Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@09:08:44 GMT

لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۷۸۱۹

محمد باقر نوبخت اظهار کرد: لایحه جدید قانون مدیریت خدمات کشوری مهیاست و به زودی در هیئت وزیران تصویب خواهد شد تا برای تبدیل به قانون به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه هیئت دولت لایحه جدیدی برای جایگزین شدن به جای قانون مدیریت خدمات کشوری تهیه کرده است، گفت: این لایحه اکنون مهیاست و به عبارتی پیش‌نویس آن فراهم شده و با عنایت به اینکه دولت دوازدهم در ماه‌های آینده شکل خواهد گرفت این لایحه تصویب شده و به زودی به مجلس تقدیم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص عنوان این لایحه بیان کرد: با عنایت به شکل‌گیری دولت دوازدهم، طبق انجام فرآیند تهیه این لایحه همین عنوان برای این لایحه در نظر گرفته شد. حالا باید ببینیم که مجلس چه تصمیمی می‌گیرد؟

نوبخت درباره زمان تقدیم این لایحه جدید به دولت گفت: اکنون نمی‌توانم زمان دقیقی برای آن مشخص کنم، ولی این لایحه در ماه‌های آینده و در دولت دوازدهم ارایه خواهد شد.

او همچنین بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیش از آنکه تفکیک شود مسوولیت تهیه این لایحه را بر عهده داشت و پس از تفکیک نیز مسوولیت آن به سازمان اداری و استخدامی محول شد، اما در تهیه و تنظیم آن همه دستگاه‌ها همکاری کرده‌اند.

نوبخت گفت: این لایحه اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و در جلسه هیئت وزیران نیز امور آن به انجام رسیده است، ولی هنوز در هیئت وزیران تصویب نشده و تصویب آن منوط بر آن شده است که برخی اصلاحات بر آن انجام شود. این لایحه به زودی در هئیت وزیران تصویب شده و پس از آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ‌سال گذشته به دنبال مباحثی که پیرامون فیش‌های حقوقی و فاصله زیاد حداقل و حداکثر حقوق دریافتی حقوق‌بگیران از خزانه کشور مطرح شد، نواقص قانون مدیریت خدمات کشوری که در دولت دهم به مدت آزمایشی و پنج ساله تصویب شده ولی پس از آن مدام تمدید شده بود، برای عموم مردم محرز شد و دولت تهیه لایحه جدیدی را به مردم وعده داد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است، گفت: کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»، عنوان کرد: ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می شوند.

وی افزود: اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که «بانک‌ها از اجرای قانون مستثنی خواهند شد؟»، تصریح کرد: در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.

وی در رابطه با این سوال که «آیا ساعت کاری بانک‌ها ۴۰ ساعته می‌شود یا بیشتر؟»، تاکید کرد: وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898969

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس