Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ایمانلو روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهر نظرکهریزی افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و به زودی با انتشار فراخوان و تعیین پیمانکار 15 میلیارد ریال دیگر نیز هزینه خواهد شد.
وی گفت: برای تکمیل طرح نیز 10 میلیارد ریال تا خرداد ماه سالجاری از محل منابع داخلی هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایمانلو افزود: در این تصعیه خانه که به صورت پلاسمایی است پکیج تحقیقاتی توسط دانشگاه تبریز نیز برای حذف فلزات سنگین و تهیه آب شرب سالم و بهداشتی نصب خواهد شد.
وی در مورد فاضلاب شهر هشترود نیز گفت: از اعتبارات دولتی 30 میلیارد ریال برای لوله گذاری به طول10 کیلومتر در داخل شهر تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب ساختمان مرکز نگهداری معلولین به بطول یک کیلومتر تا چند هفته دیگر با 2 میلیارد ریال اعتبار شروع خواهد شد.
سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت نیز خواستار تکمیل و تجهیز تصفیه خانه فاضلاب هشترود شد و گفت: متاسفانه این طرح چند سال است که راکد مانده است.
وی همچنین بر کیفیت افزایی آب شرب شهر هشترود تاکید کرد و افزود: اکنون آب شرب شهر هشترود از سد سهند تامین می شود که پس از آبگیری سد کلقان آب شرب شهر هشترود از این سد تامین خواهد شد.
حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گفت: متاسفانه فاضلاب های شهری به داخل رودخانه شهر چایی که از داخل شهر می گذرد می ریزد و این کار موجب بروز مشکلات عدیده برای اهالی خصوصا در فصل گرما می شود.
وی همچنین خواستار لایروبی و تعیین و تکلیف حریم این رودخانه شد.
مستفید با اشاره به خطوط 25 کیلومتری فاضلاب در هشترود گفت: تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیز در زمینی به مساحت 3 هکتار در حال احداث است که با بهره برداری سریع از این تصفیه می توان بسیاری از مشکلات زیست محیطی را برطرف کرد.
شهرستان هشترود دارای 2بخش به نام های مرکزی شامل دهستان های علی‌آباد، کوهسار، قرانقو و سلوک و نظرکهریزی شامل دهستان‌ های آلمالو و نظرکهریزی بوده و 2 نقطه شهری به نام‌ های هشترود و نظرکهریزی و 233 آبادی دارد.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7486

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با اقدامات اصلاحی انجام شده از جمله بکار گیری فیلترهای سرامیکی، شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه‌های آب شماره یک و دو هستیم.

وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه آب شماره دو از ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر در هر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت انجام اقدامات فنی و مهندسی صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

نامداری گفت: با تمام توان درصدد تأمین آب شرب پایدار مشترکان به ویژه در زمان اوج مصرف هستیم، لیکن مدیریت و رعایت الگوهای مصرف جهت گذر از تابستان پیشِ رو امری مشهود و مورد تاکید است.

کد خبر 6096539

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت