Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون پیگیری  آتش‌سوزی مدرسه زاهدان، الزام مدیران مدارس به گذراندن دوره ایمنی و سلامت و افزایش سقف اعتبارات در بودجه ۹۸ آموزش و پرورش گذشت.

الزام مدیران مدارس به گذراندن دوره ایمنی و سلامت
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار کلاس ناایمن داریم تصریح کرد: با وجود تمام فشار‌های سازمان برنامه و بودجه کل اعتبارات پیش بینی شده برای آموزش و پرورش در هفت ماهه ابتدای سال در اختیار نوسازی قرار گرفت که این موضوع نشان از آن دارد که همه به اهمیت موضوع واقف هستند، اما محدودیت‌های دولت اجازه نمی‌دهد، مشکل بخاری‌های غیر ایمن را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران مدارس خبر داد و گفت: همه مدیران مکلف به گذراندن دوره‌های بهداشت و سلامت دانش آموزان خواهند بود و اگر کسی گواهینامه را دریافت نکند، امکان استمرار خدمت ندارد چرا که حفظ سلامت و تندرستی بچه‌ها خط قرمز ماست، اگر از ایمنی غفلت کنیم ذره‌ای ارزش ندارد.

بررسی حقوقی مقصران حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان/ اجاره بهای بالا باعث نقل مکان شده بود
محمد خرم نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در حادثه آتش سوزی مدرسه غیردولتی زاهدان با اشاره به اینکه گزارش کاملی از حادثه آتش سوزی تهیه کردیم، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها مدرسه غیردولتی بدون هماهنگی اداره آموزش و پرروش و خلاف قانون  جابجا شده بود.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مکاتبات اولیه با نوسازی انجام شده بود و قرار بر این بوده که موسس، نقشه‌های معماری را به نوسازی بدهد تا بررسی‌های بیشتری درباره استانداردسازی این مدرسه انجام شود، اما مدارک تکمیل نشده بود.

خرم درباره مجازات قصورکنندگان بیان کرد: پرونده از نظر حقوقی در قوه قضائیه و از نظر بررسی شرایط همکاران در هیئت تخلفات اداری در حال بررسی است و با توجه به بررسی‌های در حال انجام قطعا عزل و جابجایی خواهیم داشت و اکنون پیشنهاد دادیم چه افرادی قصور کردند.

افزایش سقف اعتبارات در بودجه ۹۸ آموزش و پرورش
امسال علی‌رغم فراز و نشیب‌های بسیار وضعیت بودجه نسبت به سال‌های قبل افزایشی قابل توجه داشته است و رشد ۲۷ درصدی را شاهد هستیم که در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش تقسیم می‌شود، البته پیش از این هم سعید طاهری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه بودجه گفته بود امسال دولت برای اولین بار تمام منابع مالی مورد نیاز آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده است و ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این دستگاه در نظر گرفتیم که با توجه به این منابع در نظر گرفته شده مشکلات مالی در حوزه پرداخت پاداش پایان خدمت، تامین شیر مدارس و مواردی دیگر از این قبیل بر طرف می‌شود.

بودجه اعلام شده مبلغ ۴۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که نشان از تامین اعتبارات لازم دارد، اما در کنار این افزایش اصلاح ساختار و تخصیص اعتبارات هم برای پشیبرد اهداف ضرورت می‌یابد.

براساس گفته‌های حسن روحانی و پیشنهاد وی حداقل ۱۰ درصد بودجه به صورت خرید خدمت لحاظ شده و این موضوع می‌تواند تداوم یابد و این در حالی است که هنوز خریدخدمات در آموزش و پرورش آنچنان که باید ساماندهی نشده است و در بخش‌هایی مانند خرید خدمات آموزشی، معلمان با بلاتکلیفی در شرایط شغلی و حقوقی فعالیت دارند.

تمدید مهلت ثبت نام دوره‌های سوادآموزی تا نیمه دی
علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به ۳۸۰ هزار نفر در برنامه‌های رسمی نهضت ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: البته ۱۵ تا ۲۰ روز برای تکمیل چرخه فرصت است و اکنون ۱۳ درصد رشد نسبت به همین ایام در سال ۹۶ داریم و از میان افراد ثبت نام کننده ۱۳ درصد مردان و ۴۴ درصد جمعیت روستایی است.

باقرزاده بیان کرد: میانگین سنی افراد ثبت نام شده کمتر از ۳۱ سال است و ثبت نام فعالیت‌ها تا ۱۵ دی ماه تمدید شده است و برای برخی استان‌ها تمدید مجدد داریم.

وی ادامه داد: امکان ثبت نام از امروز فراهم شده است تا سواد آموزان از طریق وب و با مراجعه به سایتی که پرونده آموزشی را مشاهده می‌کردند، پیش ثبت نام کنند.

معلمان مدارس غیردولتی بیمه درمانی دریافت می‌کنند
مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس مدارس و مراکز غیر دولتی زینی‌وند از تفکیک بیمه دانش آموزان مدارس غیردولتی و دولتی خبر داد و گفت: این موضوع باعث شد سهمی از درآمد بیمه دانش آموزی برای پرداخت درمان معلمان مدارس غیردولتی هزینه شود.

زینی‌وند درباره تمهیدات لازم برای صندلی‌های خالی و چگونگی اخذ مجوز گفت: اکنون شاهد توسعه کمی مدارس غیردولتی هستیم و توسعه از حیث کمی بر کیفیت ارجحیت پیدا کرده است، اما دیروز مصوبه‌ای داشتیم که تایید صلاحیت و صدور مجوز برای تاسیس فقط در اختیار شورای موسسان قرار گرفت که امیدواریم شاهد تقویت مدارس غیردولتی موجود و توسعه کیفی باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی بیان کرد: در نظر داریم تا هر مؤسس حداقل برای یک سال امکانات و تمکن مالی لازم برای فعالیت مدرسه را داشته باشد در غیر این صورت فعالیت جایز نیست.

زینی‌وند یادآوری کرد: اگر رسانه‌ای با نقد کردن ما کوتاهی یکی از مدارس را نشان می‌دهد، این رسانه همچون آیینه‌ای می‌ماند که باید به جای شکستن آن وضیت موجود را تصحیح کنیم.

رایزنی برای تبدیل پادگان‌ها به مدارس/ کمبود حداقل ۲۰ مدرسه در منطقه ۲۲
عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره وضعیت فضا‌های آموزشی و مدارس تهران اظهار کرد: در تهران به دلیل قدمت شهر، فضا‌های آموزشی نسبت به دیگر نقاط کشور سنی بالاتر دارند؛ بر همین اساس ۱۰ هزار کلاس نیازمند نوسازی و ۷ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی هستند.

فولادوند درباره نیاز منطقه ۲۲ تهران به فضای آموزشی گفت: در این منطقه با توجه انبوه‌سازی‌های انجام شده نه تنها تامین فضای آموزشی بلکه تامین مراکز درمانی هم مورد توجه انبوه سازان نبوده است و اکنون هم این مشکل با رایزنی چند ماهه برطرف نخواهد شد.

وی درباره مدارس مورد نیاز در این منطقه برای سال آینده تصریح کرد: اکنون تمام آپارتمان‌های این منطقه تکمیل نشده‌ است، اما با همین جمعیت موجود هم برای سال آینده نیاز به ۲۰ فضای آموزشی جدید داریم، سعی می‌کنیم با توجه به تا حد ممکن رشد جمعیت دانش آموزی از چند شیفته شدن مدرسه‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل مربی پرورشی مدرسه به عنوان یک کارمند درجه ۲ نگاه می‌شد گفت: لزوماً هم مربی پرورشی کلاسی نداشته بود. همان طور که می‌بینیم امروز هم نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فقط در پایه هفتم و هشتم یک درس تفکر و سبک زندگی داریم، در پایه‌های دیگر درس خاصی در امور تربیتی نداریم؛ مربی‌های پرورشی هم ابزار مناسب برای اهداف خود را ندارند.

در فضا، محتوا و نیروی انسانی کمبود داریم

وی با بیان اینکه فضا، محتوا و نیروی انسانی سه ضلع کار تربیتی است گفت: در هر سه ضلع ما دچار کمبود و مشکل هستیم. کار تربیتی تنها به وسیله آموزش و پرورش قابل جمع نیست؛ وظایف آموزش و پرورش هم با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست. رهبری هم برای مسئله تاکید کردند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: ما باید عرصه را برای همه دغدغه‌مندان عرصه تربیتی فراهم کنیم. یکی از موانعی که نمی‌توانستیم بعد از ظهر مدارس و پنج شنبه‌ها را در اختیار امور تربیتی قرار دهیم خوشبختانه با برنامه هفتم توسعه عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه درب آموزش و پرورش به روی همه دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی و تربیتی باز است؛ گفت: ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین در سراسر کشور بزرگترین عملیات جهاد تبیین را راه اندازی کردند. اعتقاد ما و شعار دولت هم همین است که اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد چاره‌ای جز ورود با ضابطه گروه‌های جهادی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص اصلی ما رسیدن به حیات طیبه منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. البته برخی معتقد بودند وزارت آموزش و پرورش باید به نام وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر یابد؛ سند تحول هم بر مبنای تربیت است و حتی پیوست برنامه درسی آن را هم دیده است. طرح اتقان را هم با هدف تقویت روحانیت در مدارس راه اندازی کردیم.

معلوم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند

وی در خصوص باز بودن درب مدارس به روی دانش آموزان در روزهای پایانی هفته گفت: ما سند جامع اوقات فراغت دانش آموزان را نوشته‌ایم. تمام اوقاتی که دانش آموز در اختیار مدرسه نیست و معلوم هم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند. آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت، باید برای تمامی اوقات دانش آموز برنامه داشته باشد.

لزوم فعال شدن ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد باید فعال شوند گفت: ما آماده میزبانی همه گروه‌های مردمی را که در چهارچوب انقلاب فعالیت کنند؛ در تابستان داریم. در ۷۲۵ منطقه آموزش و پرورش یک دبیرخانه اوقات فراغت داریم؛ هر فردی که دغدغه‌مند امور تربیتی است و برای این موضوع برنامه دارد می‌تواند به دبیرخانه مراجعه کند. ما این آمادگی این مسئله را داریم و معتقدیم که درِ مدارس را هم به روی گروه‌های مردمی باز می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش