Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر نخعی به عنوان فرماندار مصر که مورد ارزیابی نخبگان ادیان مختلف قرار گرفته، به عنوان رمز عدالت و مصداق یک حاکم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بی سابقه در طول عمر بشر شناخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مینوخبر ، در این نامه ویژگی‌های حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، حقوق شهروندان، ارتباط دولت با شهروند و… در آن به روشنی بیان شده است و ازینرو می توان از آن به یک منشور و برنامه جامع الاطراف مملکتی یاد کرد که اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند یک جامعه به سعادت دنیوی و اخروی سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت درقسمتی از عهدنامه خود به مالک اشتر بر سه ویژگی راهبردی _که می بایست کارگزار نظام اسلامی بدان اعتقاد و التزام داشته باشد _ تاکید می کنند،

برپیروی از دستورات خدا و مقدم داشتن اطاعت و رضایت خدا بر هر کاری ،حضرت می فرمایند:

1- وَ أَنْ یَنْصُرَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بِقَلْبِهِ وَ یَدِهِ وَ لِسَانِهِ فَإِنَّهُ جَلَّ اسْمُهُ قَدْ تَکَفَّلَ بِنَصْرِ مَنْ نَصَرَهُ وَ إِعْزَازِ مَنْ أَعَزَّهُ

به او فرمان می دهد که خدا را با دل و دست و زبان یاری کند زیرا خداوند پیروزی کسی را تضمین کند که او را یاری دهد و بزرگ دارد آن کسی را که او را بزرگ شمارد.

حضرت درفرازی دیگر از عهدنامه به مالک اشتر می فرمایند:

2- إِنَّ سُخْطَ اَلْعَامَّةِ یُجْحِفُ بِرِضَى اَلْخَاصَّةِ وَ إِنَّ سُخْطَ اَلْخَاصَّةِ یُغْتَفَرُ مَعَ رِضَى اَلْعَامَّةِ

همانا خشم عمومی مردم ،خشنودی خواص و نزدیکان را از بین می برد اما خشم خواص را خشنودی دیگران بی اثر می کند.

حضرت می فرمایند خواص جامعه همواره بار سنگینی بر حکومت تحمیل می کنند و در روزگار سختی یاریشان کمتر می باشد و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر هستند.

اما عموم مردم ستون های استوار دین واجتماعات پرشور مسلمین و نیروهای ذخیره دفاعی می باشند.

حضرت می فرمایند با دانشمندان و حکیمان و نخبگان جامعه به بحث و گفتگو بپردازد که نتیجه آن آبادانی و اصلاح شهرها و برطرف شدن مشکلات و نواقص جامعه می باشد.

حضرت در ادامه می فرمایند:

3- فَإِنْ أَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ یَدَهُ إِلَى خِیَانَةٍ اِجْتَمَعَتْ بِهَا عَلَیْهِ عِنْدَکَ أَخْبَارُ عُیُونِکَ اِکْتَفَیْتَ بِذَلِکَ شَاهِداً فَبَسَطْتَ عَلَیْهِ اَلْعُقُوبَةَ فِی بَدَنِهِ وَ أَخَذْتَهُ بِمَا أَصَابَ مِنْ عَمَلِهِ ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقَامِ اَلْمَذَلَّةِ وَ وَسَمْتَهُ بِالْخِیَانَةِ وَ قَلَّدْتَهُ عَارَ اَلتُّهَمَةِ

رفتار کارگزارانت را بررسی کن و این مراقبت و دقت سبب امانت داری و مهربانی با مردم خواهد شد.

حضرت به مالک می فرمایند: همیشه باید مواظب نزدیکان خود باشی تا این نزدیکی و ارتباط زمینه ی سوءاستفاده آنان را فراهم نکند. و اگر یکی از آنان دست به خیانت زد با او برخورد قاطعی نموده و هر چه از بیت المال در اختیار دارد از او پس بگیر و او را خوار و ذلیل کن و طوق بدنامی بر گردنش بیفکن تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

در روزهای اخیر، مردم و کشورما در آستانه انتخاب و تحولی بزرگ در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می باشند.

از میان افراد احراز صلاحیت شده می توان آیت الله رئیسی تولیت محترم آستان قدس رضوی را نام برد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب با برخورداری ازفاکتورهای از قبیل صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت های کلان کشور امروز با حضور خود شور و نشاطی خاص در بین جامعه و مردمی خسته از رکود و بیکاری وهزاران مشکل و آسیب های فرهنگی و اجتماعی که ناشی از فقر و بیکاری زندگی و گریبان آنان را گرفته است ایجاد نمود.

با انتصاب آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی، ویژگی های ارزنده شخصیتی و مدیریتی این چهره ارزشی، بیش از پیش در معرض افکار عمومی واقع شد.

آیت الله رئیسی که در دوران طولانی مدت حضور در قوه قضائیه و تجربه سمت های کلان مدیریتی این قوه، بیشتر تحت تاثیر جایگاه حقوقی و قضائی خود واقع شده و کمتر دیده می شد، در مدت کوتاهی از تولیت آستان قدس رضوی، عملا عیار یک مدیر ارشد و تراز انقلابی را به منصه ظهور رساند.

آیت الله رئیسی اهم اهداف و برنامه های خود از حضور در انتخابات ریاست جمهوری را خدمت به محرومین و مستضعفین جامعه ، برطرف کردن مشکلات معیشتی وتسهیل درامر ازدواج جوانان و تامین مسکن و شغل برای آنان، خارج کردن اقتصاد کشور از رکود ومبارزه با تبیعض و فساد بیان کردند.

آیت الله رئیسی که در کشف و پیگیری بسیاری از مفاسد اقتصادی نشان داد که به هیچ عنوان ترسی از عناوین و جایگاه های طرف مقابل ندارد در پرونده های زیادی چون شهرام جزایری، کرباسچی وفساد3000میلیاردی نقشی پررنگ و قابل توجه داشته است که نتیجه آن کوتاه شدن دست بسیاری از مفاسد اقتصادی از بیت المال و همچنین فحاشی و اتهام پراکنی علیه وی توسط ذی نفعان فساد اقتصادی است.

امروز جامعه ما نیازمند شخصی چون آیت الله رئیسی می باشند که در صحبت های خود در مسجد حور تهران بیان کردند که همه ی ما باید در سیره فردی و اجتماعی دنباله روی حضرت علی علیه السلام باشیم و در مسیر او حرکت کنیم.امامی که مقابل معارضین می ایستاد و با بینوایان در نهایت مهربانی سخن می گفت.

یادداشت: حسن خواجه

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و باز هم چالش تغییرات مدیریتی؛ مالک جدید با مدیرعامل جدید می‌آید؟

آفتاب‌‌نیوز :

پس از نشستن مصطفی آجورلو روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال نوبت به علی فتح‌الله‌زاده رسید و پس از مدتی دوباره او نیز از این سمت کنار رفت و جای خود را به حجت کریمی داد تا او هم بعد از دو ماه مجدداً پایه‌های صندلی‌اش را لغزان ببیند و بعد از نهایتاً سه ماه جای خود را به علی خطیر بدهد. حالا و در آستانه یک سالگی نشستن علی خطیر روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال بار دیگر خبر از تغییر و تحول روی صندلی مدیریت این باشگاه به گوش می‌رسد.

با این همه هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است از سوی مالکان جدید باشگاه استقلال هدایت و مدیرعاملی باشگاه را در دست بگیرد و اعضای هیئت مدیره را چه کسی و چه کسانی تشکیل بدهند. اما خبرهای اولیه رسیده در این باره حاکی از آن است که باز هم باید شاهد تغییر و تحول در صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال باشیم و باز هم برای چندمین بار در طول یکی دو سال اخیر باید یک مدیر تازه وارد به استقلال بیاید و کار را در دست بگیرد چرا که گفته می‌شود مالکان جدید اعتقادی به مدیران فعلی نداشته و قصد دارند از افراد قوی در هیئت‌مدیره بهره ببرند تا در ازای هزینه هنگفت حداقل فصلی ۶۰۰ میلیارد تومانی‌شان، مدیرعاملی را در رأس کار داشته باشند که خروجی قابل توجهی برای پتروشیمی خلیج فارس و البته هواداران استقلال داشته باشد.

آنچه در طول این سال‌ها به تیم استقلال لطمه زده تفکرات مختلف و مدیریت‌های متنوع اقتصادی، نظامی، پارلمانی، ورزشی و غیره در راس این باشگاه بوده که هر زمان هم یکی از آنها داشته به ثبات و شرایط تثبیت شده دست پیدا می‌کرده به دلیلی از این سمت کنار رفته است.

قطعاً ادامه چنین وضعیتی لطمه اصلی‌اش را به پیکر اصلی باشگاه یعنی تیم بزرگسالان آن می‌زند که نتایجش از سوی میلیون‌ها هوادار دنبال می‌شود. انتظار از مالکان جدید باشگاه این است که هرچه زودتر و یکبار برای همیشه لااقل برای مدت زمانی ۵ ساله تکلیف این موضوع را روشن و نهایی کنند تا اینقدر شاهد جابجایی های مدیریتی و آمد و رفت افراد مختلف در بدنه باشگاه نباشیم. قرار است ظهر امروز در دیدار نمایندگان مالکان جدید دو باشگاه با وزیر ورزش و اقتصاد درباره تصمیمات در همین باره (انتخاب یا ادامه فعالیت مدیران دو باشگاه) صحبت شود. 

یادآور می شود؛ از سال ۱۳۹۸ تا کنون (پنج سال اخیر) صندلی مدیرعاملی باشگاه محل حضور سیدرضا افتخاری، امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده، علی فتح‌الله‌زاده، احمد سعادتمند، احمد مددی، مصطفی آجورلو، علی فتح‌الله‌زاده (برای دومین بار)، حجت کریمی و علی خطیر بوده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • استقلال و باز هم چالش تغییرات مدیریتی؛ مالک جدید با مدیرعامل جدید می‌آید؟
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک