Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: پیشنهادی به شکل مقدماتی مطرح کرد‌ه‌ایم تا بسیج یک سازمان امداد و نجات و سازمان پاسخ به حوادث و بلایا را به صورت مستقل ایجاد کند.

محمد رئیسی‌زاده به فارس گفت: تعلل و ناکارآمدی که در سال‌های اخیر در بحث رسیدگی به حوادث و بلایا از سوی ارگان‌های دولتی وجود دارد، بسیج را به این فکر وادار کرده است که یک مجموعه‌ای را به عنوان مجموعه مدیریت بحران تشکیل دهد؛ همچنین یک پیشنهادی به شکل مقدماتی مطرح کرد‌ه‌ایم که بسیج یک سازمان امداد و نجات و سازمان پاسخ به حوادث و بلایا (سازمان مدیریت بحران) را ‌ شکل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی‌زاده افزود: در زمان بروز حوادث عمدتاً اولین نیروهایی که برای امدادرسانی حضور پیدا می‌کنند نیروهای بسیج و سپاه هستند اما ابزارها، امکانات و منابع مالی در اختیار ارگان‌های دولتی است پس چه بهتر که سازمان بسیج مجموعه‌ای را تشکیل دهد که در حوادث و بلایا وظیفه امدادرسانی را داشته باشد.
وی اظهار داشت: برای اولین بار بسیج دانش‌آموزی را وارد این بحث کرده‌ایم تا بتوانیم از طریق پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی بحث شناخت خطر و مفاهیم مرتبط با سلامت در حوادث و بلایا را در مدارس آموزش دهیم.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: برگزاری کنگره‌های علمی در زمینه آموزش و بلایا و نهادینه کردن مفهوم حادثه و خطر باید انجام شود و سازمان مدیریت بحران می‌تواند وارد این کار شود. همچنین وزارت بهداشت و هلال‌احمر و اورژانس می‌توانند در این مسئولیت وارد شوند. بنابر این نمی‌توان گفت که هیچ کدام از این سازمان‌ها با این کار تناسبی ندارند اما بسیج به این کار ورود کرده و خوبی آن هم این است که همه ارگان‌های مربوطه را زیر چتر پوشش خود گرفته است.
رئیسی‌زاده یادآور شد: بسیج تا کنون نقش آموزش در حوادث و بلایا را به خوبی ایفا کرده و همچنین تعامل بسیار خوبی با سازمان‌های مختلف دارد و همه ارگان‌ها نقش محوری بسیج را در بحث مدیریت حوادث و بلایا قبول کرده‌اند.وی افزود: نگاه بسیج، نگاه ارگانی، سیاسی و جناحی نبوده و نیست بلکه نگاه به مصالح کشور و اهمیت این علم بوده است. رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که آیا بسیج در بحث حوادث و بلایا به صورت مستقل وارد می‌شود یا بعد از درخواست همکاری سایر ارگان‌های دولتی به حوادث مختلف ورود پیدا می‌کند، گفت:‌ ما در بحث امدادرسانی و بلایا حتماً سعی می‌کنیم با سایر ارگان‌ها هماهنگ عمل کنیم اما ورود بسیج موکول به اجازه سایر ارگان‌ها نیست زیرا بعضی از ارگان‌ها متأسفانه سرعت عملشان بسیار پایین است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست نتوانستند مانع از پوشش اخبار نوار غزه به جهانیان شوند.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در روز جهانی آزادی مطبوعات به نقش رسانه‌ها در پوشش اخبار نوار غزه پرداخت و گفت: نقش رسانه‌ها را در عملیات «طوفان الاقصی» ارج می‌نهیم و تأکید می‌کنیم که جنایات اشغالگران علیه روزنامه‌نگاران، واقعیت تروریستی و تجاوزگرانه اشغالگران را پنهان نخواهد کرد.

جنبش حماس افزود که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۴۶ نفر از اصحاب رسانه و روزنامه‌نگاران به شهادت رسیده‌اند.

جنبش مقاومت فلسطین اظهار داشت که اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار فلسطین به جوامع عربی، اسلامی و بین‌الملل شوند و شکست خوردند.

مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از همه نهادهای حقوق بشری خواست تخلفات و جنایات اشغالگران صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی را جرم‌انگاری کنند و به رژیم اشغالگر فشار بیاورند تا جلوی این جنایت‌ها را بگیرد و از تمام ابزارهای قانونی برای محاکمه اشغالگران در دادگاه‌های بین‌المللی تلاش کنند.

۲۱۰ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که به گفته سازمان ملل به قدری ویرانه از خود به جا گذاشته است که بازسازی غزه ممکن است ۸۰ سال زمان ببرد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۳۴۵۹۶ نفر در غزه به شهادت رسیده و ۷۷۸۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر سازمان امدادرسانی غزه نیز خبر داده است که بالغ بر پیکر ۱۰ هزار فلسطینی زیر آوار ساختمان‌ها مانده و در سایه وجود مواد منفجره در زیر آوارها و همچنین نبود امکانات لازم، تفحص پیکر همه شهدا ۳ سال طول خواهد کشید.

در این بین سازمان یونسکو نیز جایزه سالانه آزادی مطبوعات را به خبرنگاران غزه اختصاص داد و نقش آن‌ها را ستود.

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • چرا چینی‌ها به بازار مسکن نیامدند؟ / پورحاجت: سرمایه‌های بخش خصوصی در دیوان‌سالاری‌های ناکارآمد بخش دولتی حبس می‌شود؛ کسی هم خیالش نیست
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند