Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش صالح‌آباد از جمله مناطق شهرستان تربت جام است که گازرسانی به روستاهای آن همچنان در مرحله نقشه برداری باقی مانده و بیمارستانش نیز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، بخش صالح آباد یکی از بخش‌های شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی است که دارای 92 روستا بوده و جمعیتی 50 هزار نفری را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلاتی در مورد مسائل بهداشتی، آب‌رسانی، جاده‌ها، دامداری، خشکسالی قنوات و غیره فصل مشترک کمبودهای روستاهای بزرگترین بخش استان خراسان رضوی است که عمدتاً به دلیل کمبود بودجه به نتیجه‌ای نرسیده است.

عبدالله پوررحمانی؛ رئیس شورای اسلامی بخش صالح آباد شهرستان تربت جام با بیان اینکه عمده مشکلات به دلیل کسری و کمبود بودجه است، می‌گوید: از سال 1378 خشکسالی‌های متعدد مشکلات بسیاری را برای کشاورزان به همراه داشته و حتی دامداران نیز برای تامین آب مورد نیاز حیوانات خود با مشکل روبه‌رو هستند علاوه بر این از سال 91 سیل زدگی قنات‌ها به مشکلات مردم افزودهو جهاد کشاورزی به دلیل کمبود بودجه تاکنون نتوانستهاقدامی در راستای ترمیم آنها انجام دهد.

وی می‌افزاید: 8 سال پیش بودجه‌ای برای شبکه آب‌رسانی حاجی آباد اختصاص داده شد که از طریق آن انتقال آب به 10 تا 12 روستا انجام شد و مردم همچناناز آن استفاده می‌کنند اما در سال‌های اخیر دیگر شبکه‌های آب‌رسانی نیمه‌کاره باقی مانده‌اند.

رئیس شورای اسلامی بخش صالح آباد شهرستان تربت جام درباره وضعیت گازرسانی به روستاهای این منطقه تصریح می‌کند: از میان 92 روستای بخش صالح آباد فاز یک عملیات گازرسانی در 31 روستا انجام و لوله‌های گاز خوابانده شده اما هنوز انتقال آن به‌طور کامل نشده ومابقی روستاها (60 روستا) همچنان در مرحله نقشه برداری باقی مانده و هیچ اقدام عملیاتی انجام نشده است.

پوررحمانی خاطرنشان می‌کند: در بخش صالح آباد 200 کیلومتر جاده بین روستایی داریم که 50 تا 60 درصد آن آسفالت نشده است. سیل زدگی و خرابی جاده‌ها سبب تصادف و کشته شدن مسافران در راه‌ها می‌شود اما اقدام مناسبی انجام نشده و بسیاری از پروژه‌ها ناتمام مانده است.

وی درباره وضعیت امکانات بهداشتی در بخش صالح آباد شهرستان تربت جام می‌گوید:بخش صالح آباد با 50 هزار نفر جمعیت بزرگترین بخش استان خراسان رضوی است اما بیمارستان صالح آباد پس از گذشت 6 سال هنوز تکمیل نشدهو ما باید به خانه بهداشت و بهداری‌ها اکتفا کنیم.

رئیس شورای اسلامی بخش صالح آباد شهرستان تربت جام ادامه می‌دهد: بخش صالح آباد 198 کیلومتربا مرکز استان و 100 کیلومتربا شهرستان تربت جام فاصله دارد و این بعد مسافت بارها سبب شدهکه بیماران خود را در بین راه انتقال به بیمارستان‌های دیگر از دست بدهیم.

پوررحمانی تصریح می‌کند: بسیاری از مردم منطقه محروم و مرزی صالح آباد زادگاه خود را ترک کرده و روی به حاشیه نشینی و کارگری در شهرها آورده‌اند که به مراتب مشکلات بیشتری برای مردم به‌همراه دارد. از تمام مسئولین مربوطه تقاضا دارم فکری به حال مردم کنند تا بتوانند به زادگاه خود بازگردند و روستاها نجات یابند.

انتهای پیام/

R41347/P1357/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدعلی کاوسی، بامداد امروز ۶ اردیبهشت در پی سیلاب و بارندگی های شدید استان، گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت. 

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی ادامه داد: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی اظهار داشت: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر هم‌اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد