Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:51:26 GMT

سید احمد خمینی، عمامه گذاری و عقده ای که باز نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۶۶۰۷

سید احمد خمینی، عمامه گذاری و عقده ای که باز نمی شود

 

1. سید احمد خمینی، «نتیجه» آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره) و فرزند آیت الله سید حسن خمینی در روز نیمه شعبان در حسینیه جماران در جلسه ای مختصر، لباس روحانیت بر تن کرد و عمامه بر سر نهاد؛ طلاب علوم دینی بنابر سنت پیوسته و جاری حوزه های علمیه، با اتمام لمعتین به جامه مقدس روحانیت ملبس می شوند و سید احمد که قریب به شش سال پیش پای در این راه نهاده، در متابعت از این سنت قدم برداشته و در پایان جشنی که به مناسبت میلاد امام عصر (عج) در حسینیه جماران برگزار شد، به دست مبارک یکی از فحول اساتید حوزه، حضرت آیت الله سید علی محقق داماد، و با حضور جمع کثیری از دوستان خود و ارادتمندان بیت امام به این کسوت در آمد (نگارنده این سطور نیز در زمره مدعوین به مجلس بوده است که توفیق حضور در آن را نیافت).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2. در نگاه نخست، خبر معمم شدن سید احمد خمینی، اهمیت چندانی ندارد؛ سید احمد چنان که گذشت در یک سنت رایج حوزوی پس از طی مرحله ای از تحصیل علوم دینی به این جامه ملبس شده است؛ لیکن پس از رسانه ای شدن این اتفاق میمون، رسانه های مختلف به این خبر واکنش نشان دادند؛ از بی بی سی فارسی تا خبرگزاری های خردِپای داخلی، تا اشخاص حقیقی که حق اظهار نظر در همه مسائل را برای خود مفروض می دارند، در این باره سخنی به حمایت یا واکنشی به کنایت ابراز کرده اند.

3. هر که اندک ارتباطی با فضای رسانه ای کشور داشته باشد، نیک و در می یابد که موضوع این هجوم رسانه ای به خبر معمم شدن سید احمد خمینی، شخص سید احمد نبوده و در پس این های و هوی رسانه ای، برنامه ای دیگر دنبال می شود. نکته ای که در اواخر اسفند سال گذشته و در جریان دیدار سید احمد از سایت آستان نیز تکرار گردید و جمعی از رسانه ها، به بهانه نشستن ایشان بر صندلی و گوش دادن به توضیحات دست اندرکاران سایت، هجمه وسیعی را علیه ایشان سامان دادند.

4. نکات مطرح شده در باب مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی نیز جالب توجه است؛ "اینکه احمد با «غرور» بر صندلی نشسته و مرسوم آن است که طلاب در مقابل اساتید زانو می زنند"، "حضور برخی میهمانان"، و...، همه و همه بهانه هایی است که مستمسک این هجمه واقع شده است و الحق و الانصاف که در فضای ملتهب رسانه ای کشور، چه بهانه های نیکی فراهم آمده است؟!

با تأسف باید گفت که بسیاری منتقدان حتی الفبای سازمان روحانیت و رفتارهای حاکم بر آن را نمی شناسند و زبان به نقد می گشایند که این البته مرض وبی حاکم بر رسانه های کشور است و امید درمان نیز در آن نیست. انتقاد به حضور برخی افراد در این مجلس نیز اصلاً ارزش پاسخ گفتن ندارد؛ زیرا آنکه خود را به خواب زده، با داد و بیداد و فریاد و ... بیدار نمی شود.

اما نکته قابل ذکر درباره زندگی آیت الله سید حسن خمینی همان شفافیت حاکم بر زندگی ایشان است. نکته ای که خود ایشان در همین روزها با عنوان «اتاق شیشه ای» از آن یاد کرده اند؛ در حقیقت بیت امام در تمام این سالها در همین اتاق شیشه ای سکونت دارند و همه رفتارهای ایشان، در مرئی و منظر همگان است و هیچ چیز پنهانی درباره ایشان وجود ندارد. برادران خمینی تا آنجا که مقدور ایشان است، بدون محتسب و پاسبان در کوچه و خیابان قم گام بر می دارند و آنها که ایشان را می شناسند، به راحتی به ایشان دسترسی دارند.

نکته جالب درباره مراسم عمامه گذاری سید احمد، در اصطلاح «لاکچری» بودن آن است و ای کاش همه مراسمات لاکچری، همین گونه باشد؛ بر روی زیلو، کنار میزی که یک پارچه سفید (اتو نشده) بر آن نهاده اند و یک جلد کلام الله مجید!

5. برای هر پدری که به این راه باور دارد و فرزندان خود را به گام نهادن در این راه تشویق می کند، روز عمامه گذاری فرزند، روزی منحصر به فرد است و شادی آن روز برای وی، با هیچ مقیاسی به سنجش در نمی آید و این نکته ای است که در چهره خندان اساد عزیز ما در روز عمامه گذاری فرزند، به وضوح قابل مشاهده بوده است و به اعتقاد این حقیر روح بلند و ملکوتی امام راحل عظیم الشأن (که همواره نوادگان خود را به این راه تشویق می کردند) نیز در روز عمامه گذاری سید احمد خمینی در بشاشت و شادی بوده است.

6. نگارنده این سطور، دست کم از سال 1389 در دروس خارج فقه و اصول و بعضی مباحث علمی خصوصی آیت الله سید حسن خمینی توفیق حضور داشته است؛ در این سالها، بارها و بارها، در مناسبت های مختلف، با فرزند مهتر ایشان، سید احمد خمینی برخورده ام. به عنوان یک پدر که خود فرزندی طلبه هم سن با سید احمد دارد، وی را شخصیتی مؤدب، با اخلاق و متواضع دیده ام؛ جوانی با استعداد و خوش رو که همراه با دروس سخت و دقیق حوزوی، تحصیلات رایج دبیرستان را هم، با همت و پشتکار پشت سر می نهد و تلاش وی از این باب تحسین بر انگیز است.

در پایان این وجیز ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی و طول عمر برای آیت الله سید حسن خمینی، توفیقات روز افزون جناب حجه الاسلام سید احمد خمینی را از ذات مقدس حق درخواست می کنم و استجابت دعای خوبان و حق طلبان عالم را در حق وی از آن ذات مقدس مسئلت دارم و نیز امید آن دارم که راه بلند و پر آوازه خمینی کبیر در وی تداوم بیابد.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آیت الله العظمی بی بی سی پدر حوزه های علمیه درمان موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ آورده است:

عفت و فائزه و سارا و قدسی، برای بازدید از روستای تاریخی ابیانه رفتند. محسن از کوه‌پیمایی آمد؛ با هم صبحانه خوردیم و دربارۀ برنامه‌های کاری بچه‌ها و نیز اوضاع جاری کشور و انتخابات [ریاست‌جمهوری]مذاکره کردیم. آقای [سیدمحمد]خاتمی، بالاخره امروز ثبت‌نام کرد و در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، اعتراف به تردید و دغدغه به خاطر نگرانی از عدم توان انجام وظایف کرد. رسانه‌های غربی، پوشش زیادی به اقدام و حرف‌های ایشان دادند. بعضی فکر می‌کنند این شیوه تبلیغاتی ناز و کرشمه، تأثیر منفی در افکار مردم گذاشته و بعضی فکر می‌کنند برای جذب آرای بیشتر مفید بوده است.

آمریکایی‌ها هم بعد از کنفرانس انتفاضه در تهران، حملات تندی به عنوان حامی تروریسم به ایران و رهبری دارند و ایشان را به خاطر حمایت از مبارزان فلسطینی و لبنانی، در رأس حامیان تروریسم می‌خوانند. وزیر امورخارجه آمریکا، دیروز صریحاً ایران را تهدید کرده و گفته، نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح کشتار جمعی دست یابد.

در فیلیپین، با اعلام وضع فوق‌العاده، شورش را خوابانده‌اند و گفته‌اند که طرح مخالفان این بوده که [جوزف استرادا]، رئیس‌جمهور سابق و [گلوریا آریو]، رئیس‌جمهور فعلی را ترور کنند و به همین منظور بوده که شورشیان، کاخ رئیس‌جمهور را محاصره کردند و درِ آن را از جا کندند و رئیس‌جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق، در زندان دیدار کرده است.

آمریکا اعلام کرده که دولت چین، برق مناسب در اختیار افراد اعزامی برای بررسی هواپیمای جاسوسی نمی‌گذارد. اسرائیل اعلام کرده که ارتش سوریه باید از لبنان بیرون بروند و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، حرف‌های تندی علیه اسرائیل گفته است. در هرات افغانستان، با انفجار بمبی، مولوی سُنی فراری از مشهد و هفت نفر دیگر کشته شده‌اند و به دنبال آن، جمعی به کنسولگری ایران حمله کرده‌اند و آتش زده‌اند.

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد