Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@04:48:27 GMT

شورای شهر از اتحادیه قرآنی استان حمایت کند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۸۵۶۸

به گزارش ایکنا از همدان، جواد سعیدی، رئیس اتحادیه قرآنی استان همدان، سه شنبه، 24 بهمن ماه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع بررسی تعامل با اتحادیه موسسه‌های قرآنی اظهار کرد: شأن و منزلت والای قرآن بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: طبق فرمایش رسول اکرم(ص) که می‌فرماید «کسی که حامل قرآن است پرچم دار اسلام است و کسی که قرآن را گرامی بدارد خدا را گرامی داشته است و کسی که به قرآن اهانت کند لعنت خداوند بر او خواهد بود» ارزش و منزلت والای قرآن به دلیل کلام خداوند است که در این کتاب تجلی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعیدی اضافه کرد: از 83 موسسه فعال قرآنی در استان، 35 موسسه در سطح شهر همدان فعال است که از این تعداد، برخی موسسات در جشنواره قرآنی با استفاده از ربات تلگرامی از حدود 5 هزار نفر در این مسابقات ثبت نام به عمل آوردند.


اهدای هدایای ناچیز به نفرات برتر جشنواره کودک و نوجوان ظلم به آنهاست
رئیس اتحادیه قرآنی استان با بیان اینکه امسال 15 هزار نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان شرکت داشتند ادامه داد: این مجموعه ظرفیت برگزاری این جشنواره در قالب 70 هزار دانش آموز را نیز داشت ما به دلیل کمبود اعتبارات مالی و عدم حمایت برخی نهاد‌های اجرایی از آن محروم شد.
وی گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی رشته‌های مختلف قرآن و بازدید از موسسات و خانه‌های قرآن استان در طول سال در 2 الی 3 دوره از دیگر فعالیت‌های اتحادیه قرآنی استان است که با کمترین اعتبارات مالی آن را برگزار می‌کند.
سعیدی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان سال جاری با 17.5 میلیون تومان برگزار شد اظهار کرد: حضور کودکان و نوجوانان حافظ قرآن در مسابقات با وجود تلاش‌ها و زحمات بسیار آنها جهت حضور در عرصه قرآن با اهدای هدیه‌ای بسیار ناچیز، ظلم و بی انصافی در حق آنهاست.


تشکل‌های مردم نهاد دلسوزتر از سایر نهاد‌ها است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی همدان ابراز کرد: حمایت از جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، تجهیز موسسات و خانه‌های قرآن حتی الامکان به ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسایل ارتباطی و آموزشی و حمایت از اتحادیه جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران موسسات در راستای توانمند سازی آنها از جمله درخواست‌های این مجموعه از شورای شهری است.
وی عنوان کرد: اتحادیه قرآنی و فعالیت موسسات قرآنی به صورت مردمی و خودجوش است و بی‌شک تشکل‌های مردم نهاد دلسوزتر از سایر نهاد‌ها است در این میان حمایت و کمک‌های نهاد‌های مردمی همچون شورای شهر می‌تواند در جهت رفع بسیاری از مشکلات دو نهاد موثر واقع شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل