Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از آغاز پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی در سطح شهرستان سربیشه خبرداد.

سید حسن رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کشاورزان خسارت دیده می‌توانند طبق لیست ارسال شده توسط جهادکشاورزی برای دریافت تسهیلات به شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت 16میلیارد تومان است، افزود: مبلغ خسارت تخصیص داده شده به سربیشه یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه میزان تسهیلات خسارت برای هر نفر بین سه میلیون تا 15میلیون تومان است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 300 نفر خسارت دیده به بانک معرفی شده‌اند.

رضوی با بیان اینکه سقف تسهیلات نیز برای هر نفر 15میلیون تومان بوده است، افزود: مهم‌ترین آفات چوبخوار درختان میوه، پروانه فری، سوسک سرشاخه خوار رزاسه، سوسک چوبخوار سارتا و سوسک‌های طوقه و ریشه‌خوار هستند.

وی با بیان اینکه این آفات در نتیجه ضعف درختان و عدم رعایت مسائل به زراعی در سطح استان گسترش یافته است، تصریح کرد: مدیریت تلفیقی به عنوان گامی در راستای کاهش جمعیت و خسارت چوبخوارها ضروری است.

مدیر جهادکشاورزی سربیشه با بیان اینکه در سیستم مدیریت تلفیقی از تمام روش‌های مبارزه به طور هماهنگ و مؤثر در بلندمدت علیه این آفات استفاده می‌شود، اظهارکرد: استفاده از آبیاری مناسب، تقویت درختان، هرس گیاه، کاشت گیاهان جلب کننده حشرات کامل چوبخوار مانند سیر و پیاز در محل خسارت و در پایان، روش شیمیایی مانند خمیر سمی یا سمپاشی با نظر کارشناس حفظ نباتات یا مسئول کلینیک از جمله این روش‌ها است.

رضوی در خصوص کنترل علف‌های هرز مزارع کلزا، افزود: این کار در اوایل تا اواسط مهر در شهرستان‌های سربیشه، مود و درح انجام می‌شود.

وی ادامه داد: علفکش دومنظوره کلزا کنترل‌کننده علفهای هرز پهن برگ و باریک برگ است و قادر است علف‌های هرز هم خانواده کلزا را مانند خردل وحشی، شلمی، خاکشیر و کیسه کشیش که سایر علفکش‌ها قادر به کنترل آن‌ها نیستند، نیز به خوبی کنترل کند. باید سمپاشی پس از کاشت کلزا و بعد ازآبیاری اول (در مزارع دیم بارندگی اول) و قبل از سبزشدن کلزا و علف‌های هرز انجام شود و بهتر است در صورت امکان پس از سمپاشی تا سه هفته آبیاری صورت نگیرد.

رضوی با بیان اینکه این علفکش در زمان برگ‌های لپه‌ای(کوتیلدونی)کلزا نیز قابل استفاده است اما کارآیی آن کاهش می‌یابد، افزود: استفاده از سمپاش‌های پشت تراکتوری(بوم‌دار) با نازل تی جت توصیه می‌شود. کشاورزان برای اطلاع از نوع سم و میزان مصرف آن می‌توانند با کارشناس حفظ نباتات یا کلینیک گیاهپزشکی، مشورت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در خصوص عدم سمپاشی زرشک در شهرستان‌های سربیشه و مود در اوایل مهرماه، یادآور شد: به دلیل قرمز شدن میوه‌های زرشک، نباید هیچ‌گونه سم و کودی در این زمان مصرف نشود و آبیاری زیاد نیز باعث ترکیدگی میوه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند