Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدرضا حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت:  به منظور رفاه حال شهروندان و با هدف مناسب سازی محیط برای تردد مناسب شهروندان معلول و کم توان جسمی و حرکتی، تعداد یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۳۶ مترمربع از پیاده‌رو‌های سطح شهر از سال ۱۳۸۸ تا کنون بهسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بهسازی پانزده  هزار و ۴۰۰ مترمربع پیاده رو برای معلولان نیز در دست اجرا قرار دارد.
حسین نژاد در ارتباط با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی، گفت: صد و هشتاد و هشت هزارو  ۸۱۴ مترطول نوار بساوایی در پیاده رو‌های شهر اجرا شده که شامل پیاده‌روی لمسی مخصوص نابینایان و کم‌بینایان است.
وی افزود:  هزار و ۸۰۰ متر نوار بساوایی دیگر در سطح معابر شهر در حال اجرا می‌باشد و  این کمیته به منظور ایجاد تمرکز و هماهنگی در فعالیت‌های مرتبط با مناسب‌سازی محیط شهری در معاونت شهرسازی و معماری شکل گرفته است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد درباره عضویت و شرکت در جلسات کمیته‌های مناسب‌سازی استان و شهرستان به عنوان نماینده شهرداری تصریح کرد: در این راستا ساز و کار‌های لازم برای کنترل ضوابط مناسب‌سازی در صدور پروانه‌های ساختمانی تدوین شده است.    
نظارت بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولین
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه جانمایی نوار بساوایی در فضا‌های شهری، گفت: به منظور اقداماتی همچون تهیه محتوای آموزشی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات محیطی شامل بیلبورد‌های شهری، تهیه بروشور، تهیه و پخش کلیپ آموزشی  در رابطه با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی صورت گرفته است.
حسین نژاد درباره عقد قرارداد با مشاور به منظور پایش ساختمان‌های اداری شهرداری و فرهنگسرا‌ها گفت: فراهم کردن مقدمات رفع نواقص مناسب‌سازی در آن‌ها و برنامه‌ریزی برای آموزش ضوابط و مقررات مناسب‌سازی محیط شهری به تمامی مهندسان ناظر با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز صورت گرفته است.
وی گفف:  ساز و کار نظارت بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولین در مرحله طراحی پروژه‌های شهری برنامه ریزی و اجرا شده است.      
هماهنگی با آستان قدس رضوی برای مناسب‌سازی محوطه ورودی‌های حرم‌مطهر
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه بازدید‌های میدانی متعدد از سطح شهر صورت گرفته است، گفت: این بازدید‌ها به منظور پایش وضعیت مناسب‌سازی محیط شهری انجام شده است.
حسین نژاد به برقراری ارتباط و تعامل با انجمن‌های مردم‌نهاد معلولین شهر اشاره کرد و افزود: از این طریق موفق شده ایم از نیاز‌های خاص این افراد در محیط شهری کسب اطلاع کنیم.
وی با اشاره به اختصاص ردیف بودجه خاص برای رفع نواقص مناسب‌سازی محیط شهری گفت: همچنین تعاملی با معاونت بقاع متبرکه آستان قدس رضوی تعامل انجام شده است تا در ارتباط با مناسب‌سازی محوطه ورودی‌های حرم‌مطهر برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی اقدامات مناسب صورت گیرد.     انتهای پیام// ه.ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معلولان حرکتی توانیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد بش قارداش برگزار شد.

محمدرضا موفق در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراها، روز کارگر، معلم و هفته سلامت، جمعه هفته جاری پیاده‌روی همگانی به مقصد بش قارداش برگزار شود.

وی افزود: این پیاده‌روی از محل ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی شهرداری در بلوار دانشگاه آزاد آغاز و از مسیر جاده سلامت به سمت بش قارداش ادامه یافت.

موفق تاکید کرد: برگزاری همایش‌هایی از این نوع موجب ایجاد تحرک و شادابی در جامعه می‌شود و شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد. به همین دلیل، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی از این قبیل می‌دانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • انواع درب ساختمان
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن