Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@13:42:50 GMT

قیمت‌ روز مسکن در تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۲۱۷۲

قیمت‌ روز مسکن در تهران

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، بر اساس جدیدترین آمار معاملات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات طی روزهای اخیر یک واحد مسکونی ۵۷ متری ۴ ساله واقع در ابوذر با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان و در نظام‌آباد نیز یک آپارتمان ۷۷ متری نوساز با قیمت ۳۶۲ میلیون تومان فروخته شده است.

 

بازار مسکن روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر می‌گذارد؛ مطابق آمار رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران قیمت مسکن در سال جدید نسبت به سال گذشته کمی بیش از 30 درصد (در پایتخت) افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بر اساس آمار غیررسمی میزان افزایش نرخ‌ها در کلانشهر تهران طی ماه‌های اخیر از 50 درصد هم فراتر رفته است.

 
مشاوران املاک مناطق مختلف تهران بر این نکته تاکید دارند که قیمت مسکن در برخی مناطق شهری پایتخت نسبت به اواخر سال گذشته 40 تا 50 درصد افزایش یافته و این مسئله باعث شده تا روند ثبت معاملات به شدت کاهش یابد.

 
بر اساس جدیدترین آمار معاملات مربوط به 27اردیبهشت امسال یک واحد 107 متری نوساز در احتشامیه دروس با قیمت یک میلیارد و 420 میلیون تومان فروخته شده، یعنی متری حدود 13 میلیون و 270 هزار تومان.

 
واحد مسکونی 3 سال ساخت در امام زاده قاسم با متراژ 206 متر به قیمت 3 میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته شده است. قیمت هر مترمربع این آپارتمان 17.8 میلیون تومان بوده است.

 
در منطقه 8 محله زرکش یک واحد مسکونی 156 متری 47 ساله با قیمت 515 میلیون تومان معامله شده است، هر مترمربع این واحد مسکونی حدود 3.3 میلیون تومان قیمت داشته است.

 
یک واحد مسکونی  57 متری 4 ساله واقع در ابوذر با قیمت 123 میلیون تومان در سامانه کد رهگیری ثبت شده است.

 
در نظام‌آباد یک آپارتمان 77 متری نوساز با قیمت 362 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 4.7 میلیون تومان) فروخته شده است. به نوشته اقتصاد، یک واحد 56 متری 18 سال ساخت در محله امامت با قیمت 307 میلیون تومان معامله شده و یک دستگاه آپارتمان 56 متری 6 ساله در آگاهی با قیمت 142 میلیون تومان فروخته شده است.

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واحد آپارتمان قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به کلنگ‌زنی ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در تهران، گفت: مناطق شمالی تهران سهمی از این ساخت و ساز ندارند و بیشتر آنها در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۱ خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

حمیدرضا صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کلنگ‌زنی ساخت 1500 واحد مسکونی در تهران اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه و با اهمیت برای مردم، مسکن قابل استطاعت است که پرداختن به آن جزو وظایف شهرداری‌ها و حکمروایی محلی محسوب می‌شود اما شهرداری تهران طی سال‌های گذشته مداخله جدی‌ای در این زمینه نداشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه از سال 1400 تا 1402 اقداماتی صورت گرفته است و آخرین پروژه احداث 1500 واحد مسکونی در بافت‌های ناپایدار، ناکارآمد و زمین‌های ذخیره شهری است که طی هفته‌های پیش‌رو کلنگ‌زنی آن با حضور زاکانی؛ شهردار تهران انجام خواهد شد. 

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به اینکه این واحد‌ها با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و تعاونی‌های مسکن خواهد بود، اظهار کرد: وزارت راه 60 هکتار زمین خود را برای این امر واگذار می‌کند.

توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران

وی تصریح کرد: ساخت این واحدها در اکثر مناطق به جز مناطق شمالی انجام خواهد و بیشتر آنها در مناطق 15، 16، 17، 18، 20 و 21 خواهد بود؛ حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای به سرانجام رسیدن این ساخت و سازها نیز 2 سال پیش‌بینی شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی