Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@21:20:21 GMT

قیمت طلا به ۱۳۳۲ دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۲۷۰۶

قیمت طلا به ۱۳۳۲ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۳۲ دلار رسید. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ اقتصادی بانک و بیمه اقتصاد بین الملل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا روند افزایش نرخ بهره در سال جاری را حدس بزنند، قیمت طلا امروز به دلیل تضعیف ارزش دلار برای سومین جلسه متوالی افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی یک هفته گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1332 دلار رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز به بالاترین رقم از 6 فوریه تاکنون یعنی 1333 دلار و 76 سنت رسیده بود.

قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با 0.4 درصد افزایش به 1335 دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از کاهش 0.6 درصدی در جلسه قبل امروز به رقم 89.722 رسید.

تضعیف ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا نسبت به پایین ترین رقم یک ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود، حدود 2 درصد رشد کند.

سرمایه گذاران در بازارهای مالی در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا هستند که می تواند نگرانی ها از سرعت گرفتن روند افزایش نرخ بهره در این کشور را کاهش دهد.

آمارهای نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه قرار است امروز منتشر شود و نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا هم طی روزهای 20 و 21 مارس برگزار خواهد شد.

نرخ تورم انگلیس در ماهژانویه در نزدیکی بالاترین رقم حدود 6 سال گذشته باقی ماند و نشان داد که بانک مرکزی انگلیس برای تغییر سیاست پولی خود با چه چالشی مواجه است. انتشار این آمار احتمال افزایش نرخ بهره در انگلیس در ماه می را افزایش داده است.

رشد اقتصادی در آمریکا، اروپا و آسیا موجب شده تا در طی هفته های اخیر بازارهای مالی نگران رشد تورم شوند و این مسئله ضمن بالا بردن میزان بازدهی اوراق قضه سبب تضعیف بازارهای بورس شده است.

انتهای پیام/69

R1012128/P1012122/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات