Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، جنبش حماس با صدور بیانیه ای از همه گروه ها، جریان ها و شخصیت های سیاسی و فعال خواست به مسئولیت ملی خود عمل کنند و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای پایان دادن به بحران حقوق کارمندان این تشکیلات در نوار غزه تحت فشار قرار دهند.
دولت رامی حمدالله نخست وزیر دولت وفاق ملی اخیرا طی تصمیمی 30 درصد از حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان در غزه را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه حماس آمده است: کاهش حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان فقط شامل کارمندان نوار غزه می شود و حقوق کارمندان کرانه باختری به قوت خود باقی است؛ این اقدامی نژاد پرستانه و تبعیض آمیز است که شکاف ها و اختلافات اجتماعی و سیاسی را تشدید می کند.
حماس از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواست برای پایان دادن به این بی مبالاتی درباره مردم غزه وارد عمل شوند؛ چرا که اگر غزه به این دلیل در وضعیت بحرانی قرار بگیرد، واکنش های شدیدی در پی آن ایجاد خواهد شد.
حماس همچنین افزود: دولت رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی این توطئه را به دستور مستقیم محمود عباس و در سایه سکوت کمیته مرکزی جنبش فتح برنامه ریزی کرده است.
مسئولان حماس در ادامه با کارمندانی که حقوق شان کاهش یافته و در کنار مشکلات ناشی از محاصره نوار غزه، در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز هستند، ابراز همدردی کردند.
اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن محکوم کردن این اقدام دولت توافق ملی، خواستار لغو کاهش حقوق کارمندان غزه شد و این اقدام را غیر انسانی و اخلاقی خواند.
هنیه همچنین ابراز نگرانی کرد که مسئله بحران حقوق ها مقدمه سناریوی جدید سیاسی علیه نوار غزه با چراغ سبز برخی کشورهای عربی و بین المللی باشد.
بر اساس این گزارش حکومت رامی حمد الله حدود 30/50 درصد از حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطینی را به طور ناگهانی کاهش داده است که در پی آن ده ها فلسطینی در اعتراض به این تصمیم، تظاهرات کردند.
از سوی دیگر جنبش حماس در ابتدای ماه گذشته با بیان این که دولت وفاق فلسطین به انجام مسئولیت هایش در قبال نوار غزه بی تفاوت است، کمیته ای اداری برای اداره امور نوار غزه تشکیل داد.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودی**انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد

کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در پایتخت گامبیا، نسل کشی ساکنان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار مجازات آن شدند.

شرکت کنندگان در این اجلاس خواستار برقراری آتش بس فوری، دائم و بدون قید و شرط در نوار غزه شدند.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز خواستار افزایش تلاش‌ها و همبستگی و همکاری بیشتر در راستای خدمت به فلسطین شد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه با حضور ۵۷ کشور در شهر «بانجول» پایتخت گامبیا آغاز شد.

در این نشست با شعار «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، موضوعات جهانی بویژه مسئله فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • رئیسی: تقابل آشکار جریان شرافت و شرارت در غرب
  • امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد