Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به تامين سهم مشارکت بانک سپه در طرح آزادراه مراغه - هشترود گفت: با توجه به تامين اعتبارات مورد نياز، روند اجرايي اين طرح ملي تسريع مي شود.

به گزارش ايرنا، مجيد خدابخش روز پنجشنبه در بازديد از قطعه اول اين آزادراه افزود: با توجه به مشارکتي بودن اين طرح، دولت سهم خود را در آن پرداخت کرده و با پرداخت سهم ساير سهامداران ، مشکلات اعتباري آن مرتفع مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با توجه به رايزني هاي انجام شده، قرارگاه خاتم الانبيا نيز به عنوان سهامدار 20 درصدي اين طرح همراه با بانک سپه در اين طرح مشارکت خواهند داشت.
وي اضافه کرد: بانک سپه نيز آماده واريز سهم خود در اين طرح ملي و و تسريع در روند اجراي آن است.
وي با تاکيد بر لزوم رفع مشکلات پيش روي اين طرح گفت: براي تملک اراضي محدوده اين طرح مي توان از اوراق مشارکت يا ارائه امتيازات ويژه براي باغات نزديک شهر از طريق کميسيون ماده پنج استفاده کرد.
معاون شرکت مجري آزادراه هاي شمالغرب نيز با اشاره به روند اجرايي آزادراه مراغه - هشترود گفت: هم اکنون قطعه اول اين طرح با 10 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست.
بيمقدار افزود: عدم تملک بخشي از اراضي اين قطعه به دليل کمبود و عدم تخصيص اعتبارات لازم از مشکلات اين قطعه از طرح است.
وي ادامه داد: از مجموع 16 کيلومتر طول اين آزادراه در قطعه اول فقط چهار کيلومتر تملک شده و در سالجاري تنها هشت ميليارد ريال اعتبار براي کل طرح پرداخت شده است.
وي اضافه کرد: باتوجه به روند مناسب اجراي طرح در قطعات دوم و سوم، حدود 16 کيلومتر از اين قطعات آماده آسفالت ريزي است.
از ابتداي آغاز اين طرح تاکنون يک هزار و 400 ميليارد ريال از سوي دولت هزينه شده است.
از اين رقم، يک هزار و 250 ميليارد ريال در قالب کارکرد، صورت وضعيت ها و پيش پرداخت ها به پيمانکاران قطعات مختلف پرداخت و 150 ميليارد ريال نيز براي تملک اراضي هزينه شده است.
950 ميليارد ريال نيز براي تملک اراضي محدوده اين طرح نياز است.
براساس پيش بيني هاي انجام شده و در صورت تامين اعتبار، 35 کيلومتر از اين آزادراه تا پايان امسال زيرسازي و آسفالت ريزي خواهد شد.
سهم سرمايه گذاري دولت در اين طرح ملي 60 درصد، سهم بانک سپه 20 و قرارگاه خاتم الانبيا (ص) نيز 20 درصد خواهد بود.
آزاد راه مراغه - هشترود به طول 92 کيلومتر بوده که در اين طرح 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوري به عرض 28.6 متر، سرعت رفت و آمد متوسط 120 کيلومتر در ساعت در دست ساخت بوده و هشت هزار ميليارد ريال اعتبار براي آن پيش بيني شده است.
عمليات اين طرح شامل 14 ميليون و 600 هزار ميليون متر مکعب خاکبرداري، 6 ميليون و 700 هزار مترمکعب عمليات خاکريزي، 750 متر مکعب زيرساخت و 750 هزار تن آسفالت ريزي است.
با اجراي آزاد راه مراغه - هشترود، مسافت 101 کيلومتري مراغه به هشترود 9 کيلومتر کاهش مي يابد و در طول بهره برداري 20 ساله اين آزاد راه، حدود 123 ميليون ليتر بنزين و 294 ميليون ليتر گازوييل و در هر بار طي مسافت 50 دقيقه در وقت مسافران اين آزاد راه به صورت ميانگين صرفه جويي مي شود.
محور فعلي مراغه – هشترود به طول 101 کيلومتر بوده که با پيچ هاي خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهريزي مي گذرد، با آنکه بيشتر ترانزيت شهرهاي جنوب استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و شمال کردستان از اين مسير است، اين جاده از غير استانداردترين جاده هاي کشور محسوب مي شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 کيلومتري تبريز، مرکز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7487
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

تین نیوز

شهردار منطقه ۱۴ از بازگشایی مسیر آزادراه شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  امیر شهرابی فراهانی؛ شهردار منطقه 14 در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می خواهم که در روزهای آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

وی با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر 10 روز آینده مسیر مسدود در آزادراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج ـ محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه 14 در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزادراه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی ـ جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر 15 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا 76متر است که هر مسیر شامل 3خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • سریع‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان اروپا کیست؟
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان