Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:14:05 GMT

نوسازی شالیکوبی‌ها در مازندران مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۱۳۸۹

نوسازی شالیکوبی‌ها در مازندران مغفول مانده است

استاندار مازندران با اشاره به توسعه اراضی کشاورزی استان، گفت: نوسازی شالیکوبی‌ها در مازندران مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ربیع فلاح جلودار امروز در دیدار با رئیس و مدیران سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده 300 واحد شالیکوبی بهسازی و نوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری استفاده شود تا نیروی کار و تولید افزایش یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امور دام از بحث‌های مهم استان است که نیازمند توجه جدی است، تصریح کرد: پرورش نوغانداری از موضوعاتی بوده که در افزایش درآمد اقتصادی خانوار تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: اگر به مازندران توجه شود می‌تواند به تولیدات بیشتر محصولات کشاورزی بیانجامد چراکه استعداد زیادی در کشاورزی مازندران وجود دارد اما نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است.

فلاح با بیان اینکه اگر به بحث منابع آبی و تجهیز و نوسازی در کشاورزی مازندران توجه شود، شاهد افزایش تولید در مزارع استان هستیم، گفت: اگر حمایت‌هایی که در رسیدن به خودکفایی در گندم انجام شد در زراعت برنج اتفاق بیفتد نیازی به واردات برنج نخواهد بود.

استاندار مازندران ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌هایی که از زراعت برنج صورت گرفت بازار تنظیم شد و شاهد رضایتمندی کشاورزان از تولید این محصول هستیم و امکان سه بار کشت در زراعت برنج نیز وجود دارد که این امر نیازمند آماده سازی زیرساخت‌ها است.

فلاح با بیان اینکه در پرورش رتون باید مدیریت بیشتری انجام شود تا درآمد اقتصادی کشاورزان بهبود یابد، خاطرنشان کرد: باید به اقتصاد کشاورزان توجه بیشتری شود و جهت گیری‌های مسؤولان مربوطه باید به این سمت و سو باشد.

وی افزود: توسعه دانه‌های روغنی باید با جدیت بیشتری دنبال شود و حمایت‌های لازم در این بخش بیشتر باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید طرح‌های مناسبی برای تجیهز و نوسازی شالیزارهای ارائه شود تا بتوان بودجه را تامین کرد و به سرعت دنبال شود، گفت: در اراضی شیبدار تنها به دنبال ایجاد باغ نباشیم بلکه به کشت گل محمدی و زراعت چوب به صورت دیم توجه شود.

فلاح اضافه کرد: زراعت چوب فرصت مناسبی برای بهره‌برداری بهتر از اراضی شیبدار بوده که درآمد اقتصادی بهره‌برداران را افزایش خواهد داد.

وی بیان کرد: نوسازی شالیکوبی‌ها یکی از کارهایی است که عقب ماندگی دارد و مغفول مانده بوده و باید از محل اعتبارات صندوق توسعه نسبت به نوسازی شالیکوبی‌ها اقدام کرد و اعتبارات آن را در این بخش فراهم کرد.

دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز گفت: امسال در هفته جهاد کشاورزی 43 طرح تولیدی، زیربنایی و خدماتی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد و به مردم ارایه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال 83 به خودکفایی گندم دست یافتیم و در دولت یازدهم با تلاش کشاورزان دوباره به رونق تولید و خودکفایی گندم دست یافتیم، گفت: سیلوهای ذخیره گندم پُر است و سه میلیون تن گندم مازاد برای صادرات داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه سطح زیرکشت چغندرقند در کشور از 160 هزار هکتار به 110 هزار هکتار کاهش یافت اما تولید این محصول با افزایش روبرو بود و به یک میلیون و 650 هزار تن رسید و در تولید این محصول به یک رکورد دست یافتیم.

حیدرپور به توجه ویژه ای که بخش آب و خاک و تامین منابع مالی در این حوزه شد اشاره کرد و افزود: طرح‌های زیربنایی با سرعت در حال پیگیری و انجام است و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زراعت برنج شاهد افزایش تولید و افزایش سطح زیرکشت هستیم، گفت: با توجه به واردات یک میلیون و 160 هزار تنی برنج که در سال 92 اتفاق افتاد و شاهد عدم تقاضای برنج داخل بودیم اما در سال 93 با پیگیری‌های صورت گرفته و خرید توافقی، بازار برنج از رکود خارج شد و در حال حاضر کشاورزان با قیمت خوبی محصول خود را به فروش می‌رسانند و رغبت برای کشت این محصول افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تجهیز و نوسازی که در سال 92 تعطیل شده بود اکنون شاهد فعالیت دوباره آن هستیم، گفت: سال گذشته سه هزار و 800 هکتار قرارداد کشت منعقد شد که سه هزار هکتار تحویل بهره‌برداران شد و به زیرکشت رفت.

وی بیان کرد: برای توسعه مکانیزاسیون 230 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانک کشاورزی بیش از شش هزار دستگاه خریداری و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه باید بر تعداد نشاکارها افزوده شود، گفت: انجام نشاکاری مکانیزه باید به 70 درصد برسد.

حیدرپور ادامه داد: نوسازی شالیکوبی‌ها امسال در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر از هزار و 237 شالیکوبی، 937 شالیکوبی فعال است که 300 مورد بازسازی شد و مابقی قدیمی است که باید طی دو سال نوسازی شود.

انتهای پیام/

R41358/P1336/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فصل نوغانداری در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: با آغاز فصل نوغانداری توزیع تخم نوغان در دستور کار قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: فصل توزیع تخم نوغان برای پرورش بهاره در استان آغاز شده است.

وی به فرارسیدن زمان توزیع تخم نوغان هیبرید و پرورش بهاره کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: از سوم اردیبهشت ماه امسال در استان مازندران رسما فعالیت نوغانداری آغاز شده و تعهد سازمان جهاد کشاورزی تحویل 3 هزار و 400 جعبه تخم نوغان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان و شرایط پرورش فصل بهار اطلاع رسانی سریع این موضوع از طریق دهیاری‌ها، شوراها، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان برای تحویل و توزیع تخم نوغان به بهره برداران اهمیت دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: مرکز توسعه نوغانداری استان در شهرستان قائم شهر و مزرعه آهنگرکلا بیشه سر و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بابل  در بخش بندپی شرقی 2 کارگزار و در بخش بابلکنار 3 کارگزار وجود دارد که مراکز تحویل تخم نوغان در استان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • ۳۵۰۰ هکتار از مزارع مازندران بایر مانده است/ توقف فینسک