Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- آئین معرفی و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره ملی شعر طنز و داستان کوتاه اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که شامگاه چهارشنبه در فرهنگسرای شهر کوی صنعتی اراک برگزار شد، حمید کربلایی حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با اشاره به اینکه نوشتن در ایران از ایام کهن به عنوان یک هنر نهادینه شده، اظهار داشت: پوشش موضوعات مختلف مهمترین امتیاز جشنواره های شعر طنز و داستان کوتاه اراک است، چرا که این مساله از دید هنرمند داستان نویس و سراینده شعر، امتیاز مثبتی شمرده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری جشنواره های شعر و داستان از این لحاظ که نویسندگان و شاعران را به نوشتن، سرودن و خلق آثار جدید و در نهایت فاخر تشویق و ترغیب می کند، امری مهم و تاثیر گذار به شمار می آید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با بیان اینکه بخش اعظم آثار رسیده به این جشنواره پیرامون موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، اجتماعی خانوادگی و هنری و نیز موضوعاتی چون شهروندی و شهرنشینی است، خاطرنشان کرد: پس از فراخوان جشنواره، در بخش داستان ۵۴۷ اثر از ۳۲۶ نویسنده ۲۷ استان کشور و در بخش شعر طنز هم ۳۹۰ اثر از ۱۴۶شاعر ۲۵ استان به دبیرخانه دومین جشنواره ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک رسید.

حسنی ادامه داد: سپس آثار رسیده به دبیرخانه توسط داوران مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت در بخش داستان کوتاه، حجت مهر علیزاده از جیرفت کرمان برای داستان «گنج نامه»، رضا قاسمی از اراک برای داستان «آسمان پنج ضلعی» و ژاله معینی برای داستان «ماهی زخمی» موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شدند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: همچنین در بخش شعر طنز، محمد حسین مهدویان از قم برای شعر طنز « نسل جوان»، سید حسن صفاری از خراسان رضوی(مشهد) برای شعر طنز « تقوای مجازی» و احمد آوازه از همدان برای شعر طنز « ساخت و ساز شهری» موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شدند.

گفتنی است در این آئین از کتاب «قاب خاطرات» که شامل مجموعه عکس هایی از هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر است، رونمایی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • ممنون به خاطر همه چیز: خداحافظ برای همیشه!
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد