر 6088963

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی