Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:30:05 GMT

نرخ بیکاری در فارس به ۹ و ۹ دهم درصد رسید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۸۹۲۱

نرخ بیکاری در فارس به ۹ و ۹ دهم درصد رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: توجه دولت برای ایجاد اشتغال پایدار، باعث شده که نرخ بیکاری فارس در سه ماهه اول سال جاری به ۹ و ۹ دهم رسید که این رقم در کشور ۱۲ و یک دهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس امروز (3 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در ارائه نقدهای صحیح و واقعی، یک نقش بی بدیل است، گفت: قشر رسانه به دلیل دانش علمی، می تواند در پیشرفت بخش های مختلف استان، نقش های خوبی را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه نظام برنامه ریزی آمایش سرزمین همواره مورد سئوال بوده که جمع بندی این نظام، یک چارچوب مشخص دارد و منوط به فارس نیست و همه استان های دیگر هم درگیر هستند و باید این مهم با استان های هم جوار مورد بررسی قرار گیرد، یادآور شد: بخش اول که جمع آوری اطلاعات بوده را 2 سال پیش اجرا شده است.

 

تاجگردون با تاکید بر اینکه از ظرفیت های دانشگاهی، کارآفرینان بخش خصوصی، مدیران بخش دولتی استفاده شده است، اضافه کرد: بیش از 50 جلسه با حضور 150 نخبه برگزار کردیم و کار را با خرد جمعی به صحن شورای برنامه ریزی استان برده شد.

 

وی با یادآوری این مطلب که برنامه آمایش سرزمین به طور قطع نهایی شده است، اظهارداشت: برنامه ملی آمایش سرزمین در سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شده و چکیده 360 صفحه ای برنامه فارس به کشور ارائه شده و یکی از دغدغه های بخش آخر این سند و مدیریت آمایش است و مدیران ارشد بدون شک استناد به این برنامه را مورد توجه قرار می دهند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با تاکید بر برای نوشتن برنامه آمایش، از ظرفیت های علمی و همچنین بخش خصوصی مثل دانشگاه شیراز و اتاق بازرگانی استفاده شد، افزود: این مهم سه دوره میان مدت اجرایی می شود.

 

تاجگردون با اشاره به اینکه این برنامه بسته نیست بلکه انعطاف پذیر است، اما این انعطاف پذیری در خصوص کلیت موضوع نیست، اضافه کرد: ما به دنبال اصل در خصوص راه آهن شیراز – بوشهر بودیم، استان بوشهر کار خوبی که کرد، منابع خود را به اندازه یک هزار و 150 میلیارد ریال آورده که با این هم نمی توان کاری برای 450 کیلومتر را راه اندازی کرد، ما به دنبال فاینانس بودیم، یک فاینانس چینی وارد شد و سرمایه گذاری آن نهایی شده است، اکنون گیر کار در خصوص 15 درصد صندوق توسعه هست که سازوکار خاص مالی خود را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی استان در حال کار است که نمونه آن محور بزرگراه شیراز – اصفهان است که در نظر داریم که حتما این آزادراه توسعه یافته و به نقاط مختلف متصل شود، تاکید کرد: پروژه های حوزه فرهنگ در بخش سخت افزاری در حال انجام است.

 

تاجگردون اظهار داشت: در حوزه منابع انسانی به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان پرداختیم و برترین ها در جشنواره شهید رجایی معرفی می شوند.

 

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، توجه دولت برای ایجاد اشتغال پایدار، باعث شده که نرخ بیکاری فارس در سه ماهه اول سال جاری به 9 و 9 دهم رسید که این رقم در کشور 12 و یک دهم است.

 

وی با اشاره به اینکه در این هفته خدمات ارزنده نظام و دولت به مردم ارائه می شود، افزود: این اتفاقات نتایج تلاش بخش دولتی و بخش خصوصی است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان نماز جمعه اردبیل مجلس نماز عید قربان کیفیت نان دعای عرفه غدیر حج راه آهن شیراز بوشهر اتاق بازرگانی فارس اتاق بازرگانی شیراز فاینانس چینی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس آزادراه شیراز اصفهان دانشگاه شیراز فاینانس هفته دولت در فارس طرح های هفته دولت شیراز هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته با تولید ۳۰ درصد پیله تر کشور رتبه نخست میزان تولید را کسب کردیم، گفت: توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران پیش بینی شده است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۵۷ جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: ۹۱۷۴ خانوار نوغاندار اقدام به پرورش کرم ابریشم کردند.

وی از تولید ۵۱۰ تن پیله تر طی مدت مذکور خبر داد و افزود: استان گیلان با تولید ۳۰ درصد پیله تر کشور رتبه نخست میزان تولید را کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه ریزی ها برای توزیع تخم نوغان در سال جاری، تاکید کرد: توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه قیمت هر کیلو پیله تر ابریشم گیلان در سال گذشته به طور متوسط ۲۴۰ هزار تومان بود، عنوان کرد: کمیته امداد استان گیلان اقدام به خرید ۶۷ تن پیله تر کرد.

وی همچنین از توزیع ۶۴ هزار و ۸۵۰ اصله نهال توت در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال جاری نیز توزیع ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در گیلان انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان سال ۱۴۰۱ تولید داخل بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ هزار جعبه رسید، گفت: طبق برنامه ریزی ها در سال جاری، حدود ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان تولید داخل را توزیع می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید و بهره وری نوغانداری استان، ۵۴۰۰ خانوار بهره‌بردار استان گیلان را آموزش دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی مالک جدید استقلال برای قهرمانی در آسیا
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد