Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@03:34:14 GMT

حکم تخریب و جریمه برای ساخت و ساز در اراضی کشاورزی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۰۶۳۵

حکم تخریب و جریمه برای ساخت و ساز در اراضی کشاورزی

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: بر اساس ماده یک تبصره یک زراعی، برای افرادی که در اراضی کشاورزی واقع در حریم و خارج از حریم شهر ساخت و ساز انجام دهند، توسط جهادکشاورزی حکم تخریب صادر و علاوه بر آن سه برابر قیمت ساخت، جریمه در نظر گرفته می شود.

غلامعلی فیض اللهی در گفت و گو با خبرتگار ایمنا اظهارکرد: برای ساخت و ساز در  اراضی کشاورزی واقع در محدوده شهر نیز کمسیون ماده صد شهرداری رأی تخریب صادر می‌کند، چنان‌چه مالک بخواهد تغییر کاربری انجام دهد، در محدوده شهر باید به کمیسیون ماده پنج و خارج از محدوده شهر باید به جهادکشاورزی مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در پارکینگ سرتاسری در کوچه‌ها حکم تخریب دارد، افزود: خط قرمزکمیسیون ماده صد که بی شک حکم تخریب درباره آنها صادر می شود، درهای سراسری پارکینگ در کوچه‌ها است، زیرا وقتی در سرتاسری احداث شود کوچه عملاً تصرف می شود و در صورت پارک نیز درگیری به وجود می آید.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان تاکید کرد: به دلیل مشکلات عنوان شده، احداث در پارکینگ سرتاسری در کوچه‌ها و محله‌ها خلاف است و صد درصد حکم تخریب برای آنها صادر می‌شود، حتی اگر در دیوان عدالت اداری هم رأی شکسته شود، کمیسیون ماده صد باز هم رأی تخریب صادر می‌کند.

فیض اللهی در پاسخ به این سؤال که چنان‌چه مالک در زمان ساخت نه تنها عقب‌نشینی نکرده بلکه قسمتی از کوچه را هم تصرف کرده باشد، اهالی باید به کجا مراجعه کنند؟ گفت: چنان‌چه عقب‌نشینی انجام نشده باشد، اهالی باید به شهرداری منطقه مراجعه و اعلام شکایت کنند تا شهرداری پرونده را به کمیسیون ماده صد ارسال کند، البته از آنجایی که این تصرف، یک تصرف عدوانی یعنی به زور و خلاف است، علاوه برشهرداری اهالی نیز می‌توانند به دادگاه شکایت کنند، چرا که رسیدگی به این‌گونه تخلفات در صلاحیت دادگستری است و شهرداری می‌تواند در دادگستری طرح شکایت کند و رفع تصرف عدوانی را خواستار شود.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان تاکید کرد: بارها دیده شده عده‌ای از افراد سودجو وعده گرفتن مجوز برای ساخت طبقه یا دیگر امکانات ساختمان را به مالک می‌دهند که به هیچ عنوان نباید به این افراد اعتماد کرد.

وی افزود: این افراد سودجو به عنوان واسطه خود را معرفی می‌کنند، پول می‌گیرند و وعده می‌دهند که برای ساختمان مجوز ساخت یک طبقه اضافه را می‌گیرند، اما مالکان یا ذی‌نفعان به هیچ وجه نباید به افراد غیرمسئول اعتماد و چنان‌چه مشکلی دارند خودشان به شهرداری مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان در خیابان کاوه، پل چمران، جنب شهرداری منطقه ۷، معاونت شهرسازی و معماری واقع شده و آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی تخلفات ساخت وساز اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز