Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@23:14:25 GMT

جزئیات پرداخت وام و بیمه به خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۰۳۹۹

جزئیات پرداخت وام و بیمه به خبرنگاران

به گزارش پارس نیوز، 

محمد سلطانی‌فر که در نخستین نمایشگاه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران حضور یافته بود، اظهارداشت: تصور جداشدن از اخبار و حوزه خبر خیالی کاملا بیهوده است چراکه خبر با زندگی روزانه ما عجین شده و هر فردی به‌طور متوسط روزانه ۱۲۰ بار اخبار را رصد می‌کند، پس مجبوریم با خبر زندگی کنیم.

سلطانی‌فر افزود: در وزارت‌ارشاد به دلایل مختلف تلاش داریم جامعه اطلاعاتی را به‌دلایل موجود افزایش دهیم همان‌طور که تعداد مجوزهای صادر شده بیش از ۹ هزار عدد بوده و ۲ هزار مجوز فضای مجازی نیز مورد صدور قرار گرفته‌اند و وجود خبرگزاری‌های موجود در حوزه‌های مختلف و بیش از ۶ هزار رسانه مکتوب که در حال فعالیت هستند همگی نوید این را دارند که ما در بستری پر از خبر و اطلاعات زندگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بحث مجوز دادن درست است یا نه گفت: این مسئله یک موضوع چالشی است و چون قانون مسیر مجوز دادن را قانونی اعلام کرده آنقدر مجوز داده و می‌دهیم تا بازار خرید و فروش رسانه تعطیل شود و به قدری سهل و راحت می‌گیریم تا ارزش کاذب توانستن خرید مجوز شکسته شود.

معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون با یک واقعیت روبرو هستیم که فضای مجازی یک چالش واقعی در دنیای امروز شده، بیان داشت: در این حوزه نمی‌توانیم تفاوتی را بین فضای مجازی و فضای مکتوب قائل شویم چراکه فضای مجازی تحمیل شده و واقعی‌تر از واقعی است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه ۹۰ درصد محتوای فضای‌مجازی در سال ۲۰۱۹ تولید فیلم و ویدیو است، افزود: لازم است که وجود فضای مجازی را در جمع خانواده بپذیریم اما مرجعیت هنوز با رسانه‌های مکتوب است اما واقعیت دیگر این است که ما چاره‌ای جز قبول فضای مجازی نداریم و چاره‌اندیشی آن نیز به دست امثال ما است و چاره آنها انکار، فیلتر و محدود کردن آنها نیست و این اشتباه است که ما فکر می‌کنیم با محدود کردن فضای مجازی می‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

وی با بیان اینکه فقط کشور ما نیست که نسبت به فضای مجازی دارای نگرانی است، گفت: دنیا در این مورد نگران است و همه کشورها راجع به رسانه‌هایی که در اختیار کودکان قرار می‌گیرند دغدغه دارند اما باید ببینیم در این زمینه چقدر مطالعه کرده‌ایم، دنیا بیشتر از ما نگران است و فقط شعار نداده بلکه عمل کرده و اتفاقاتی را شکل داده است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهار داشت: پرداختن به حوزه طرح اشتراک را از دی‌ماه سال گذشته تعطیل کردیم و عوارض آن را تا خرداد ماه امسال پرداختیم این طرح بسیار طرح خوبی بود که بد اجرا شد و اتفاقات زیادی را رقم زد و طرح بیمه خبرنگاران هم به دلایل مختلف بد اجرا شدن تعویق افتاد و تصمیم بر این شد که بیمه خبرنگاران را بر دوش کارفرمایان گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در تمام دنیا سال‌های سونامی سرطان است، افزود: در این جهت تصمیم گرفتیم برای کمک به خبرنگاران طرح بیمه تکمیلی را به‌عنوان طرح کمکی یارانه‌ای لحاظ کنیم و در این راستا ۳ هزار نفر با خانواده و تا سقف ۸ هزار نفر در طرح بیمه تکمیلی و بیمه سلامت برده‌ایم و در دوره اول حدود ۱۳۰۰ نفر که عضو خانه مطبوعات هستند را ثبت‌نام کردیم و با خانه هنر توافق کردیم تا سقف ۳ هزار نفر را تا شنبه که سایت باز می‌شود تا ۳ هزار نفر را ثبت کنند و شرط این بیمه داشتند بیمه پایه است و شرط بعدی عضویت در صندوق هنر است.

سلطانی‌فر درباره روزنامه‌نگاران و وام خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز گفت: روزنامه‌نگارانی که بیمه نیستند نیز تا سقف ۳ هزار نفر می‌توانند بیمه پایه شوند برای استفاده از بیمه پایه باید شرایطی داشته باشند و در رابطه با وام نیز وام توافق نامه‌ای امضاشده که رقم‌هایی برای پرداخت وام در نظر گرفته شده و بدون سود است وام ۲۰ میلیونی برای خبرنگاران و ۱۷۰ میلیون برای روزنامه نگاران طی چند روز آینده اعلام می‌شود.


انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نمایشگاه مطبوعات استان تهران جامعه فضای مجازی رسانه قانون بازار خرید و فروش وزارت فرهنگ و ارشاد خانواده کودکان وزارت ارشاد سرطان سلامت مطبوعات بازار خرید و فروش خانواده سونامی فضای مجازی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تجاوز بیش از ۶ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نسل‌کشی آشکار فلسطینیان در این باریکه، مدعی شد که دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل، تا اندازه‌ای به فضای مجازی مربوط است!

ادعای بلینکن در جریان بحث و تبادل نظر با «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتای آمریکا در اندیشکده «مک‌کین» مطرح شد. رامنی این سوال را مطرح کرد که «چرا در بحبوحه جنگ غزه، تبلیغات برای اسرائیل تا این اندازه وحشتناک است؟ چرا افکار عمومی به حماس کاری ندارد؟ پیشنهاد آتش‌بس روی میز است اما جهان همچنان به اسرائیل می‌تازد؟»

بلینکن در واکنش یادآور شد که در زمان آغاز کارش در واشنگتن در اوایل دهه ۱۹۹۰ «همه یک کار مشابه می‌کردند و برای اطلاع از رویدادهای جهان، روزنامه می‌خواندند و شبکه‌های تلویزیونی ملی را تماشا می‌کردند.»

وی در ادامه مدعی شد: اما امروز در دهه ۲۰۲۰ با جریان «وریدی» اطلاعات توام با انگیزه‌های جدید و داده‌هایی که هر میلی‌ثانیه به‌روز می‌شود، سروکار داریم و فضای مجازی روایت را تحت تسلط دارد.

دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد: امروز در اکوسیستم فضای مجازی، مفاهیم، تاریخ، حقایق گم می‌شود و احساسات و تاثیر تصاویر، غالب است. نمی‌توانیم خیلی درباره آن مبالغه کنیم اما فضای مجازی تاثیر بسیار، بسیار، بسیار چالش‌برانگیزی بر روایت دارد!

بلینکن پس از پیوند دادن فکاهی واکنش‌های شدید بین‌المللی به پروپاگاندای فضای مجازی، گفت که یکی دیگر از دلایل انتقادات از رژیم صهیونیستی را «رنج و درد مداوم انسان‌ها در نوار غزه خواند.»

رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۶ ماه بمباران و تجاوز به نوار غزه و افزایش روزافزون شمار کشته‌شدگان (شهدا)، با انتقادات شدیدالحن جامعه بین‌الملل روبه‌رو شده است. کارشناسان سازمان ملل متحد به‌رغم اعمال نفوذ آمریکا و غرب، در ماه مارس اعلام کردند که «دلایل و مدارک منطقی برای وقوع نسل‌کشی در نوار غزه وجود دارد.»

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارز غزه پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» حماس علیه صهیونیست‌ها در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تاکنون حدود ۳۵ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6098200

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی