Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی- مرتضی طلایی در گفتگو با افکارنیوز اظهار کرد: سازمان شهرداری بالغ بر دو برابر سقف سازمانی نیرو دارد. در گذشته هم این مسئله وجود داشته و مربوط به یک دوره خاص نیست. در هر دوره ای هر شهرداری که بر سر کار آمده است، به اقتضاء حجم ماموریت، نیروهایی را جذب کرده است.

وی تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که در سالهای اخیر و در دوره مدیریت محمدباقر قالیباف، اضافه شدن نیرو متناسب با افزایش حجم ماموریت ها بوده است، به عنوان مثال در حوزه مترو و یا در بخش بهره برداری نیاز به جذب نیرو وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در شهرداری از یک سو شاهد انباشتگی نیرو هستیم و از طرف دیگر شهرداری با ماموریت ها و شرایط جدید نیاز به بازنگری سازمانی دارد و موضوع تعدیل هم موضوعی نبوده که مربوط به این دوره باشد در شورای سوم و چهارم هم این مسئله وجود داشته است و شهرداری در جمع آوری شرکت ها و ادغام آنها عمل کرده است.

طلایی بیان کرد: سیاست تعدیل نیرو باید به گونه ای باشد که نیروها بیکار نشوند، در جامعه ما شرایط خوبی برای کار کردن وجود ندارد و این هم یکی از نکاتی بود که ما در دوره گذشته به آن توجه داشتیم که سعی کنیم، اشتغالزایی انجام دهیم و این ملاحظات را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: سیاست ما در شورا هیچ گاه این نبود که نیرویی را از شهرداری بدون توجه به آینده اش رها کنیم. 

وی افزود: ما نیروها را به شیوه ها مختلف تعدیل می کردیم، اعم از شیوه بازخرید، ادغام شرکت ها و انتقال آنها به بخش خصوصی و یا در بخش اتوبوسرانی، اتوبوس ها را به نیروهای اتوبوسرانی واگذار کردیم. 

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: من فکر می کنم این امکان در شهرداری هست که با برون سپاری و خصوصی سازی تعدیل نیرو داشته باشیم. به عنوان مثال اگر اتوبوس های فعلی را به کارکنان اتوبوسرانی واگذار کنند این باعث تعدیل نیرو، کاهش بار مالی برای شهرداری و اشتغالزایی می شود.  

طلایی تاکید کرد: همه موارد را باید در کنار هم دید ضمن اینکه مصوبه شورای چهارم برای تعدیل 4 درصد نیرو پیوست و تبصره هایی داشته است و باید به این تبصره ها توجه کرد. 

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم جزیزه فکر کرده و یا عمل کنیم، گفت: وقتی این تعدیل صورت بگیرد مردم نمی گویند شهرداری این کار را کرد، می گویند مجموعه اداره کنندگان جامعه این کار را کردند بنابراین هر حرکتی که موجب ایجاد نارضایتی بشود به نفع جامعه و کشور نیست. 

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در شورای گذشته به این نکته توجه کردیم که نیرویی که بیکار می شود باید کار جدید داشته باشد . هیچ وقت سیاستمان این نبود که نیرویی را از شهرداری بازخرید کرده و خارج کنیم بدون اینکه نسبت به آینده آن نیرو بی توجه باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم