Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دبیر علمی اولین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران در نشست خبری این رویداد علمی در محل پردیس دانسکده فنی دانشگاه تهران گفت: ترویج علوم شناختی در حوزه نقشه برداری مغز، به روز رسانی دانش و اطلاعات پژوهشگران، اعضای هیات علمی، دانشجویان و فناوران مرابط با این حوزه و گسترش ارتباط با محصصان صاحب نام از مهمترین اهداف این رویداد علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامعلی حسین زاده اظهار کرد: 15 استاد مجرب داخلی و خارجی دستاورهای جدید و آخرین یافته های علمی خود را در قالب سخترانی در این سمپوزیوم ارائه خواهد کرد.
وی با اشاره به برگزاری 15 کارگاه تخصصی در این سمپوزیوم اشاره کرد و گفت: آشنایی با کاربرد روش تحرک جریان مستقیم فراجمجمه ای ( TDCS ) در درمان، نگرش سایبرنتیک در پردازش اطلاعات سیگنال های مغزی، مهارت های مفزی، آشنایی و تشخیص بهتر تومورها، آشنایی با تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی از 22 تا 27 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
حسین زاده ادامه داد: ارزیابی و تشخیص اختلالات خواب با رویکرد علوم اعصاب شناختی، نگارش مقاله علمی موفق در زمینه علوم اعصاب و نقشه برداری مغز، آشنایی با الکتروانسفالوگرافی ، آشنایی با فناوری طیف نگاری مادون قرمز نزدیک مغز و آشنایی با روش طیف نگاری تشدید مغناطیسی از دیگر کارگاه های تخصصی سمپوزیوم است که از 28 شهریور ماه تا 6 مهرماه برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران نیز گفت: در دهه اخیر علم ژنتیک را علم مادر تعریف کردند و اغلب سرمایه گذاری برای شناسایی ژنوم انسانی صرف شده است.
دکتر حسین قدیری همچنین نقشه‌برداری از مغز را یک علم راهبردی خواند و تصریح کرد: بسیاری از سرویس‌های اطلاعاتی تمرکز تحقیقاتی خود را روی نقشه‌برداری از مغز گذاشته‌اند؛ چرا که معتقدند از طریق مغز می‌توانند به خوبی در جوامع تاثیرگذار باشند.
وی با بیان این که علم نقشه برداری مغز در دنیا جوان است، گفت: ما به موقع آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز را راه اندازی کردیم و از این طریق می توانیم به پیشرفت های خوبی در زمینه هایی مانند درمان مغز و اعصاب، روان پزشکی دست یابیم.
قدیری نوسعه همگرای دانش و فناوری علوم نقشه برداری مغز را از مهمترین رسالت های آزمایشگاه ملی نقشه برداری دانست و با اشاره به برگزاری سمپوزیوم در اولین سالگرد افتتاح این آزمایشگاه، گفت: سمپوزیوم با حضور محققان ایرانی مقیم خارج و محققان داخل کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش صحت افزود: امسال شاهد برگزاری چهل و پنجمین کنگره علمی جامعه جراحان ایران هستیم. اولین کنگره جراحان در سال ۱۳۶۳ در اصفهان برگزار شد، سال‌های بعد نیز در شیراز، اصفهان، تهران برگزار شد. کنگره علمی سالیانه جامعه جراحان ایران از سال ۱۳۷۱ در تهران به طور متمرکز برگزار شده است. طی این سنوات کنگره‌های علمی میان دوره‌ای نیز در شهرهای مختلف کشور به طور پیوسته توسط شاخه‌های استانی جامعه جراحان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب تلاش برای ارتقا دانش تخصصی همکاران جراح در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران، طی این چهل سال اخیر که امسال چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران است به طور مستمر برقرار بود. تمامی رشته‌های مختلف جراحی عمومی و تخصصی در سالن‌های اقماری و متعدد طی پنج روز برگزاری کنگره به ارائه مطالب علمی، پژوهشی، سخنرانی‌ها، پانل های پرسش و پاسخ می‌پردازند.

صحت افزود: امیدواریم هر روز شاهد بهبود هر چه بیشتر دانش جراحی و توسعه رشته‌های مختلف در کشور باشیم تا در نهایت به درمان بیماران کمک شایانی کنیم. هدف بالا بردن آموزش پزشکی در ایران و به روز شدن دانش و اطلاعات علمی همکاران است. الان با توجه به محدودیت‌های مرتبط با تحریم‌ها، متأسفانه مجلات و ژورنال‌های علمی خارجی را همانند گذشته در اختیار نداریم پس سعی می‌کنیم با برگزاری اینگونه همایش‌ها، اطلاعات جدید و روز پزشکی در سطح دنیا را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات جامعه پزشکی و بی انگیزگی برای ادامه تحصیل در برخی رشته‌های پزشکی و جراحی، مسائل معیشتی و اقتصادی و فرهنگی و سایر ابعاد، طی برگزاری کنگره‌های جامعه جراحان همیشه مورد بحث و تبادل نظر قرار داشته است.

صحت افزود: یکی از موضوعات مورد بحث در این کنگره پیرامون تروما و ابعاد مختلف آن است ولی در خصوص تروما باید گفت که متأسفانه مشکلات پیش بیمارستانی و بیمارستانی جهت رسیدگی سریع به موارد سوانح و حوادث جاده‌ای هنوز برطرف نشده است. زمان رسیدن به مصدوم آسیب دیده طولانی است، آمبولانس‌ها دیر به مصدوم می رسند و گاهی از مردم برای جابجایی فرد تروما دیده کمک می‌گیرند، چون پرسنل کافی ندارند! ترافیک و خیابان‌ها مشکل مهمی است که باعث می‌شود مصدوم دیر به بیمارستان برسد؛ مشکلات اورژانس‌های بیمارستانی نیز مطرح است. تمام این موضوعات همیشه در کنگره‌های جامعه جراحان در جلسات مشترک با اعضا قطب تروما مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم در کنگره امسال به دستاوردهای خوب علمی بیشتری برسیم.

کد خبر 6097134 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر