Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح لایروبی سرشاخه های رودخانه کرخه منتهی به تالاب هورالعظیم به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت : این طرح به وسعت 150 هزار متر مکعب و در طول 5 هزار و 600 متر از رودخانه در منطقه بستان ، تنگه چذابه روخانه کرخه (هوفل) شاخه عبیاوی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید رضا خدابخشی افزود : برای اجرای این طرح افزون بر 17 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهارداشت : تامین حقابه زیست محیطی هورالعظیم، مقابله با بروز آثار پدیده ریزگردها، هدایت و تسهیل جریان آب رودخانه کرخه به تالاب، جمع آوری نیزارها و برداشت رسوبات رودخانه ای از اهداف و نتایج این طرح است.
معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد : از دیگر نتایج حاصل شده پس از اجرای پروژه لایروبی سرشاخه های رودخانه کرخه منتهی به تالاب هورالعظیم از رفع انسداد رودخانه که به واسطه تجاوز به حریم آن ایجاد شده بود، کاهش خطرات ناشی از آب گرفتگی روستاها و شهرهای بالادست و افزایش ظرفیت آبگذری در رودخانه هوفل می باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمرادی در تشریح این خبر، افزود: براساس بارشهای فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان، حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.

وی ادامه داد: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت، از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پیرو بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

کد خبر 6089068

دیگر خبرها

  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند