Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:28:41 GMT

تکمیل آزادراه تبریز- سهند جزو اولویت ها است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۲۱۷۶

تکمیل آزادراه تبریز- سهند جزو اولویت ها است

تبریز-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر ضرورت تامین خدمات روبنایی شهر سهند جهت رفاه ساکنین آن، گفت: تکمیل و اتمام آزادراه تبریز- سهند جزو اولویت های اصلی این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، حبیب الله طاهرخانی روز یکشنبه در نشست مشترک با معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان اسکو، افزود: بخش اعظم پروژه فوق به پایان رسیده و برای بقیه عملیات هم مصوبه ای از طرف هیات وزیران برای عقد قرارداد مشارکت با سرمایه گذار اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تامین اعتبار لازم برای ادامه تکمیل اتوبان تبریز-سهند اشاره و اظهار کرد: در این مصوبه قرارداد سرمایه گذاری مبادله شده است، به طوری که 60 درصد هزینه توسط سرمایه گذار تامین شده و 40 درصد بقیه نیز متعلق به دولت و شرکت عمران شهرهای جدید است که امیدواریم با تجمیع این اعتبارات بتوانیم تا پایان امسال بخشی از این طرح را به زیر بار ترافیک ببریم.
طاهرخانی اضافه کرد: لازم است با احداث خدمات روبنایی از قبیل مدارس، فضای سبز و پارک ها، کلانتری و سایر امکانات رفاهی شرایط مطلوبی را برای ساکنان سهند فراهم کنیم.
عملیات اجرایی آزادراه تبریز - سهند در سال 1384 کلید خورد و با وجود اینکه 9کیلومتر از مجموع 22 کیلومتر آن اماده است، اتمام کل طرح به حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
طولانی شدن این طرح در بیش از یک دهه گذشته به یکی از دغدغه هایی اصلی مردم و مسئولان آذربایجان شرقی در حوزه حمل و نقل تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست مهمترین مطالبه اهالی شهر سهند را خدمات حمل و نقل جاده ای بیان و اظهار کرد: با تلاش مسئولین بسیاری از مشکلات مسکن مهر در این شهر مرتفع شده و برای حل بقیه نواقص باید خدمات روبنایی و زیربنایی به سرعت با همکاری مسئولین کشوری و استانی حل و آزاد راه تبریز - سهند نیز تکمیل شود.
محمدصادق پورمهدی گفت: بسیاری از مشکلات مسکن مهر که در دیگر شهرهای جدید کشور وجود دارد با تعامل و همفکری مسئولین در شهر سهند حل شده و لازم است مسائل بهداشتی، امنیتی و فرهنگی این شهر نیز با حداقل امکانات موجود برطرف شود.
فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به افزایش جمعیت شهر سهند طی سال های اخیر، گفت: در حال حاضر حدود 100 هزار نفر در این شهر ساکن هستند که این میزان جمعیت نیاز به خدمات مختلف رفاهی، آموزشی و بهداشتی را دوچندان می کند.
به گفته مرتضی محمدزاده ، هم اکنون شهر سهند سومین شهر پرجمعیت آذربایجان شرقی است و در آینده ای نزدیک به دومین شهر پرجمعیت استان تبدیل خواهد شد و این افق ما را برای تامین زیرساخت های مختلف در سهند ملزم می کند.
شهر سهند در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه جاده تبریز- آذرشهر واقع شده و از توابع شهرستان اسکو می باشد.
3038

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه معاون وزير شهر سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، این طرح را یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین طرح‌های استان دانست و گفت: برای تامین منابع آن تاکنون از طریق سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت اقداماتی انجام شده است. 

وی افزود: قرارداد ساخت این طرح سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، اما در پیچ و خم کمبود اعتبار باقی ماند.

به گفته استاندار تا سال ۹۷ طرح راه آهن دورود به خرم آباد ۳۸ درصد و سال گذشته ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آقای شفقت به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و گفت: خواسته مردم استان تسریع در روند ساخت آن است که از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از طرح را داریم.

وی افزود: برای تامین اعتبار و ادامه اجرای این طرح، مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به مرور از این منابع استفاده کند که این مهم در حال پیگیری است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه حجم اعتبار طرح بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

علیرضا شفقت رقم مطالبات قرارگاه خاتم از طرح راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد