Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزسه شنبه ایرنا ازبنیادشهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در دیدار با جمعی از فرزندان دختر شاهد افزود: یکی از برنامه های اصلی دربنیاد شهید در دولت یازدهم ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگر بوده است.
وی تصریح کرد: درسه سال و نیم گذشته بیش از 64 هزار نفر از ایثارگران مشغول به کار شدند و در مجموع60 درصد از افراد ایثارگر استخدام شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان ها را بانوان شاهد و ایثارگر تشکیل می دهند و بقیه مربوط به بخش مردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:همچنین استفاده از توانایی های فرزندان دخترشاهد و ایثارگر درتمام حوزه ها و بخش های مدیریتی در دستور کار قرار دارد.
شهیدی در ادامه موقعیت اجتماعی، شغلی و تحصیلاتی فرزندان شهدا را افتخارآمیز توصیف کرد و گفت: این عزیزان در زمینه علمی و تحصیلات موفقیت های بسیار خوبی داشته اند که باعث افتخار است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه فرزندان شهدا در زمینه علمی و تحصیلات موفقیت های بسیار خوبی داشته اند که این مسئله باعث افتخار است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ایثارگران در تمام نهادها حضور پر رنگی دارند و درحالی که در دوره سوم مجلس شورای اسلامی تنها سه نفر از خانواده شهدا در مجلس حضور داشتند، در دوره فعلی 17 فرزند شهید و حدود 80 ایثارگر در مجلس فعال هستند و در هیات دولت نیز پنج نفر از خانواده معظم شهدا حضور دارند.
وی همچنین طرح « تکاک» را از جمله اقدامات بنیاد شهید در راستای کارآفرینی ایثارگران معرفی کرد و گفت: یک هزار و 800 نفر از دختران شاهد در بخش‌ های مختلف این طرح مشغول به کار شدند که از جمله طرح ‌های کارآفرینی بنیاد به شمار می‌ رود.
شهیدی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات بنیاد در طول چند سال گذشته، برگزاری مراسم ویژه روز بزرگداشت شهدا در روز 22 اسفندماه بوده است که خوشبختانه با تلاش های انجام شده در این زمینه، بر اساس نظرسنجی، میزان آشنایی مردم کشورمان با این روز از 1،6 درصد در سال 1392 به بیش از 50 درصد در سال 1395 رسیده است.
معاون رییس جمهوری پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را یکی از اقدامات انجام شده در بنیاد عنوان کرد و افزود: معوقات ایثارگران از سال 1376 باقی مانده بود که خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده تمامی معوقات خانواده‌های معظم شهدا پرداخت شده است.
وی به پیگیری های بنیاد شهید و امور ایثارگران درعرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه ملی نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد درباره شهدای ترور، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برنامه‌هایی را در رسانه ملی تدارک دیده و برنامه های متعددی با این محوریت در رسانه ملی پخش می‌شود.
همچنین دراین جلسه حسین گروسی مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درامور فرزندان شاهد، با اشاره به حضور موفق ایثارگران در دانشگاه ها و مراکز علمی گفت: اکثر فرزندان شهدا در زمینه تحصیل عملکرد موفقی داشته اند و بسیاری از آنان تحصیلات دانشگاهی خود را در مقاطع تحصیلات فوق لیسانس و دکتری به اتمام رسانده اند و هم اکنون مشغول خدمت به کشور هستند.
در پایان این نشست از جمعی فرزندان دختر شاهد به مناسبت روز جوان تقدیر شد.
اجتمام*1724*7268
تنظیم کننده: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی و پیگیری مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز از بخش های مختلف این بنیاد بازدید کرد.

فرماندار اهواز در این بازدید ضمن نشست با اصغر بایمانی نژاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، معاونین و تعدادی از مسئولان و کارشناسان بنیاد، مسائل و مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند.

موالی زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، از پیگیری ویژه جهت رفع مشکلات جامعه هدف خبر داد و گفت: رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت قرار دارد و همه وظیفه داریم مشکلات این قشر را با جدیت پیگیری و رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام