Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه‌ای بین هلال احمر استان زنجان با تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان برای آموزش، برگزاری مانور و مشارکت در حوادث و بلایا امضا شد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ظهر امروز تفاهم‌نامه‌ای بین هلال احمر استان زنجان با تیپ 216 زرهی زنجان برای آموزش، برگزاری مانور و مشارکت در حوادث و بلایا امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد رشیدی، معاون هماهنگ کننده تیپ 216 زرهی زنجان در این جلسه با ابراز خرسندی بخاطر تفاهم نامه دو جانبه بین هلال احمر استان با ارتش زنجان اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توانیم از ظرفیت همدیگر به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رخ دادن حوادث طبیعی همانند زلزله و سیل یک امر طبیعی است، تصریح کرد: برخی مهارت‌ها برای هلال احمر و برخی مهارت‌ها مختص ارتش است که می‌توانیم با همکاری دو دستگاه در هنگام حوادث و بلایا خدمت رسانی بهتری در جامعه انجام دهیم.

معاون هماهنگ کننده تیپ 216 زرهی زنجان با بیان اینکه یگان بلیات ارتش زنجان یک یگان 650 نفره است، خاطرنشان کرد: این یگان علاوه بر داشتن وظایف اصلی، وظایف فرعی از جمله کمک به آسیب‌دیدگان در حوادث دارد که بسیار نیروهای زبده و آماده‌ای دارد و می‌تواند به جمعیت هلال احمر استان زنجان کمک کند.

وی با تقدیر از فرمانده یگان بلیات سرگرد غلامی گفت: یگان بلیات دارای تجهیزات خوبی است و مهارت‌های از جمله رنجر و عملیات کوهستان را آموزش دیدند.

شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با ابراز رضایت از امضای تفاهم نامه دو جانبه گفت: سال گذشته سالی پرحادثه برای کشور بود و ارتش، سپاه و بسیج به هلال احمر در راستای خدمات رسانی بهتر کمک کردند.

وی امضای تفاهم نامه دو جانبه با ارتش را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم نامه عملیاتی شود و صرفا فقط امضا نباشد.

برخی محورهای مشارکت این تفاهم‌نامه به شرح ذیل می‌باشد:

آموزش پرسنل کادر و وظیفه گردان بلیات و سایر گردان‌های ارتش در زمینه کمک‌های اولیه، آواربرداری و مدیریت بحران

تدوین سناریو و برگزاری رزمایش مشترک بین دو هلال احمر و ارتش

استفاده از امکانات و تجهیزات طرفین در آموزش‌های تخصصی و میدانی

استفاده از کادر پزشکی بیمارستان ارتش  در درمانگاه‌های هلال احمر

آموزش‌های کمک‌های اولیه ویژه خانواده‌های پرسنل تیپ 216 زرهی

انتهای پیام/ ع

R7707/P1494/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از جنایت «تاسوکی» تا امید در میان خرابه‌های «بم»
  • جذب ۲۴۵ نیرو در هلال‌احمر استان کرمانشاه
  • لجستیک هلال احمر استان کرمان به‌روزرسانی شد
  • مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی‌نظیر است / فعالیت ۳ میلیون داوطلب
  • مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی نظیر است/ فعالیت ۳ میلیون داوطلب در هلال احمر
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود