Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛احمد امینی روش فرماندار جیرفت ضمن تبریک هفته دولت به مردم عزیز جیرفت و تقدیر و تشکر از معلمان و مدیران آموزش و پرورش گفت : شهرستان جیرفت دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه ؛صنعت٬ معدن ٬کشاورزی٬ گردشگری و تمدن بالای ۵ هزار ساله ست. وآنچه که این شهرستان را برجسته و می‌توان گفت بهترین ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی خوش فکر و خلاقی ست که در سطح شهرستان وجود دارد

وی افزود:سایر ظرفیت‌ها تمام شدنی است اما نیروی انسانی کارآمد است که می تواند منطقه را متحول کند ،و آنچه که می تواند این نیرو را به وجود آورد بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت و در واقع آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی روش آموزش و پرورش را مرکز تعلیم و تربیت نیروی انسانی همه دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: اگر ما یک آموزش و پرورش کارآمد داشته باشیم که بتواند نیروی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور را تامین کند، آینده بسیار روشنی در انتظار کشور ، استان وشهرستان ما خواهد بود .

احمدی امینی روش توجه به آموزش و پرورش را اولویت اول دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود:در این دولت در همه زمینه ها کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است, توجه به آموزش و پرورش اولویت اول دولت مردان در کشور, استان و شهرستان است که اعتبارات تصویبی و اختصاص داده شده داده شده دال بر این ادعاست.

وی گفت: اعتقاد داریم که این مملکت به جایگاه خود برسد و این مهم راهی ندارد جز اینکه همه در بحث آموزش و پرورش نگاه جدی داشته باشیم و در همین راستا برای این‌که به اهداف بلند مان برسیم نیاز به عزم ملی و بسیج همه دستگاه‌های اجرایی برای کمک به آموزش و پرورش است .

فرماندار جیرفت با بیان اینکه دولت در حوزه آب ٬ برق ٬ راه٬مخابرات و زیرساخت ها گام‌های بلندی برداشته است گفت: در ابتدای کار این دولت ۲۰ میلیارد از بحث تملک و دارایی هزینه شده اما امروز اعتبار سال ۹۶ ۹۲ میلیارد است .که ۱۳ میلیارد اعتبار پروژه های هفته دولت در سال ۹۲ بوده، اما امسال‌ این اعتبار ۲۰۰ میلیارد برای ۱۳۶ پروژه است. که این آمار و ارقام نشان‌دهنده این است دولت با اقتصاد مالی در راستای تشکیل تیم اقتصادی قوی توانسته علی رغم همه محدودیت‌ها ،تهدیدها، تحریم‌ها و کارشکنی هایی که در کار دولت صورت گرفت، گام های بلندی بردارد.


وی همچنین در بحث تورم گفت : بحث کلان کشور ,بحث سطح تورم ۴۵ درصدی بوده که امروز به عدد ۸ یا ۱۰ رسیده است.

امینی روش گفت:رتبه هایی را که آموزش پرورش به خود اختصاص داده نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزش است که با همدلی و همکاری و همراهی چه در بحث مدرسه سازی و چه در بحث کیفیت آموزش کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اقدام شایسته ای در شهرستان جیرفت صورت گرفته این است کهدر بخش خصوصی زمینه حضور سرمایه‌گذاران و خیرین را در فضای آموزشی به وجود آوردیم و حدود ۳۵ پروژه آموزشی و رفاهی را بخش خصوصی در شهرستان بهدخود اختصاص داده است.

فرماندار جیرفت اقدامات اسکندری نسبت رئیس آموزش و پرورش جیرفت و مجموعه کاری این اداره را مثال زدنی و بی نظیر عنوان کرد و افزود:نام گذاری این فضا به نام شهید محمد حسین مهدوی نشان دهنده ی نقش پررنگ خانواده‌های شهدا در امور فرهنگی است،مخصوصا آموزش و پرورش که به عنوان بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت می توانند نقش اساسی و کلیدی در مسائل فرهنگی ایجاد کنند .

وی در پایان گفت:بایستی همه ما در بحث فرهنگی حمایت کنیم و آنچه که توانسته ما را به اهدافمان برساند چیزی جز همراهی و وحدت و همدلی و هم افزایی نبوده است.


انتهای پیام/

دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید محمد حسین مهدوی در جیرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»

به گزارش صدای ایران به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت الاسلام پورثانی در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت‌های ایران است گفت: دانش آموزان ما سال‌ها از ما جلوتر هستند. وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند.


حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است؛ گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد، دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی‌نشیند طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ من معاون پرورشی در شهر مشهد بودم؛ در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانسته بودند درکی از زیست دختر دانش آموزش داشته باشند.

وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردو‌هایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت، تماما به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضا‌های مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اتفاقاً اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد. اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم؛ در حالی که جهان غرب برعکس، دختر را کالایی مصرفی می‌بیند، اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است. روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران عزیزمان در چه جایگاهی قرار بگیرد. روایتی که بیان می‌کند اسلام هم چگونه به دختر نگاه می‌کند و چه جایگاهی برای او در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ماست؛ گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست.

حجت‌الاسلام پورثانی خاطر نشان کرد: باید از تشکل‌های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکر کنیم؛ در حالی که امروز همه هجمه‌ها بر روی دختران عزیز ایران ماست؛ این تشکل‌ها پای کار آمدند. اگر ما وظایف خود را به خوبی انجام ندهیم؛ جامعه ایرانی به همان سرنوشت بی‌عفتی و بی حیایی دچار می‌شود که برخی از جوامع مسلمان امروز به آن دچار شدند.

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت