Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@19:15:10 GMT

هند همکاری با روسیه را قطع نمی کند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۴۸۴۴

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، همکاری نظامی میان مسکو و دهلی نو در جهت منافع ملی هند خواهد بود و مقامات رسمی هند در اثر فشارهای خارجی این همکاری را قطع نخواهند کرد.
توافق خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 به دنبال مذاکرات پوتین و نارندرا مودی نخست وزیر هند در ماه اکتبر سال 2016 میلادی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تابستان سال جاری میلادی، واشنگتن «قانون مجازات های مقابله با آمریکا» (CAATSA) را تصویب کرد. به موجب این قانون کشورهای دیگر از خرید تسلیحات نظامی از روسیه منع می شوند و در غیر این صورت تحت تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت. البته آمریکا برای هند استثنا قائل شد. به عبارتی دیگر، آمریکا چشم خود را بر روی خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 توسط دهلی نو بست.
یک مقام نظامی هند گفت: «هند به روشنی برای آمریکا توضیح داد که دخالت در روابطش با روسیه را تحمل نخواهد کرد.»
یک منبع دیگر از جامعه دیپلماتیک هند گفت درباره منعقد شدن قرارداد خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 مطمئن است. «هند برای آمریکا تصریح کرده است که روسیه شریکی استراتژیک است و روابط دهلی نو و مسکو مستحکم و چند وجهی است. اکثر تجهیرات دفاعی هند از روسیه خریداری شده است. در حال حاضر هند به شدت به خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 نیاز دارد تا به وسیله آن امنیت خود مستحکم تر کند.»
یک افسر بازنشسته هندی گفت: «ترامپ نمی تواند بر هند فشار بیاورد زیرا ما هیچ کمک و وامی از آمریکایی ها دریافت نمی کنیم. اما آمریکا به هند به عنوان یک شریک استراتژیک نیاز دارد تا در مقابله با چین تعادل را ایجاد کرده باشد. هند همچنین یک بازار مصرفی بزرگ برای تولیدکنندگان و کارخانه های اسلحه سازی آمریکا است. بنابراین، من معتقد هستم هیجان روانی زیاد ایالات متحده آمریکا بر قرارداد اس-400 و سایر قراردادهای مهم تأثیر نخواهد گذاشت.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مسکو دهلي نو هند قطع همکاري منافع آمريکا روسيه تسليحات سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله

دریافت 483 KB کد خبر 6087245

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست