Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@11:28:59 GMT

شاعران با ارزشترین سرمایه اجتماعی جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۱۳۲۸

شاعران با ارزشترین سرمایه اجتماعی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در مراسم عصر شعر سوگنامه عشق که به همت کانون ادبی سپهری برگزار شد، گفت: بدون تردید شاعران جزو گروههای مرجع جامعه و تاثیرگذار در تاریخ بشری بودند و خواهند بود و هر مسلک فکری سعی کرده از این قدرت و هنر به نحوی بهره ببرد، شعرایی که آمدند انسانها را خدایی بکنند و به اصل و فطرت خودشان نزدیک بکنند و الگوسازی درست و شایسته ای در جامعه ایجاد بکنند، همیشه ماندگار بودند و هر کسی به سمت فضای ملکوتی و معنوی شعر ولایی نزدیک شده خودش و اثرش همیشه ماندگار شده است و از پیامبران گرفته تا پادشاهان از این هنرمندان غافل نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به این بیت حافظ که می گوید؛ گر در سرت هوای وصال است حافظا - باید که خاک درگه اهل هنر شوی، اشاره کرد و افزود: شاعران سرمایه فرهنگی و معنوی این کشور هستند و باید تلاش کنیم در دانشگاه زمینه پرورش استعدادهای خوب در دنیای هنر شعر ایجاد شود و شاعران دانشجو حمایت و پشتیبانی شوند.

رسولی سوژه پردازی در شعر را برای شاعر با اهمیت عنوان کرد و گفت: در دنیا و این عصر و زمانه سوژه ها و موضوعاتی که به آن در سرودن شعر توجه می شود بسیار دارای اهمیت است و از موضوعاتی که شاعران در کشور و مخصوصا استان اردبیل به هنرنمایی پرداخته اند شعر ولایی، عاشورایی، نبوی، فاطمی و مهدوی است.

وی تصریح کرد: هنرمندان و شاعران گرانقدر با حس زیبایی شناسی خودشان در آسمان امامت و ولایت سیر کرده اند و دیگران را از این سیر خودشان بهره مند و در این عرصه همیشه در بلندای تاریخ قرار گرفته اند و بی تردید این فضای بی کران و لایتناهی است که هرچقدر انسانها از نظر فکری اوج بگیرند باز زمینه برای آنها خواهد بود و جهان امروز و نسل جوان تشنه این است که عزیزان در سیر و سلوک معنوی و زیبایی شناسی خودشان در این فضای ملکوتی، بهره های جدیدی برای این نسل داشته باشند.

رئیس واحد اردبیل این سوال که امروز دغدغه بشریت و انسان و نسل جوان چیست را مطرح کرد و گفت: بدون تردید امروز تکنولوژی و فناوری چنان سرگرمی در دنیا ایجاد کرده است که کمتر به نیازهای معنوی و متعالی انسان توجه می شود و بیشتر سرها پایین هستند و سرگرمی های امروز که تکنولوژی های اتباطی ایجاد کرده اند در عین حال که زمینه توسعه و تمدن نوین هستند به نظر می رسد چنان ما را سرگرم خودش کرده است که کمتر به سوالات اساسی بشری نیازهای متعالی و معنوی انسان توجه می شود.

203 / 167 واحد اردبیل اسحاق رسولی عصر شعر سوگنامه عشق کانون ادبی سپهری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد اردبیل عصر شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله بخش صبح پنجشنبه در بازدید مدیرکلدیوان محاسبات استان اردبیل از پروژه های پرورش ماهی در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت بی‌نظیری برای اجرای طرح های آبزی پروری داشته و می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز رفع موانع سرمایه گذاری در استان به ظرفیت مطلوبی در این حوزه دست یافت.

وی یکی از اهداف مهم این اداره کل را توسعه همه‌ جانبه فعالیت های شیلاتی و استفاده از همه ظرفیت ها در کنار حفظ منابع عنوان کرد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل خاطرشان کرد: بدون شک رهنمودها و راهنمایی های دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات می تواند در این مسیر چراغ راه باشد.

اله بخش با بیان اینکه ظرفیت های آبی و رودخانه ای استان اردبیل بستری برای ایجاد طرح های اصولی پرورش آبزیان است، افزود: با استفاده از خروجی طرح های مطالعاتی و کارشناسی شده ظرفیت تولید استان را به نحو مطلوبی ارتقا خواهیم داد.

عقیل شکری مدیر کل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز با قدردانی از زحمات و تلاش های اداره کل شیلات استان اردبیل در راستای حمایت از تولیدکنندگان این صنعت با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری و حضور مردم در امر تولید در استان گفت: لازم است با برنامه ریزی دقیق از مشارکت سرمایه گذاران برای ایجاد طرح های تولید محور و اشتغالزا حمایت شود

در این بازدید از کارخانه در حال احداث قطعه بندی و فرآوری آبزیان شهرک صنعتی رضی، مرکز تکثیر ماهیان سردآبی و چندین مزرعه پرورش ماهی واقع در روستای کنگرلو و آق درق بازدید و به چندین تولید کننده موفق خدمات ترویجی و حمایتی رایگان برای توسعه مکانیزاسیون مزارع اعطاء شد.

کد خبر 6088289

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند