Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:54:52 GMT

افزایش محسوس دما و وزش باد گرم در گیلان تا فردا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۰۳۹۰۹

افزایش محسوس دما و وزش باد گرم در گیلان تا فردا

مازیار غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) در منطقه است و این سامانه کم فشار طی جمعه تقویت می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس وزش باد گرم (بعضی از نقاط شدید) و افزایش محسوس دما پیش بینی می شود ضمن اینکه طی این مدت با توجه به مهیا بودن رطوبت نسبی، در بعضی مناطق جلگه ای طی صبح و شب، وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامی خاطرنشان کرد: این سامانه کم فشار اواخر وقت جمعه از منطقه خارج خواهد شد و وزش باد شمالی (بعضی نقاط شدید) پیش بینی می شود.
وی از گردشگران و حاشیه نشینان جنگل ها خواست از روشن نمودن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند و به بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها و پرورش دهندگان ماهی نیز توصیه کرد که تمهیدات لازم را انجام دهند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، طی عصر و شب وزش باد گرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها عنوان و برای فردا نیز آسمان را کمی ابری تا نیمه ابری، بعضی نقاط جلگه ای افزایش ابر و مه، وزش باد گرم پاره ای نقاط شدید، افزایش دما، اواخر وقت احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی کرد.
وی افزود: بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته مربوط به ایستگاه هواشناسی کشاورزی رشت با 19 درجه و کمینه دما مربوط به دیلمان با چهار درجه بوده است.
غلامی کمینه دمای رشت در شبانه روز گذشته را نیز 9 درجه ذکر کرد.
خبرنگار:امیرپوراحمد**انتشاردهنده:امیرحسین کبیری
7294/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقت به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز پیش بینی می شود.

حمزه نژاد گفت: سامانه فعال بر روی استان تا جمعه در ساعاتی از روز در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود و شدت باد در شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند و بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: پنجشنبه با تغییر سمت جریان هوا افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، امروز از شدت دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی