Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@23:05:32 GMT

توزیع آرد در ساعات غیر اداری دهاقان ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۳۴۸۷

توزیع آرد در ساعات غیر اداری دهاقان ممنوع!

گندم از مهم ترین کالاها در سبد محصولات اساسی است، چرا که به واسطه آن بسیاری از موادغذایی مهم از جمله نان تولید می‌شود و در واقع قوت غالب مردم شناخته می شود در حالی که گفته‌ها و آمار و ارقام گواهی می دهد که مشکلی از بابت تامین گندم و آرد نداریم، اما این روزها نانوایان با سهمیه بندی آرد مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، پخت و تامین نان به عنوان یکی از مهمترین سبد غذایی خانوارهای ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ایجاد مشکلات از جمله کمبود آن و یا ایجاد صف های طولانی در این زمینه می تواند، نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم دهاقان از وضعیت توزیع آرد ناراضی هستند، اما مسئولان همچنان به این موضوع با نگرش خود پاسخ می دهند و از وضعیت کنونی راضی به نظر می آیند. کم شدن سهمیه آرد، توزیع نادرست آرد، جمعیت بالای متقاضی برای تهیه نان خانگی و به ویژه عشایر از مشکلاتی است که باید به آنها توجه کرد.

علی اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان دهاقان، با اشاره به مشکلات توزیع آرد و اهمیت نان خانگی در این شهرستان، گفت: اجرای سیاست‌های آرد خانگی در سطح شهرستان اعمال شده تا نیاز خانواده‌ها برای پخت نان رفع شود و از طرفی نباید نیاز خانواده‌ها برای امرار معاش نادیده گرفته شود.

وی اظهار کرد: پخت نان در دهاقان تأثیرات مثبتی به همراه داشته و سبب ایجاد رقابت خوبی در این زمینه شده است و بسیاری از واحدهای صنفی نان تشویق به پخت نان با کیفیت بالا شده‌اند.

فرماندار شهرستان دهاقان، با بیان اینکه پخت نان خانگی گام مؤثری در اشتغالزایی شهرستان دهاقان است، خاطرنشان کرد: پخت نان در دهاقان از قدیم در منازل رایج بوده و همچنان نیز ادامه دارد.

قاسمیان، تصریح کرد: از آن جایی‌ که سلامت یک اصل مهم تلقی می‌شود، پخت نان خانگی در دهاقان با نظارت و اجرای مسائل بهداشتی زیر نظر شبکه بهداشت صورت می‌گیرد.

توزیع آرد در ساعات غیر اداری ممنوع!

حمید جهانبین، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان با اشاره به ارسال کیسه‌های آرد در خارج از ساعات اداری اظهار کرد: توزیع آرد در ساعات غیر اداری به بیرون از شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده آردهای غیرمجاز ضبط می‌شود.

وی عرضه نان بدون بسته‌بندی مشخص در مغازه‌های سوپرمارکتی را ممنوع دانست و گفت: به زودی از عرضه نان خانگی بدون برچسب بهداشت و بسته‌بندی در مغازه‌ها جلوگیری می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان، با بیان اینکه نانوایان باید اجازه بازدید و سرکشی به بازرسان شبکه بهداشت شهرستان بدهند، عنوان کرد: شبکه بهداشت شهرستان باید بر تمامی واحدهای نانوایی سطح شهر نظارت داشته باشد و از مکان‌های پخت نان نیز بازررسی به عمل آید.

نارضایتی مردم از کمبود سهمیه آرد

مظفر جهانگیری رییس اتاق اصناف شهرستان دهاقان، با اشاره به کمبود سهمیه آرد در شهرستان اظهار کرد: توزیع آرد از ابتدای سال جاری با مسئولیت اتاق اصناف و نظارت فرماندار بوده است و هر ماه علاوه بر شهرهای دهاقان و گلشن، تنها یک یا دو روستا می‌تواند از آردهای خریداری شده استفاده کنند و این موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

وی با بیان اینکه خرید اینترنتی آرد، مشکلات زیادی را برای مردم دهاقان به وجود آورده است، افزود: در دی ماه گذشته از یک هزار و ۳۰۰ کیسه آرد سهمیه شهرستان تعداد ۵۵۰ کیسه برای شهر دهاقان، ۴۱۰ کیسه برای شهر گلشن و ۳۴۰ کیسه در دو روستای شهرستان توزیع شده است.

رییس اتاق اصناف شهرستان دهاقان ادامه داد: باتوجه به مشکل بیکاری در شهرستان، درآمد برخی از زنان دهاقان تنها از طریق پخت نان است و منبع درآمد دیگری ندارند.

وی با بیان اینکه آرد تنها در شهر دهاقان و گلشن توزیع می شود و رابط ما در روستاها نیز دهیاران هستند، گفت: باتوجه به کمبود سهمیه آرد با اعلام توزیع در شهرستان، صف‌های طولانی تشکیل می شود و به عده ای نیز ممکن است آرد نرسد که تنها راه برون رفت از این مشکل افزایش سهمیه دهاقان خواهد بود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ با اشاره به عملیات وعده صادق که پیروزی عزتمندانه ای برای جمهوری اسلامی داشت گفت: عملیات وعده صادق از ابعاد مختلف قابل بررسی است و لایه‌های امنیتی رژیم غاصب آسیب دید و وقتی موشک‌ها و پهبادهای ما مسیری را از خاک کشور طی کردند و به مقصد و هدف خود رسیدند این پیام‌های متفاوتی را برای جهانیان داشت.

توسلی گفت: استفاده از موشک‌های با سوخت مایع و کروز به قابل توجه است و من اطلاع دارم دستگاه‌های امنیتی و مطالعاتی دنیا هنوز در پی این عملیات در شوک هستند و این پیروزی بزرگ را به همه نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم و الحمدالله با اتحاد و یک صدا کار بزرگی انجام دادند.

وی با اشاره اینکه مجلس دوازدهم همانند مجلس یازدهم که به تعبیر مقام معظم رهبری مجلسی انقلابی است البته با قدرت بیشتر پیگیر مشکلات و مسائل مردم نیز خواهد بود گفت: همه ما منتخبین علی رغم حوزه انتخابیه، نماینده ۹۰ میلیون ایرانی هستیم و همین در چند روز گذشته وزیر صمت را بدلیل کاهش صادرات غیر نفتی خواستیم که باید برای این روند فکری صورت گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: همه ما تکلیف داریم که مسائل شهرستان را پیگیری کنیم و باید دلسوزانه برای مردم و پیشرفت شهرستان قدم برداریم.

وی افزود: با مجموع وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی نیز صحبت شد و برای آبرسانی و قنوات اعتبار تعریف کردیم و اکنون اعتبارات شهرستان کبودراهنگ به رقم قابل توجه‌ای رسید.

توسلی با بیان اینکه حدود ۶۵ روستای شهرستان مشکل آب شرب دارد گفت: مشکل تعدادی از روستاها حل گردید و پیگیری کردیم که انتقال آب از سد تالوار صورت گیرد و این کار حدود هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد که بعد از اخذ ماده ۲۳ پیگیری خواهیم کرد.

توسلی ادامه داد: در سال گذشته اگر پیگیری‌های ما و فرماندار نبود قطعاً با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم چرا که چندین روستا از جمله روستای کوهین اکنون آب پایدار دارند و در آینده مشکل دیگر روستاها نیز مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به اینکه در پیوست ۱ بودجه تا سال گذشته چیزی برای شهرستان نداشتیم گفت: از مدیران خواهش داریم برای خود پروژه تعریف کنند تا بتوانیم اعتبار جذب کنیم متأسفانه شاخص‌های مناسبی هم وجود ندارد.

توسلی با تأکید بر توزیع عادلانه اعتبارات گرفت: اجازه نخواهیم داد ظلمی به شهرستان در توزیع اعتبارات شود چرا که حق مردم است، و مدام پیگیری می‌کنیم که این روند تغییر کند و اگر شما کمک نکنید تغییری رخ نخواهد داد.

توسلی گفت: وضعیت استان همدان در موضوع درآمدها ۹۸ درصد از طریق مالیات است و این فاجعه است برای استان و باید استان به سمت درآمدهای پایدار برود نمی‌شود که با افزایش درصدی وصول به اقشار مختلف جامعه فشار وارد شود و باید دست به دست هم داد تا تولید را رونق بدهیم.

نماینده بهار و کبودراهنگ با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال همه ما را تکلیف کردند و باید در کارها مردم را شریک بدانیم.

وی با تأکید بر حساسیت مدیران در اعتبارات ادارات گفت: متأسفانه سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی در حال بازگشت به خزانه بود که با پیگیری‌های نمایندگان و استاندار از آن جلو گیری شد، و یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات عملکرد آن دستگاه است و طبق عملکرد بررسی می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس اخذ کردیم و فقط حدود ۷ میلیارد برای تجهیز مدارس از تهران آوردیم.

وی همچنیین با اشاره به نشست خود با رئیس بانک مرکزی گفت: در جلسه با رئیس بانک مرکزی پیگیر منابع بودیم و تأکید شد که مردم از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات راضی نیستند و خواهش داریم برای منطقه دلسوزی شود.

وی در پایان گفت: اورژانس جز اولویت‌های شهرستان است و باید تا پایان سال تحویل مردم شریف داده شود همچنان که درمانگاه تأمین اجتماعی کبودراهنگ با سرعت در حال ساخت است و اعتبارات آن نیز وجود دارد.

کد خبر 6097606

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود