Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرک صنعتی نورآباد ممسنی با ظرفیت استقرار ۱۰۵ واحد به گفته فرماندار این شهرستان تنها ۲ واحد فعال دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بیکاری واژه‌ای دردآلود که این روزها اغلب خانواده‌ها با آن آشنا هستند از جوانان تحصیل‌کرده تا کارگران بیکار شده، این درد را با تمام وجود حس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرک‌های صنعتی یکی از بسترهایی است که می‌تواند با ایجاد بنگاه‌های اقتصادیکوچک و بزرگ زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند اما این شهرک‌ها در برخی از شهرها به جای اینکه گره باز کنند، خود دچار گره کوری به نام رکود شدند.

2 واحد فعال در شهرک صنعتی ممسنی

شهرک صنعتی نورآباد ممسنی یکی از شهرک‌هایی است که گره کور رکود به دامنش افتاده و سبب شده که « از 16 واحد مستقر در آن 14 واحد تعطیل شود» این را رهام پیکری، فرماندار شهرستان ممسنی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید. درصورتی که شهرک‌های صنعتی استان فارس تعداد واحدهای فعال این شهرک را 7 و واحدهای غیرفعال را 15 واحد اعلام کرده است.

این شهرک صنعتی که ظرفیت استقرار 105 واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای 550 نفر رادارد تاکنون نتوانسته گره‌ای از زندگی مردم ممسنی باز کند.

به گفته پیکری 2 واحد فعال در این شهرک در زمینه قطعات بتنی فعالیت می‌کنند اما این شهرستان به دلیل معادن غنی ظرفیت استقرار واحدهای صنعتی و معدنی و فرآوری این مواد را دارد. آنطور که وی می‌گوید: بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری اقدام کردند یا امتیاز احداث واحد را گرفتند اما پس از مدتی به واسطه مشکلات کار را رها کرده و رفته‌اند.

انجام مطالعات معدنی برای نخستین بار

فرماندار شهرستان ممسنی که به شدت با خام‌فروشی مخالف است، می‌گوید: تلاش بر این است که با حمایت از سرمایه‌گذاران واحدهای فرآوری صنعتی و معدنی در شهرستان احداث شود اما عمده مشکل سرمایه‌گذاران نبود سرمایه در گردش و مشکلات مالی است.

وجود معدن گچ با 98 درصد خلوص، معدن خاک رس برای تولید سرامیک و کاشی، معدن آلومینیوم با 54 درصد خلوص، 2 معدن آهن، 2 معدن گوگرد، معدن سلیس با سختی 95 درصد، معدن خاک نسوز بخشی از ظرفیت‌های معدنی شهرستان ممسنی است که پیکری در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند.

به گفته وی برای نخستین بار مطالعات معدنی شهرستان انجام شده تا ظرفیت‌های معدنی شناخته شود و براساس آن واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی راه‌اندازی شود. پیکری به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهد کهسرمایه‌گذاری در شهرستان ممسنی، سرمایه‌گذاری پرسود است.

تلاش برای احیای شهرک صنعتی

سید مصطفی هاشمی، معاون فنی شهرک‌های صنعتی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم مشکلات شهرک صنعتی نورآباد را در 2 بخش اعلام می‌کند که یک بخش رونق واحدهاو بخش دیگر ساماندهی شهرک صنعتی است.

به گفته وی حل مشکلات مرزی با روستای همجوار، زیباسازی و استاندارد کردن ورودی شهرک بخشی از مواردی است که برای ساماندهی شهرک باید انجام شود و در جلسه رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان مطرح و پیگیری شده است.

هاشمی درباره حل مشکلات واحدهای صنعتی معتقد است که باید از سرمایه‌گذار حمایت شود تا این مشکلات برطرف شود بنابراین ثبت‌نام سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی در سایت بهین یاب یکی از مواردی است که در جلسه مذکور مطرح شده است.

معرفی محصولات برخی از واحدهای صنعتی برای فروش و بازاریابی در بورس کالا و آموزش تخصصی امور به نیروهای این شهرستان از دیگر مواردی است که در جلسه رفع موانع سرمایه‌گذاری مطرح شده و هاشمی در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند.

وضعیت بد صنعت در این شهرستان منحصر به شهرک صنعتی نیست، پیکری در جلسه رفع موانع سرمایه‌گذاری گفته است از 58 واحد صنعتی در ممسنی 22 واحد فعال یا نیمه فعال است و مابقی تعطیل هستند. موضوعی که بر افزایش بیکاری در این شهرستان کمک کرده است.

خبرگزاری تسنیمدر نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

R41382/P1015135/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است