Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی غرب استان مآرب حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصار الله در یک عملیات گسترده به مواضع نیروهای مزدور سعودی در جبهه شرقی «صرواح» هجوم آوردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی عملیات خود را با پشتیبانی یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای از منطقه «وادی ملح» به سمت پایگاه نظامی مهم و راهبردی «کوفل» انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و انصار الله یمن پس از درگیری‌های سنگین ۶ ساعته موفق شدند خود را به نزدیکی این پایگاه نظامی بسیار مهم برسانند و ۶۰ تن از نیروهای مزدور سعودی را در این محور کشته و زخمی کنند.

یک منبع میدانی از ادامه درگیری‌های در محور غربی این پایگاه نظامی خبر داد و افزود: نیروهای یمنی درصدد هستند تا مواضع خود را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه پایگاه نظامی مهم «کوفل» از اصلی‌ترین مکان‌های تجمع و استقرار نیروهای مزدور سودانی تحت حمایت رژیم سعودی در استان مارب است، گفت: ارتفاعات شمالی و جنوبی حومه این پایگاه نظامی از جمله «اتیاس، کوفل، دهفان و اطهف» در اشغال نیروهای مزدور سعودی است و همین مسئله تثبیت مواضع را برای نیروهای یمنی در این محور سخت کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای یمنی باید همزمان با انجام عملیات برای به کنترل درآوردن پایگاه نظامی «کوفل»، ارتفاعات حومه را هم از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج کنند تا بتوانند مواضع خود را در این محور تثبیت کنند.

براساس این گزارش، از محور غربی و شمال غربی پایگاه نظامی «کوفل» خبر می‌رسد، درگیری‌ها در حومه منطقه «وادی ملح» و ارتفاع «الاشقری» میان نیروهای یمنی و مزدوران سعودی در جریان است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و انصارالله درصدد هستند بر حومه شمال غرب و غرب پایگاه نظامی «کوفل» سیطره پیدا کنند تا امنیت غرب استان مارب را به طور کامل تأمین کنند.

خبرها از مناطق جنوبی ارتفاع «هیلان» در شرق جبهه صرواح در غرب استان یمن حاکیست، نیروهای یمنی عملیات غافلگیرانه‌ای را علیه نیروهای مزدور انجام دادند و موفق شدند چند پایگاه نظامی را به کنترل دربیاورند.

حدود ۴۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در این عملیات موفق شدند «بلال شایف علاو»، رئیس عملیات نظامی گردان شاهین ۱ و «عبدالرحمن مصلح» از فرماندهان منطقه هیلان را به همراه «ربیع عبده الهیصمی» از فرماندهان گردان شاهین ۱ به هلاکت برسانند.

در حال حاضر، حدود ۷ درصد از مساحت استان مارب شامل مناطق غربی از جمله «صرواح» در کنترل نیروهای یمنی است اما ۸۸ درصد از خاک این استان در اشغال نیروهای مزدور سعودی است؛ حدود ۵ درصد دیگر از مساحت استان مارب در اشغال گروه‌های تروریستی القاعده و داعش است.

منبع: مشرق 

انتهای پیام/

عملیات بزرگ نیرو‌های یمنی برای کنترل مهم‌ترین پایگاه نظامی نیرو‌های مزدور سعودی + نقشه میدانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن مارب یمن انصارالله یمن کوفل مزدوران سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی

دستگاه‌های امنیتی یمن در صنعاء جزئیات کشف شبکه جاسوسی را که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند، افشا کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ گفت که چندین جاسوس وابسته به یک یگان اطلاعاتی با عنوان یگان 400 به ریاست عمار عفاش جاسوس تحت پیگرد دستگیر شده‌اند.

پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به‌زودی آغاز خواهد شد

ماموریت جاسوس‌ها، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مواضع متعلق به نیروهای مسلح یمن در ساحل غربی جمهوری یمن و دادن این اطلاعات به آمریکا و  اسرائیل به عنوان دشمنان یمن بوده است.

جاسوس‌های یگان 400 اقدام به شناسایی و جمع آوری اطلاعات از اماکن شلیک موشک و پهپادی می‌کردند که رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.

افراد  دستگیر شده به شناسایی مواضع شلیک موشک و پهپاد و مواضع قایقهای نیروهای مسلح و انتقال اطلاعات مورد نظر به اربابان خود می‌کردند.

مزدوران یگان 400 با اطلاعاتی که به دشمنان آمریکایی و  انگلیسی دادند، باعث شهید و زخمی شدن شماری از مردم و وارد آمدن خسارتهای مادی شدند.

ماموریت ترور نیروهای مسلح و امنیتی و از کار انداختن تجهیزات و ادوات نیروهای مسلح یمن به این جاسوس‌ها واگذار شده بود.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس