Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:18:31 GMT

ساخت بیمارستان 1000 تخت‌خوابی در سطح بین‌المللی در قم

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۵۰۷۲

ساخت بیمارستان 1000 تخت‌خوابی در سطح بین‌المللی در قم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از بهره‌برداری از 24 هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: بیمارستان 1000 تخت‌خوابی در سطح بین‌المللی در قم در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی»، صبح امروز در مراسم افتتاح بیمارستان 172تختخوابی شهداء قم اظهار کرد: طرح تحول سلامت از دولت پیش آغاز شد و شخص رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی بیشترین حمایت‌ها را از این طرح کردند و مصوبات بسیار خوبی در مجلس به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که تا پیش از دولت یازدهم، مجموعاً 80 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت، گفت: در دولت یازدهم، 24هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید و 3000 متر مربع نیز نوسازی، شد، راه‌اندازی اورژانس هوایی و نوسازی اورژانس زمینی از دیگر اقدامات دولت در این چهار سال بوده است.

وزیر بهداشت از دو برابر شدن بودجه بهداشت و درمان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این افزایش بودجه باعث افزایش خدمات و بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور شد، البته بودجه فعلی بهداشت و درمان کشور در مقایسه با کشورهای دنیا، در رتبه پائین‌تر از 80 قرار دارد.

وی استان قم را پیشانی نظام معرفی کرد و گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که استان قم به‌علت مرکزیت علم اسلامی و وجود مضجع شریف حضرت معصومه(س) هم‌چنین حوزه‌های علمیه، از امکانات بهتری نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است، در صورتی که چنین نیست و جای تأسف است که استان قم با وجود سکونت قومیت‌های مختلف ایرانی و اتباع خارجی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که می‌کوشیم بیش از حداقل‌های کشوری در حوزه سلامت را در استان قم، فراهم کنیم، افزود: در هر سال باید 300 تخت بیمارستانی افتتاح شود و در همین راستا بیمارستان فرقانی و شهداء به بهره‌برداری رسید و بیمارستان امیرالمومنین(ع) با 220 تخت به زودی افتتاح می‌شود، هم‌چنین بیمارستان 1000 تخت‌خوابی که در تراز بین‌المللی است با پیشرفت معقولی در حال ساخت است و امیدواریم با افتتاح این بیمارستان‌ها، وضعیت بهداشت و درمان در استان قم بهبود پیدا کند.

وی هم‌چنین با اشاره به افتتاح بیمارستان 172 تخت‌خوابی شهداء قم نیز، گفت: منطقه نیروگاه قم با 450 هزار نفر جمعیت تاکنون یک تخت بیمارستانی نداشت و با توجه به سرانه متوسط کشوری، در این منطقه با این جمعیت باید 700 تخت بیمارستانی وجود داشته باشد و اکنون 172 تخت آن با افتتاح این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید و بخش کوچکی از کار این بیمارستان انجام شده است و قسمت اصلی کار بر عهده پرسنل و کادر درمانی است که بتوانند با خدمت به مردم این منطقه، رضایت آن‌ها را جلب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان