Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:00:40 GMT

/طنز/ استفاده از تکنولوژی VAR در مجلس

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۱۶۵۸

تصور کنید اگر چنین سیستمی (تکنولوژی داور ویدئویی) در مجلس وجود داشت چقدر به نفع همه ما بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «وقتی در بازی ایران و اسپانیا داور درخواست ویدئوچک داد و گل ایران مردود اعلام شد، بسیاری از ایرانی‌ها به این ابزارِ دردسرساز ناسزا گفتند و حتی دربه‌در ‌دنبال صفحه اینستاگرامش گشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی هم می‌گفتند که بی‌خود نبود استفاده از ویدئو قبلاً ممنوعیت داشت؛ چرا که چنین روزهایی را می‌دیدند ولی ما فکر می‌کنیم استفاده از ویدئوچک به ضررمان شد، چون یک تکنولوژی خارجی است. اگر ما آن را بومی‌سازی کنیم و در مکان مناسب مورد استفاده قرار دهیم، در خیلی از مسائل به دردمان می‌خورد. تصور کنید اگر چنین سیستمی در مجلس وجود داشت چقدر به نفع همه ما بود.

مثلاً برخی از نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه‌‌ انتخابی‌شان وعده‌هایی می‌دهند که مردم عاشق‌شان می‌شوند و بدون توجه به سابقه این عزیزان با اشتیاق به آنها رأی می‌دهند اما وقتی فرد مذکور وارد مجلس شد، به طور کامل فراموش می‌کند که چه قول‌هایی داده. به همین خاطر مردم در این مواقع می‌توانند برای یادآوری حرف‌های گذشته درخواست ویدئوچک بدهند. البته چون این عزیزان به شدت معتقدند وعده را کی داده، کی عمل کرده، صد بار هم تصاویر را نشان‌شان بدهید قبول نمی‌کنند و می‌گویند فتوشاپ است.

به تازگی برخی نمایندگان در یک عملیات محیرالعقول و شجاعانه پرچم آمریکا و برجام را آتش زدند. حتی در این راه دستشان هم سوخت. گفته می‌شود همسران این بزرگواران درخواست ویدئوچک داده‌اند تا متوجه شوند که کدام‌شان مجهز به فندک و دیگر وسایل آتش‌زا بوده‌اند. البته در فیلم‌هایی که از آن لحظه انتشار پیدا کرد این مسأله مشخص شد. حتی این عزیزان جیب همسرانشان را گشتند و آلت جرم را پیدا کردند. در واقع درخواست ویدئوچک فقط برای آن بوده که نمایندگان مذکور اصرار داشتند که فندک مال آنها نبوده و راننده تاکسی‌ در جیبشان گذاشته‌ است.

دیده شده که برخی از نمایندگان امضایشان را پای بعضی از نامه‌ها کتمان کرده‌ یا وقتی در مورد بررسی طرحی از آنها سؤال می‌شود ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. اگر سیستم ویدئوچک در مجلس وجود داشته باشد می‌توان دلیل این اتفاق‌ها را بررسی کرد. نتایج چک ویدئوها احتمالاً از یکی از موارد زیر فراتر نخواهد رفت: یا نماینده مذکور در حال چرت زدن بوده و خستگی کاری یک روز سخت را درمی‌کند، یا به پروژه‌ سیصد میلیونی بازسازی دستشویی سر می‌زند، یا در اینستاگرام دابسمش موزه لووِر را می‌بیند. بزرگترین حسن سیستم ویدئوچک این است که می‌توان نماینده‌های ساکت مجلس را از مجسمه‌شان تشخیص داد. این گونه وقتی پلک زدند مشخص می‌شود و خانواده‌ای از نگرانی درمی‌آید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است

به گزارش «نماینده»، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی دوقلوهای دیجیتال در متاورس شهری بررسی تطبیقی شهر تهران اظهار داشت: متاورس یک دنیای مجازی است که با ترکیب مفاهیم واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، به دنبال این است تا به کاربران خود این فرصت را بدهد تا هر آنچه را که در دنیای واقعی انجام می‌دهند بدون نیاز به حضور فیزیکی در متاورس انجام دهند. در واقع می‌توان متاورس را یک جهان برتر معرفی کرد که در آن محدودیت‌های دنیای فیزیکی از بین خواهد رفت و شاید انسان‌ها بتوانند در دنیای آرمانی خود زندگی کنند.

وی ادامه داد: متاورس دارای ویژگی های مختلف و کاربردهای متفاوت است که در حوزه آموزش، سلامت و درمان، بازاریابی، سرگرمی و گردشگری از آن استفاده می شود.

نجفی افزود: توسعه تکنولوژی و گسترش فناوری یکی از راه های افزایش رفاه و آسایش شهروندان است که در سال های اخیر پیشرفت های خوبی صورت گرفته که در انجام امورات روزمره شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر واقع شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر ششم با توجه به اهمیت این موضوع از ابتدای فعالیت بر مسئله هوشمند سازی تاکید داشته و دارد. در برنامه چهارم تحول و پیشرفت تهران نیز احکامی در خصوص هوشمند سازی مدنظر قرار گرفته است اما متاسفانه موضوع هوشمندسازی به خوبی پیش نرفت و ما امروز با گذشت ۳ سال وقتی از بسیاری از بخش های شهرداری تهران بازدید داریم خود سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری نسبت به عملکرد سازمان فاوا شهرداری تهران انتقاد دارد و معتقدند که بسیاری از برنامه‌ها و پروژه‌های ما توسط این سازمان قفل شده و یا به کندی پیش می‌رود.

وی در پایان گفت: آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری در حال حرکت است و تعدادی از شهرهای جهان امروز با استفاده از همین تکنولوژی و فناوری مدیریت بهتر و سهل تر و رفاه و آسایش بیشتر توسط شهروندان را تجربه می کنند و هر شهر و مجموعه ای که نتواند از تکنولوژی های روز استفاده کند قطعا در مرور زمان دچار چالش خواهد شد. امیدواریم در شهر تهران نیز شاهد هوشمند سازی باشیم که انتظار می‌رود که سازمان فاوای شهرداری در این زمینه فعال باشد.

دیگر خبرها

  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • خاویر تباس: اگر تکنولوژی خط دروازه بی‌نقص بود، از آن استفاده می‌کردیم
  • رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!