Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: امسال 2 هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی بافت حاشیه شهرها در استان اختصاص یافت و این مهم نشان از توجه وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس؛علی رضا رشیدیان در مراسم آغاز عملیات اجرای فاز نخست آزادراه مشهد_چناران_ قوچان، گفت:شبکه سازی در حوزه ساخت آزادراه ها بسیار حایز اهمیت است و آزادراه مشهد–چناران–قوچان می تواند ارتباط شبکه ای بین مسیر شمال کشور، کمربندی مشهد، محور مشهد–باغچه و آزادراه حرم تا حرم ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به ویژگی های خاص شهر مشهد و از آنجا که مقصدی برای زائران به منظور ورود به کشور یا خروج از آن می باشد، 50 درصد از این زائران از طریق جاده ها تردد می کنند لذا امنیت جاده و شیوه مبلمان شهری در آن خیلی اهمیت دارد.
استاندار خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت آستان قدس رضوی در ساخت این آزادراه گفت: آستان قدس علاوه بر مشارکت در توسعه راه ها و تسهل تردد زائران، ساخت 100 مجتمع رفاهی بین راهی در مسیرهای منتهی به مشهد را نیز تقبل کرده است.
رشیدیان بیان کرد: خراسان رضوی به جز ویژگی زیارتی و حضور 27 میلیون زائر در آن، دارای یک مسیر ترانزیتی بین شرق–غرب کشور و یک مسیر ترانزیتی بین شمال و جنوب کشور است که در این مسیرها حجم بالایی از کامیون های ترانزیتی تردد می کنند تا خود را به مرز برساند لذا توجه به بهسازی این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم فعالیت های زیادی در این استان انجام داد که مهمترین آن اختصاص قیر رایگان بود که با استفاده از آن سه هزار کیلومتر راه بین شهری، 600 کیلومتر راه روستایی و 500 کیلومتر راه درون شهری آسفالت شد و احداث راه های بسیاری آغاز گردید.
استاندار خراسان رضوی گسترش خدمات در حوزه راه آهن و تلاش برای برقی کردن قطار تهران–مشهد، ساخت راه آهن قطار گلبهار–مشهد، ریل گذاری مسیر خواف تا 20 کیلومتر از داخل کشور افغانستان را از تلاش های دولت یازدهم برای توسعه خدمت رسانی در حوزه شبکه ریلی استان برشمرد.
رشیدیان گفت: در حوزه مسکن مهر که اجرای آن در دولت نهم آغاز شد، در کل هشت سال قبل از دولت یازدهم 33 هزار واحد مسکن مهر در خراسان رضوی به بهره برداری رسید اما در چهار سال گذشته 58 هزار واحد مسکن در استان تحویل داده شد و در حوزه خدمات زیربنایی و روبنایی در مناطقی که پروژه مسکن مهر اجرا گردید، دولت گذشته اقدامات گسترده ای انجام داد.
وی اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به این استان 200 میلیارد ریال در حوزه خدمات زیربنایی سایت مسکن مهر در گلبهار در بخش روشنایی اختصاص یافت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش حجم تردد مسافر در شبکه ارتباطی استان گفت: فقط سال گذشته در یک مقطع زمانی این استان به رکورد ورود 10 میلیون مسافر رسید و در ایام پیک روزانه 120 پرواز در فرودگاه مشهد انجام گرفت.
رشیدیان بیان کرد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد، مطالعه ایجاد باند سوم فرودگاه بین المللی مشهد کلید خورد که با ساخت این باند دیگر شاهد نشست و برخسات هواپیما بر روی شهر مشهد نخواهیم بود.
وی گفت: امسال 2 هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی بافت حاشیه شهرها در استان اختصاص یافت و این مهم نشان از توجه وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی دارد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: سرمایه گذاری 70 درصد از پروژه فاز اول احداث آزادراه مشهد–چناران–قوچان توسط آستان قدس رضوی انجام گرفته که این مهم به درخواست وزارت راه و شهرسازی و موافقت تولیت آستان محقق شده است.
بختیاری افزود: آن طور که تولیت آستان قدس رضوی تاکید کردند، نگاه آستان قدس رضوی به آزادراه مشهد–چناران–قوچان اقتصادی نیست و حضور این مجموعه در پروژه مذکور با سه هدف آبادانی منطقه، تسهیل در امر تردد زائران حرم مطهر رضوی و کاهش تصادفات انجام گرفته است.
وی بیان کرد: تکریم و خدمت به زائران اولویت و سیاست اصلی آستان قدس رضوی است و برای عمل به این سیاست در هر پروژه ای که هدف آن خدمت به زائران باشد، مشارکت می کند.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: هم اینک 2 هزارو 400 کیلومتر آزادراه در دست بهره برداری، یکهزار و 100 کیلومتر آزادراه در دست احداث در کشور وجود دارد که طبق برنامه ریزی انجام گرفته در پنج سال آینده سه هزار کیلومتر آزادراه جدید در کشور احداث می شود.
میرشفیع افزود: با احداث آزادراه 6 خطه مشهد–چناران–قوچان یک ورودی جدید به سمت مشهد ایجاد می شود که ساخت فاز نخست آن به طول 53 کیلومتر طی 18 ماه انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه تلاش شده است از همه ظرفیتهای موجود برای طراحی این آزادراه استفاده گردد، اظهار کرد:بخشی از این آزادراه به طول 10 کیلومتر بر کنارگذر چناران منطبق است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محور فعلی قوچان–مشهد تنها کریدور ارتباطی بین مشهد و شمال کشور است که جوابگوی حجم تردد روزانه در این مسیر نیست، از سوی دیگر جمعیت شهر گلبهار روز به روز در حال افزایش بوده و حجم تردد مردم این شهر به مشهد بیشتر می شود.
میرشفیع اظهار کرد: پیش بینی شده است در سال اول بهره برداری از آزادراه مشهد - چناران–قوچان 27 هزار تردد به صورت روزانه در این مسیر انجام گیرد.
عملیات اجرایی مرحله نخست آزادراه مشهد - چناران - قوچان به طول 53 کیلومتر و بهره برداری از کنارگذر چناران به طول 14.7 کیلومتر روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در گلبهار آغاز شد.

اتنهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که شب گذشته با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌‎درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است. همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی افزود: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و عنوان کرد: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، هماهنگی و همکاری در توسعه معقول شهری، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت‌وساز و...، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... برخی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی