Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@13:20:13 GMT

موج دستبوسی و تشکر پس از فرمان ملوکانه

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۷۵۶۹

موج دستبوسی و تشکر پس از فرمان ملوکانه

پس از تغییرات اخیر در دولت عربستان، موج تشکرها و تبریکات دربار سعودی را فرا گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  عادل الجبیر پس از برکناری از مقام وزارت امور خارجه عربستان، از سلمان بن عبدالعزیز و پسرش محمد بن سلمان بی نهایت تشکر کرد.

 الجبیر در نخستین واکنش به برکناری اش از وزارت امور خارجه و انتصاب به عنوان وزیر مشاور در پیامی در فضای مجازی نوشت: بی‌نهایت از ملک سلمان بن عبدالعزیز و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد به خاطر صدور فرمان ملوکانه و اعتماد به من به عنوان وزیر مشاور در امور خارجی و عضوی در کابینه تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الجبیر برکناری خود را نشانه دیگری از نوآوری های پادشاه و ولیعهد برای پیشرفت عربستان دانسته و گفته است سیاستی که رهبرانمان در پیش گرفته اند به تقویت حضور موثر کشور در صحنه بین المللی منجر می شود.

وی برای ابراهیم العساف، وزیر خارجه جدید سعودی آرزوی موفقیت کرده است.

پادشاه سعودی به دلیل کهولت سن، قادر به فعالیت گسترده نیست و همه می دانند که پسرش محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد اداره کشور را در دست دارد و تصمیمات خود را به عنوان اوامر ملوکانه پادشاه صادر می کند.
دیروز دربار پادشاهی سعودی تغییراتی در پست های مختلف صورت داد که مهمترین آن برکناری عادل الجبیر از وزارت خارجه و جایگزین کردن ابراهیم العساف وزیر دارایی سابق و بازرگان مشهور است.
گمانه زنی های مختلفی درباره علت این برکناری مطرح شده که یکی از محتمل ترین آنها، اختلافات و دردسرهای ایجاد شده پس از قتل جمال خاشقچی است.
برخی می گویند ولیعهد از الجبیر به خاطر ناتوانی اش در کنترل تبعات بین المللی این رسوایی خشمگین است و برخی دیگر عقیده دارند که الجبیر پس از این جنایت از تصمیمات و اقدامات خودسرانه و ناشیانه ولیعهد عصبانی شده و از فشارهای روزافزون او برای آرام کردن فضای بین المللی به تنگ آمده است.
منابع نزدیک به خانواده سعودی می گویند ولیعهد سعودی بعد از هر بار تحقیر شدن در مجامع بین المللی، از جمله نشست گروه بیست، به الجبیر پرخاش می کرده و بر سر او فریاد می زده که این اتفاقات نتیجه بی عرضه بودن توست. در سوی دیگر، العساف و سایر کسانی که به تازگی پست گرفته اند نیز مراتب تشکر و قدردانی خود را به ولیعهد و شاه سعودی ابراز داشته اند و علاوه بر آنها، افراد دیگر نیز این تغییرات را نشانه هوشمندی دربار سعودی توصیف کرده و پیام های تبریک فرستاده اند. عده دیگری نیز به صاحب منصبان جدید تبریک گفته اند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) موفق شد با برتری چهار بر یک برابر تایلند (میزبان این رقابت‌ها) در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا قاطعانه به مقام نخست این دوره دست یابد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از قهرمانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران این عنوان را به ملی‌پوشان فوتسال کشورمان تبریک گفت و برای این تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

در پیام شیخ سلمان به تاج آمده است: من از طرف خانواده فوتبال در آسیا می‌خواهم پیام تبریکم را به فوتبال ایران بابت درخشش و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز کنم. روحیه تیمی و انعطاف پذیری که توسط کل تیم به سرمربیگری وحید شمسایی نشان داده شد، کلید موفقیت آن‌ها بود. لطفا تبریکات من را به بازیکنان و تیم فنی به خاطر عملکرد عالی شان در تمام طول بازی اعلام کنید. برای آن‌ها در آماده سازی برای جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده در بانکوک، تایلند در کنگره AFC و فیفا هستم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود قهرمانی فوتسال ایران در آسیا و کسب سهمیه جام جهانی را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)