Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پانزدهمین همایش ملی حسابدارى گفت: بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های بزرگ باید استاندارد جدید حسابداری موسوم به IFRS را اجرا کنند.

خبرهای دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی است ، در این همایش که با هدف ارتقای سطح کیفی حسابداری کشور و آشنایی با استانداردهای ملی و بین المللی برگزار شد، رییس سازمان بورس به ایراد سخن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شاپور محمدی با اشاره به اهمیت بالای جایگاه حسابداری و حسابرسی در کشور گفت: تاثیر حسابداری در توسعه اقتصادی کشور مشهود است و شاید بتوان گفت بازار سرمایه به عنوان یکی از عمده ترین بخش های اقتصاد ملی، بیشترین بهره را از دانش حسابداری برده است.

محمدی ادامه داد: تصور فعالیت رو به رشد بازار سرمایه در مقطع فعلی، بدون دانش حسابداری و حسابرسی امکان پذیر نیست و صرفا با تحلیل صنعت و اخبار نمی توان انتظار کارآیی از این بازار را داشت.

رییس سازمان بورس به فلسفه دانش حسابداری اشاره و تاکید کرد: حسابداری از تئوری های متنوعی برخوردار است، ما باید ارزش رشته حسابداری و حسابرسی را حفظ کنیم و کیفیت تئوری های این حوزه را بهبود دهیم.

محمدی ادامه داد: علاوه بر بازار سرمایه، اعمال حاکمیت شرکتی و افزایش اثر بخشی و کارآمدی شرکت ها به دانش حسابداری وابسته است و حسابدار نگهبان ارزش بنگاه های اقتصادی است.

وی ادامه داد: گزارش‌های مالی برای سرمایه گذار، سیاستگذاری های کلان دولتی، تسهیلات دهنده، بیمه ها و بانک مرکزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بدون دسترسی به اطلاعاتی که محصول حوزه حسابداری و حسابرسی است، تصمیم گیری برای فعالین اقتصادی حقیقی و حقوقی امکان پذیر نیست.

در ادامه رییس سازمان بورس به موضوع انتشار صورت های مالی با استانداردهای بین المللی اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته در کشور، صاحب نظران حسابداری اقدامات مثبتی برای انتشار صورت های مالی با استاندارد های بین المللی انجام داده اند و از سال 1389 این بحث به سازمان بورس وارد شده است.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه از مهمترین خروجی های IFRS، ارزش گذاری منصفانه و افزایش شفافیت است، گفت: هنگام درخواست سازمان بورس برای ورود بازار سرمایه کشور به آیسکو، انتشار صورت های مالی با استاندارد بین المللی، یکی از الزامات بود.

وی با اشاره به اینکه زبان مشترک در گزارش های مالی از لازمه های جذب سرمایه گذار خارجی و ورود به عرصه بین المللی است، گفت: انتشار صورت های مالی با استاندارد ملی به معنای عدم شفافیت نیست اما برای ارتباط با شرکت های مطرح بین المللی و بانک های معتبر دنیا انتشار صورت های مالی با استانداردهای بین المللی، گریز ناپذیر است.

محمدی ادامه داد: بر همین اساس سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار با مشارکت سازمان حسابرسی و بانک مرکزی موضوع انتشار صورت های مالی با استاندارد بین المللی را بررسی کرد و پس از جلسات متعدد نحوه اجرای آن برای سال 96 تعیین شد.

سخنگوی سازمان بورس ادامه داد: طی فراخوانی اعلام شد علاوه بر بانک ها و بیمه ها شرکت های بزرگ که بیش از ١٠٠٠ میلیارد تومان سرمایه دارند، باید صورت های مالی خود را در قالب IFRS منتشر کنند.

وی ادامه داد: قطعا در سال اول انتشار گزارش های مالی با قالب بین المللی، مشکلاتی وجود خواهد داشت که قابل درک است و با کمک حسابداران و حسابرسان حل خواهد شد و در جایی که لازم است قوانین، رویه ها و نحوه اجرا تغییر کند، قطعا اقدامات لازم انجام می شود.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه سازمان حسابرسی ترجمه نحوه اجرای IFRS را در اختیار عموم قرار داده است، افزود: سازمان بورس از همکاری همه دست اندرکاران و صاحب نظران حسابداری و حسابرسی استقبال می کند.

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان بورس با پی گیری بیش از پیش و برنامه ای مشخص، برای اجرای IFRS تلاش خواهد کرد، گفت: در تارنمای رسمی سازمان بورس، صفحه IFRS فعال است و با مراجعه به آن می توان اقدامات انجام شده و صورت جلسه های مربوط به آن را مشاهده کرد.

در پایان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: اجرایی شدن IFRS تنها عامل توسعه بازار سرمایه نیست اما به افزایش شفافیت، کارآیی و ارزش گذاری منصفانه در بازار سرمایه کمک می کند و یکی از مهم ترین ملاک های سنجش عملکرد بازار است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اقدامات ایران در نیم قرن اخیر در زمینه حفاظت از سرزمین در چارچوب بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از جمله طرح‌هایی است که در راستای حفظ، احیا، توسعه و استفاده پایدار از منابع زیستی در ایران در حال اجرا است و می‌تواند به عنوان بخشی از طرح بزرگ مقیاس "یک کمربند یک جاده" در نظر گرفته شود.
عباسعلی نوبخت افزود: این طرح می‌تواند در راستای پیوند اکولوژیک کشور‌های منطقه از چین گرفته تا کشور‌های آسیای میانه و غرب آسیا مد نظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ما باید در تببین رویکرد‌های مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نسبت به شناسایی و به اشتراک‌گذاری دانش، ارتقای سازگاری و تاب‌آوری در برابر اثرات اقلیمی، جوامع حساس و آسیب‌پذیر اقدام و آن را تقویت کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این راستا، مشارکت مردمی به ویژه جوانان، زنان و گروه‌های آسیب‌پذیر به عنوان یک راهبرد محوری مد نظر بوده و بهبود و ارتقای معیشت پایدار و انعطاف‌پذیر باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی درهمین حال اجرای بالغ بر ۳۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه‌های آبخیز بحرانی کشور، حفظ و توسعه منابع جنگلی، کنترل فرسایش آبی و بادی، ساماندهی در مدیریت و بهره‌برداری از مراتع و تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از اکوسیستم‌های مناطق خشک و نیمه‌خشک را از دیگر اقدامات گسترده در ایران برای حفاظت از سرزمین و در چارچوب برنامه‌های بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز برشمرد.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: شرایط کنونی تخریب سرزمین در اقصا نقاط کره زمین و به ویژه در منطقه آسیا ایجاب می‌کند تا هرگونه برنامه‌های ملی مدیریت منابع زیستی در ارتباط و هماهنگ با کشور‌های منطقه تعریف شود.
وی در همین حال اضافه کرد: تاکنون آن گونه که شایسته است از ظرفیت دانش بومی و نوین و تجارب ارزنده کشورمان در مدیریت منابع آب و خاک و در عرصه بین‌المللی استفاده نکرده‌ایم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک این فرصت را فراهم می‌کند که جایگاه مقتدرانه و اثرگذار ایران در عرصه‌های تخصصی بین‌المللی تقویت شود و شناخت و آگاهی در زمینه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز گسترش یابد.
نوبخت با اشاره به چالش‌های موجود اذعان داشت: در یک دهه اخیر مشخص شده که بین تنوع زیستی، تغییرات اقلیم، جنگل‌زدایی، تخریب سرزمین، گسترش آلودگی‌های شیمیایی، بحران آب و دیگر چالش‌های تهدید کننده منابع سرزمین، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.
وی ادامه داد: پیامد‌های این چالش‌ها، تمام کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده و تمام ساکنان آن را به صورت گسترده‌ای تهدید می‌کند.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: به طور یقین مدیریت حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نیازمند دستیابی به الگو‌های یکپارچه، جامع و هماهنگ در برنامه‌های توسعه پایدار است.
وی در پایان خواستار مشارکت فعالانه اعضای شورا، عضویت کشور‌های مدعو در شورای حکام، به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و حمایت و پشتیبانی علمی، فناوری و مالی نهاد‌ها و بخش‌های مختلف سازمان ملل متحد شد.

دیگر خبرها

  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا