Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران گروه ملی فولاد ایران بار دیگر خواستار دریافت مطالبات وعده داده شده خود شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کارگران گروه ملی فولاد ایران بار دیگر با برگزاری تجمع اعتراض آمیز خواستار دریافت مطالبات وعده داده شده و حقوق معوقه خود شدند.

پرسنل این گروه ملی فولاد ایران با تجمع مقابل بانک ملی در خیابان آزادگان اهواز، از مسئولان درخواست کردند که هرچه سریعتر وضعیت نامشخص و مبهم شرکت گروه ملی را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این کارگزاران به منطقه امانیه اهواز رفتند در مقابل برج سرپرستی بانک ملی خوزستان تجمع کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

به سراغ چند تن از کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران رفتیم تا حرف‌ها و درد دل‌هایشان را بشنویم.

قسط وام‌ها را به بانک‌ها نمی‌دهند

یکی از کارگران در ارتباط با مشکلات خود و همکاران در گروه ملی فولاد ایران می‌گوید: الان 2 سال است که قسط وام‌ها رو از حقوق بچه‌ها کم می کنند ولی به بانک‌های مربوطه نمی‌دهند، مبلغی نیز بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما به بیمه‌ها داده نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بیمه تامین اجتماعی را از حقوقمان کم می‌کنند ولی مبلغ آن را به بیمه نمی‌دهند این پول‌هایی که جمع می‌کنند کجا رفته است کسی نمی‌داند.

این کارگر تصریح می‌کند: تولیدی که در سال 1396 داشته‌ایم پول و سودش کجا می‌رود این را هم کسی خبر ندارد.

یکی دیگر از کارگران نیز در همین ارتباط بیان می‌کند: متاسفانه مدیرعامل گروه ملی هم در مصاحبه‌هایش می‌گوید که کارگران فقط 2 ماه طلب دارند در صورتی که این طور نیست.

کار در دمای 80 درجه

وی یادآور می‌شود: مسئولان فقط وعده دروغ می‌دهند مدیرعامل در مصاحبه با خبرگزاری‌های اعلام می‌کند که فقط یک ماه حقوق معوق داریم چرا این صحبت‌ها را در جمع کارگران انجام نمی‌دهد چرا از ما فراری است.

این کارگر اضافه می‌کند: چرا شرکت در اهواز است ولی مدیرعامل آن در تهران زندگی می‌کند و به اینجا نمی‌آید اگر هوا گرم است برای ما هم گرم است و ما در این دمای بالا کار می‌کنیم.

وی تاکید می‌کند: دمای کارخانه 70 تا 80 درجه درجه است کار ما با آهن 1400 درجه است شوخی نیست 14 سال کار می‌کنیم ولی این دستمزد و حقوق حق یک پرسنل زحمت کش در این گرمای شدید هوا نیست.

یکی دیگر از کارگران معترض گروه ملی نیز می‌گوید: دلیل تجمع ما این است که بچه‌ها 4 ماه حقوق نگرفتند و بیمه‌ها پرداخت نشد، کارکنان وضع معیشتی خوبی ندارند.

کسی جوابگوی ما نیست

وی ادامه می‌دهد: الان حدود 2 سال است که کارخانه به این روز افتاده و مسئولان رسیدگی نمی‌کنند و توجهی به ما ندارند، دلایش هر چه باشد ولی نباید وضعیت معیشت کارکنان را تحت شعاع قرار دهد.

این کارگر خاطرنشان می‌کند: آن طوری که مسئولان می‌گویند شرکت به بانک ملی واگذار شده ولی مسئولان بانک ملی نیز تا کنون به مطالبات ما پاسخی ندادند.

در همه خبرگزاری‌های آمده که گروه ملی به بانک ملی واگذار شده ولی هیچ کس جوابگوی ما نیست ما هم به خاطر این جمع شده‌ایم که کسی جوابگوی ما باشد، اینها حرف‌های کارگری است که با مشقت زندگی خود را می‌چرخاند و ادامه می‌دهد: پرسنل مستقیم 3 هزار نفر هستند ولی با خانواده حدود 20 هزار نفر هستیم که 4 ماه حقوق نگرفتیم و بیمه ما نیز پرداخت نشد.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای کارکنان گروه ملی به وجود آمده، عنوان کرد: کارخانه‌ای که روزی کارخانه ما در خاورمیانه حرف اول را می‌زد الان با مشکل مواجه شد. ما به عنوان پرسنل این کارخانه دوست داریم یکی بیاید و جواب ما را بدهد که چرا این مشکلات به وجود آمده، یک نفر بیاید بگوید حق و حقوق شما با من هست تا بدانیم طرف حساب ما چه کسی است.

سنوات 4 ساله کارکنان پرداخت نشد

بانک ملی نه مشکلات را برطرف می‌کند و نه شرکت را واگذار می‌کند ما را بلاتکلیف گذاشته است، اینها آغازگر سخنان یکی دیگر از کارکنان گروه ملی فولاد ایران است که ادامه می‌دهد: کارکنان فقط ما 3 هزار نفر نیستیم بلکه راننده اتوبوس‌ها، راننده جرتقیل هست که جمعا حدود 20 هزار نفر هستیم.

وی اضافه می‌کند: آقای حسن‌زاده از مسئولان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفته اگر کار گروه ملی بخوابد قلب فولاد خوزستان نیز به تپش می‌افتد چون فولاد خوزستان ششم‌های این گروه را به صورت مرتب می‌خرد.

اما یکی دیگر از کارکنان گروه ملی فولاد ایران در تکمیل سخنان دوستش می‌گوید: حدود 20 روز است که شرکت خوابیده و کسی کار نمی‌کند، سنوات 2 سال کارگران را پرداخت نمی‌کنند برخی نیز 3 و جمع دیگری نیز 4 سال از شرکت طلب دارند.

وی بیان می‌کند: مسئولان فقط وعده می‌دهند ولی هیچ کدام عملی نمی‌شود قرار بود روز یکشنبه یعنی 15 مرداد حقوق پرداخت شود ولی خبری نشد تمام کرایه خانه، قسط‌‌های وام ما عقب افتاده است نمی‌دانیم چه کار کنیم کسی پاسخگوی ما نیست.

انتهای پیام/

R41468/P1361/S6,57/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی مسکن مهر ۲۸۵ واحدی گیان نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی مسکن مهر ۲۸۵ واحدی گیان نهاوند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • طعنه سنگین هاشمی طبا به رئیسی و کابینه اش: دائما برای هم نوشابه باز می کنید، فکر می کنید روز عروسی تان است /مغرور به «روز عروسی» نباشید!